SME
Sobota, 28. marec, 2020 | Meniny má Soňa

Francúzsky duel: Vybrať si Peugeot 208 alebo Renault Clio? (test)

Trojvalce spája iba rovnaký výkon.

Peugeot 208 a Renault Clio (Zdroj: Jozef Murárik)
Prehľad základných parametrov:

Peugeot 208 Allure
1,2 PureTech 100

Renault Clio Intens
1,0 TCe 100

Cena od / verzia od (eur)10 990 / 15 190 / 17 8009 850 / 13 750 / 17 380
Spotreba výrobca (NEDC) / test (l)4,4 / 6,84,7 / 6,5
Objem batožinového priestoru (l)265340
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2540; 4055; 1765; 14302583; 4050; 1798; 1440

Minulý rok do B-segmentu mestských áut pribudli dve dôležité novinky francúzskych značiek. Ich predošlé generácie patrili v rámci triedy k najpredávanejším v Európe, takže prišiel čas znovu obhájiť úspechy.

Hoci sme sa v redakcii s oboma autami zoznámili ešte vlani, stále sme si netrúfli tvrdiť, kto je lepší - Renault Clio piatej generácie alebo Peugeot 208 druhej generácie?

Pre vyrovnaný duel bola snaha získať autá v čo najpodobnejšej výbave a v konfigurácii, po ktorej slovenskí zákazníci zrejme siahnu najčastejšie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vyrovnaný štart

Renault Clio k nám prišlo vo výbave Intens a s oranžovou metalízou Valencia. Pod kapotou malo litrový preplňovaný trojvalec 1,0 TCe s nepriamym vstrekovaním a výkonom 74 kW, teda rovných 100 koní. Kombinovaný bol s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Peugeot 208 sme si tiež vybrali v druhej najvyššej výbave Allure s v promovanej žltej metalíze Faro. Malého rodáka z Trnavy poháňal 1,2-litrový preplňovaný trojvalec PureTech s priamym vstrekovaním a zhodným výkonom 74 kW (100 koní), ale so šesťstupňovým manuálom.

Pri francúzskych autách sme zvyknutí, že čo nová generácia, to snaha zaujať novými riešeniami. Takýto pocit sme tentokrát mali len z Peugeotu 208.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6PR8 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6PR8 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Renault, Malé autá

Hlavné správy zo Sme.sk

Je tu kľúčový víkend. Vláda má štyri dni, potom hrozí masové prepúšťanie

Zamestnávatelia čakajú od vlády aspoň nejaký signál.

Zľava minister financií SR Eduard Heger a predseda vlády SR Igor Matovič.
Nápis na Bratislavskom hrade v rámci potlesku zdravotníkom a hasičom bojujúcim proti šíriacemu sa ochoreniu COVID-19 spôsobenému koronavírusom na Slovensku, v rámci iniciatívy #potleskprezdravotnikovahasicov.
Pochovávanie mŕtvych počas morovej epidémie v belgickom meste Toumai zachytil v 14. storočí Piérart dou Tielt.
Juraj Sopoliga.

Neprehliadnite tiež

Holandskí vedci dokázali, že elektromobil je skutočne čistejší

Autá na elektrinu sú čistejšie v 95 percentách krajín.

Kia prezradila viac o motoroch nového Sorenta

Základom zostáva naftový štvorvalec.

Nová Kia Sorento
Volkswagen Golf
Opel Astra ST Elegance