Prehľad základných parametrov: | Peugeot 208 Allure | Renault Clio Intens |
Cena od / verzia od (eur) | 10 990 / 15 190 / 17 800 | 9 850 / 13 750 / 17 380 |
Spotreba výrobca (NEDC) / test (l) | 4,4 / 6,8 | 4,7 / 6,5 |
Objem batožinového priestoru (l) | 265 | 340 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2540; 4055; 1765; 1430 | 2583; 4050; 1798; 1440 |
Minulý rok do B-segmentu mestských áut pribudli dve dôležité novinky francúzskych značiek. Ich predošlé generácie patrili v rámci triedy k najpredávanejším v Európe, takže prišiel čas znovu obhájiť úspechy.
Hoci sme sa v redakcii s oboma autami zoznámili ešte vlani, stále sme si netrúfli tvrdiť, kto je lepší - Renault Clio piatej generácie alebo Peugeot 208 druhej generácie?
Pre vyrovnaný duel bola snaha získať autá v čo najpodobnejšej výbave a v konfigurácii, po ktorej slovenskí zákazníci zrejme siahnu najčastejšie.
Vyrovnaný štart
Renault Clio k nám prišlo vo výbave Intens a s oranžovou metalízou Valencia. Pod kapotou malo litrový preplňovaný trojvalec 1,0 TCe s nepriamym vstrekovaním a výkonom 74 kW, teda rovných 100 koní. Kombinovaný bol s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Peugeot 208 sme si tiež vybrali v druhej najvyššej výbave Allure s v promovanej žltej metalíze Faro. Malého rodáka z Trnavy poháňal 1,2-litrový preplňovaný trojvalec PureTech s priamym vstrekovaním a zhodným výkonom 74 kW (100 koní), ale so šesťstupňovým manuálom.
Pri francúzskych autách sme zvyknutí, že čo nová generácia, to snaha zaujať novými riešeniami. Takýto pocit sme tentokrát mali len z Peugeotu 208.