Renault Captur - ZEN | |
Cena od / verzia od (eur) | 14 900 / 14 900 |
Spotreba výrobca / test (l) - NEDC | 5,2 / 6,7 |
Objem batožinového priestoru (l) | 404 - 536 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 639; 4 227; 1 797 (bez zrkadiel); 1 576 |
Väčšina nových áut k nám na redakčný test prichádza v najvyššej verzii a v plnej výbave. Občas síce máme možnosť vyskúšať si novinku aj so skromnejšou výbavou a slabším motorom, no spravidla nakonfigurovanú tak, aby v nej už nič dôležité nechýbalo.
Pri finálnom hodnotení preto musíme mať neraz na pamäti, že to isté auto môže vyzerať, jazdiť a pôsobiť aj diametrálne odlišne. Stačí, ak jeho nový majiteľ odmietne priplácať za jednotlivé prvky ponúkané výrobcom, ktoré cenu auta pochopiteľne výrazne navýšia.
Tentokrát sme si však od Renaultu vypýtali nový Captur v základnej výbave Zen. Jeho cena štartuje tesne pod 15-tisíc eur a ani testovaný kus nebol výrazne drahší.
Čo teda môžeme v dnešnej dobe čakať od mestského SUV v najlacnejšej verzii? Za ktoré prvky sa ešte stále oplatí priplácať?

Základná verzia nemusí pôsobiť lacno
Pri kúpe nového auta dnes zohráva dôležitú úlohu prvý dojem a teda to, ako na vás auto dokáže zapôsobiť. U väčšiny modelov naprieč rôznymi značkami je pomerne ľahko rozpoznateľné, či ide o lacnejší alebo drahší variant.