SOUL. Kórejská automobilka Kia konečne predstavila svoju vlajkovú loď so všetkým, čo k tomu patrí. Štvrtá generácia veľkého SUV s názvom Sorento sa totiž verejnosti na prvých fotografiách ukázala už vo februári.
Vtedy to bola len malá ochutnávka predtým, ako sa Sorento naplno odhalí počas autosalónu v Ženeve. Všetko sa však zmenilo s príchodom koronavírusu a ako Kia, tak aj ostatní výrobcovia museli improvizovať.
Oficiálna premiéra novej Kie Sorento tak prebehla prostredníctvom živého prenosu na sociálnej sieti Facebook, počas ktorého sme sa dozvedeli všetky detaily, vrátane motorov.
Zásluhou novej platformy má mať Sorento lepšie jazdné vlastnosti, vyšší komfort na palube, zníženú celkovú hmotnosť a tiež dostatok vnútorného priestoru.
Použitím vysokopevnostnej oceli sa podľa výrobcu zlepšila aj tuhosť karosérie a pracovalo sa tiež na lepšom odhlučnení kabíny. Novinkou bude plug-in hybridná technológia.
Nádych Ameriky
Nové Sorento prichádza do segmentu, do ktorého sa väčšina značiek v Európe už veľmi nepúšťa. Ide o sedemmiestne SUV s pohonom všetkých kolies a dĺžkou okolo 4,8 metra.
Kia tak vôbec neskrýva fakt, že kľúčový trh pre tento model sa nachádza až za Atlantickým oceánom. Aby však kórejská značka šancu uspieť, musela tamojším zvykom prispôsobiť aj celkový dizajn nového Sorenta.

Štvrtá generácia sa preto vyznačuje robustnosťou, vyššou dávkou elegancie, ostrejšími tvarmi i množstvom chrómových častí.
Kým predné LED svetlá sú orientované prísne horizontálne, zadné idú zvislo a tak trochu dodávajú aristokratický dojem súčasných Range Roverov.
V interiéri sa kládol dôraz na kvalitu
Už letmý pohľad do interiéru nového Sorenta prezrádza, že kórejský výrobca si dal poriadne záležať. Vidíme v ňom množstvo kože, lešteného hliníka a kvalitne spracovaných plastov. Akoby sa Kia chcela zapáčiť aj Európanom, ktorí doteraz preferovali skôr prémiové značky.
Chýbať samozrejme nemôžu moderné obrazovky, ambientné osvetlenie či kvalitný audiosystém značky Bose. Veľké SUV sa môže pochváliť 12,3-palcovým digitálnym prístrojovým panelom i 10,25-palcovým centrálnym dotykovým displejom.

Výrobca navyše doprial USB port každému pasažierovi na palube, vrátane tých v treťom rade. Okrem komfortných prvkov sa však nezabúdalo ani na bezpečnosť.
Kia Sorento tak na trh dorazí s adaptívnym tempomatom s funkciou Stop&Go, asistentom na udržiavanie v jazdnom pruhu, automatickým brzdením v prípade prekážky či sledovaním mŕtveho uhla.
Objem batožinového priestoru predstavuje až 910 litrov, no iba v prípade 5-miestnej verzie. V prípade siedmych sedadiel má kufor 821 litrov, no ak sa využíva aj tretí rad sedadiel stačiť musí 187 litrov.
Nafta, benzín aj elektrina
Pod kapotou nájdeme už tradične 2,2-litrový naftový štorvalec s turbom, no po novom doplnený o 48V mild-hybridnú technológiu. Disponuje výkonom 202 koní (148 kW) a najvyšším krútiacim momentom 440 Nm.
Dieselový motor si pritom rozumie s 8-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
Novinkou je však v tomto prípade hybridný pohon. Ide o spoluprácou benzínového prepĺňaného štvorvalca 1,6 T-GDi s výkonom 180 koní (132 kW) a elektromotora s výkonom 60 koní (44 kW).

Lítium-iónová batéria má kapacitu 1,49 kWh, pričom systémový výkon dosahuje hodnotu 230 koní (169 kW) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm. Pohonnú sústavu, vrátane šesťstupňovej automatickej prevodovky, výrobca označuje ako Smartstream.
V závere roka by mal ponuku doplniť ešte aj plug-in hybrid. V tomto prípade Kia skombinuje benzínový prepĺňaný štvorvalec 1,6 T-GDi s elektromotorom, ktorý bude schopný poháňať veľké SUV viac ako 50 kilometrov. Systémový výkon bude dosahovať 265 koní (195 kW).
Na Slovenskom trhu by sa nová Kia Sorento mohla začať predávať už v júli tohto roka.