Lexus GS útočí na Európu

Za posledných päť rokov bol japonský Lexus v USA najpredávanejšou dovážanou luxusnou značkou a porazil nemeckých rivalov BMW, Audi a Mercedes.

Na nemeckom trhu však domáce luxusné značky dosiahli 93-percentný podiel a Lexus predal iba 2600 vozidiel. Predstavovaním nových modelov sa však pripravuje na výraznú ofenzívu v Európe.


Viac miesta


Nový Lexus GS charakterizuje rozsiahla štandardná výbava a zmysel pre detail. Prístrojová doska s kruhovými budíkmi pripomína skôr luxusné športové kupé než limuzínu. V tretej generácii modelu GS cestujúcich čaká tichší interiér, väčší vnútorný priestor, účinnejšia klimatizácia s variabilným kompresorom a špičková audiosústava Mark Levinson s výkonom 350 W.


Pod nárast vnútorných rozmerov sa výraznou mierou podpísal rázvor zväčšený o 50 mm. Lexus GS je široko-ďaleko novým modelom, ktorý má menší batožinový priestor, než jeho predchodca. Konštruktéri považujú za dôležitejšiu viacprvkovú zadnú nápravu, ktorej musel ustúpiť, a objem tak klesol z 516 na 430 l. Dynamický bočný profil a pozvoľna klesajúca strecha so zadným oknom, žiaľ, obmedzili priestor na nastupovanie a zmenšil sa tiež nakladací otvor batožinového priestoru.


Nové technológie


Motoristická verejnosť čakala, ako japonská vlajková loď zareaguje na nové komunikačné systémy automobiliek BMW (i-drive) a Audi (MMI). Lexus však na rozdiel od nemeckých limuzín použil na prehľadné riadenie zložitej techniky veľký, sedempalcový dotykový displej.


V základnom bezpečnostnom balíku je až 10 airbagov, ABS, brzdový asistent a stabilizačný systém VSC. S novou generáciou automobilka zavádza aj tri systémy orientované na bezpečnosť posádky. Dnes už bežný adaptívny tempomat ACC komunikuje s riadiacou jednotkou Pre-Crasch Safety. Tá v predstihu pripraví bezpečnostné systémy auta na hroziaci náraz. Tempomat totiž sleduje vzdialenosť auta od prekážok a keď zistí kritickú rýchlosť priblíženia, v stotinách sekundy zasiahne do nastavenia auta, aby bola posádka efektívne chránená.


Podľa vzoru vozidiel BMW s aktívnym riadením Lexus GS prichádza s integrovaným systémom riadenia dynamiky vozidla VDIM. V praxi sa často stáva, že vodič brzdí jednou stranou auta na povrchu s inou adhéziou, ako majú kolesá na druhej strane. Vozidlo sa vtedy zvykne natočiť do jednej strany aj napriek zásahom stabilizačných systémov. VDIM zasiahne do aktívneho riadenia a jemným natočením kolies predíde hroziacemu vychýleniu. V praxi tak môže vodič brzdiť plnou silou aj vtedy, ak sa vo vysokej rýchlosti dostane jednou stranou auta na zľadovatený okraj diaľničného pruhu.


Iba dva motory


Dôvodom, prečo Lexus nedosiahol úspechy svojich rivalov v Európe, môže byť ponuka motorov. Pod kapotou modelu GS budú opäť iba dva benzínové motory GS 300 a GS 430. Hoci patria vo svojej kategórii k špičke, európski klienti v hojnej miere kupujú naftové motory a tiež menšie benzínové šesťvalce.


Napriek tomu na vrchole stojí osemvalcový motor objemu 4,3 litra s variabilným časovaním ventilov VVT-i a výkonom 208 kW. Ťažká limuzína s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h.


Väčší obchodný potenciál však ukrýva trojlitrový šesťvalec GS 300 vybavený najnovšou technikou a dosahujúci výkon 183 kW. S ním Lexus zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Zaujímavá je pri tom priemerná spotreba 9,8 l/100 km.


Lexus zrejme v modelovom rade GS preskočí éru naftových motorov a vsadí na hybridné pohony budúcnosti. Jeden takýto variant už v Amerike predstavil.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Kreditná karta – áno alebo nie
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 087
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 037
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 14 197
  4. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 14 009
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 487
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 914
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 4 808
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 653
  9. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 4 033
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 064

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Európsky súd nám prikázal platiť za Duckého zmenku. Stále sa tak nestalo

Tri roky sa prípad nikam nepohol, zmenku zaplatí SPP alebo štát. Dovtedy sa každý deň dlh zvýši o dvetisíc eur.

DOMOV

Pavol Rusko vypovedal po Kočnerovom zadržaní na polícii

Mariana Kočnera zadržala NAKA v stredu.

DOMOV

Hrnčiar rozširuje majetok, kúpil Chatu pod Chlebom

Okolie chaty patrí firme Jozefa Kubinca, ktorý dostal aj agrodotácie.

Neprehliadnite tiež

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.