SME
Nedeľa, 9. máj, 2021 | Meniny má RolandKrížovkyKrížovky

Lexus GS útočí na Európu

Za posledných päť rokov bol japonský Lexus v USA najpredávanejšou dovážanou luxusnou značkou a porazil nemeckých rivalov BMW, Audi a Mercedes.

Na nemeckom trhu však domáce luxusné značky dosiahli 93-percentný podiel a Lexus predal iba 2600 vozidiel. Predstavovaním nových modelov sa však pripravuje na výraznú ofenzívu v Európe.


Viac miesta


Nový Lexus GS charakterizuje rozsiahla štandardná výbava a zmysel pre detail. Prístrojová doska s kruhovými budíkmi pripomína skôr luxusné športové kupé než limuzínu. V tretej generácii modelu GS cestujúcich čaká tichší interiér, väčší vnútorný priestor, účinnejšia klimatizácia s variabilným kompresorom a špičková audiosústava Mark Levinson s výkonom 350 W.


Pod nárast vnútorných rozmerov sa výraznou mierou podpísal rázvor zväčšený o 50 mm. Lexus GS je široko-ďaleko novým modelom, ktorý má menší batožinový priestor, než jeho predchodca. Konštruktéri považujú za dôležitejšiu viacprvkovú zadnú nápravu, ktorej musel ustúpiť, a objem tak klesol z 516 na 430 l. Dynamický bočný profil a pozvoľna klesajúca strecha so zadným oknom, žiaľ, obmedzili priestor na nastupovanie a zmenšil sa tiež nakladací otvor batožinového priestoru.


Nové technológie


Motoristická verejnosť čakala, ako japonská vlajková loď zareaguje na nové komunikačné systémy automobiliek BMW (i-drive) a Audi (MMI). Lexus však na rozdiel od nemeckých limuzín použil na prehľadné riadenie zložitej techniky veľký, sedempalcový dotykový displej.


V základnom bezpečnostnom balíku je až 10 airbagov, ABS, brzdový asistent a stabilizačný systém VSC. S novou generáciou automobilka zavádza aj tri systémy orientované na bezpečnosť posádky. Dnes už bežný adaptívny tempomat ACC komunikuje s riadiacou jednotkou Pre-Crasch Safety. Tá v predstihu pripraví bezpečnostné systémy auta na hroziaci náraz. Tempomat totiž sleduje vzdialenosť auta od prekážok a keď zistí kritickú rýchlosť priblíženia, v stotinách sekundy zasiahne do nastavenia auta, aby bola posádka efektívne chránená.


Podľa vzoru vozidiel BMW s aktívnym riadením Lexus GS prichádza s integrovaným systémom riadenia dynamiky vozidla VDIM. V praxi sa často stáva, že vodič brzdí jednou stranou auta na povrchu s inou adhéziou, ako majú kolesá na druhej strane. Vozidlo sa vtedy zvykne natočiť do jednej strany aj napriek zásahom stabilizačných systémov. VDIM zasiahne do aktívneho riadenia a jemným natočením kolies predíde hroziacemu vychýleniu. V praxi tak môže vodič brzdiť plnou silou aj vtedy, ak sa vo vysokej rýchlosti dostane jednou stranou auta na zľadovatený okraj diaľničného pruhu.


Iba dva motory


Dôvodom, prečo Lexus nedosiahol úspechy svojich rivalov v Európe, môže byť ponuka motorov. Pod kapotou modelu GS budú opäť iba dva benzínové motory GS 300 a GS 430. Hoci patria vo svojej kategórii k špičke, európski klienti v hojnej miere kupujú naftové motory a tiež menšie benzínové šesťvalce.


Napriek tomu na vrchole stojí osemvalcový motor objemu 4,3 litra s variabilným časovaním ventilov VVT-i a výkonom 208 kW. Ťažká limuzína s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h.


Väčší obchodný potenciál však ukrýva trojlitrový šesťvalec GS 300 vybavený najnovšou technikou a dosahujúci výkon 183 kW. S ním Lexus zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Zaujímavá je pri tom priemerná spotreba 9,8 l/100 km.


Lexus zrejme v modelovom rade GS preskočí éru naftových motorov a vsadí na hybridné pohony budúcnosti. Jeden takýto variant už v Amerike predstavil.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 718
  2. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 16 135
  3. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 358
  4. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 11 139
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 9 369
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 474
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 8 193
  8. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 7 961
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 6 556
  10. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 521
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Peter Sagan dnes na Giro d'Italia 2021 - 2. etapa LIVE cez online prenos.

Sledujte ju live cez online prenos.

4 h
Vítanie ruského motorkárskeho klubu Noční vlci na bratislavskom Slavíne v roku 2016.

Proputinovské omámenie značnej časti slovenskej populácie je jedným z paranormálnych javov dneška.

3. máj
Profesor MUDr. Jozef Hašto, PhD. je popredný slovenský psychiater a psychoterapeut.

Jozef Hašto vysvetľuje, ako vzniká väzba matky a dieťaťa.

8. máj

V strane podľa odchádzajúcej členky prebieha diskusia o výmene líderky.

21 h

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

8. máj
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

7. máj
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj