Lexus GS útočí na Európu

Za posledných päť rokov bol japonský Lexus v USA najpredávanejšou dovážanou luxusnou značkou a porazil nemeckých rivalov BMW, Audi a Mercedes.

Na nemeckom trhu však domáce luxusné značky dosiahli 93-percentný podiel a Lexus predal iba 2600 vozidiel. Predstavovaním nových modelov sa však pripravuje na výraznú ofenzívu v Európe.


Viac miesta


Nový Lexus GS charakterizuje rozsiahla štandardná výbava a zmysel pre detail. Prístrojová doska s kruhovými budíkmi pripomína skôr luxusné športové kupé než limuzínu. V tretej generácii modelu GS cestujúcich čaká tichší interiér, väčší vnútorný priestor, účinnejšia klimatizácia s variabilným kompresorom a špičková audiosústava Mark Levinson s výkonom 350 W.


Pod nárast vnútorných rozmerov sa výraznou mierou podpísal rázvor zväčšený o 50 mm. Lexus GS je široko-ďaleko novým modelom, ktorý má menší batožinový priestor, než jeho predchodca. Konštruktéri považujú za dôležitejšiu viacprvkovú zadnú nápravu, ktorej musel ustúpiť, a objem tak klesol z 516 na 430 l. Dynamický bočný profil a pozvoľna klesajúca strecha so zadným oknom, žiaľ, obmedzili priestor na nastupovanie a zmenšil sa tiež nakladací otvor batožinového priestoru.


Nové technológie


Motoristická verejnosť čakala, ako japonská vlajková loď zareaguje na nové komunikačné systémy automobiliek BMW (i-drive) a Audi (MMI). Lexus však na rozdiel od nemeckých limuzín použil na prehľadné riadenie zložitej techniky veľký, sedempalcový dotykový displej.


V základnom bezpečnostnom balíku je až 10 airbagov, ABS, brzdový asistent a stabilizačný systém VSC. S novou generáciou automobilka zavádza aj tri systémy orientované na bezpečnosť posádky. Dnes už bežný adaptívny tempomat ACC komunikuje s riadiacou jednotkou Pre-Crasch Safety. Tá v predstihu pripraví bezpečnostné systémy auta na hroziaci náraz. Tempomat totiž sleduje vzdialenosť auta od prekážok a keď zistí kritickú rýchlosť priblíženia, v stotinách sekundy zasiahne do nastavenia auta, aby bola posádka efektívne chránená.


Podľa vzoru vozidiel BMW s aktívnym riadením Lexus GS prichádza s integrovaným systémom riadenia dynamiky vozidla VDIM. V praxi sa často stáva, že vodič brzdí jednou stranou auta na povrchu s inou adhéziou, ako majú kolesá na druhej strane. Vozidlo sa vtedy zvykne natočiť do jednej strany aj napriek zásahom stabilizačných systémov. VDIM zasiahne do aktívneho riadenia a jemným natočením kolies predíde hroziacemu vychýleniu. V praxi tak môže vodič brzdiť plnou silou aj vtedy, ak sa vo vysokej rýchlosti dostane jednou stranou auta na zľadovatený okraj diaľničného pruhu.


Iba dva motory


Dôvodom, prečo Lexus nedosiahol úspechy svojich rivalov v Európe, môže byť ponuka motorov. Pod kapotou modelu GS budú opäť iba dva benzínové motory GS 300 a GS 430. Hoci patria vo svojej kategórii k špičke, európski klienti v hojnej miere kupujú naftové motory a tiež menšie benzínové šesťvalce.


Napriek tomu na vrchole stojí osemvalcový motor objemu 4,3 litra s variabilným časovaním ventilov VVT-i a výkonom 208 kW. Ťažká limuzína s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h.


Väčší obchodný potenciál však ukrýva trojlitrový šesťvalec GS 300 vybavený najnovšou technikou a dosahujúci výkon 183 kW. S ním Lexus zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Zaujímavá je pri tom priemerná spotreba 9,8 l/100 km.


Lexus zrejme v modelovom rade GS preskočí éru naftových motorov a vsadí na hybridné pohony budúcnosti. Jeden takýto variant už v Amerike predstavil.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  5. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  6. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  7. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  8. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 863
  2. Najužitočnejšia appka 17 765
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 020
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 625
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 8 959
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 385
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 307
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 632
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 208
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 805