Lexus GS útočí na Európu

Za posledných päť rokov bol japonský Lexus v USA najpredávanejšou dovážanou luxusnou značkou a porazil nemeckých rivalov BMW, Audi a Mercedes.

Na nemeckom trhu však domáce luxusné značky dosiahli 93-percentný podiel a Lexus predal iba 2600 vozidiel. Predstavovaním nových modelov sa však pripravuje na výraznú ofenzívu v Európe.


Viac miesta


Nový Lexus GS charakterizuje rozsiahla štandardná výbava a zmysel pre detail. Prístrojová doska s kruhovými budíkmi pripomína skôr luxusné športové kupé než limuzínu. V tretej generácii modelu GS cestujúcich čaká tichší interiér, väčší vnútorný priestor, účinnejšia klimatizácia s variabilným kompresorom a špičková audiosústava Mark Levinson s výkonom 350 W.


Pod nárast vnútorných rozmerov sa výraznou mierou podpísal rázvor zväčšený o 50 mm. Lexus GS je široko-ďaleko novým modelom, ktorý má menší batožinový priestor, než jeho predchodca. Konštruktéri považujú za dôležitejšiu viacprvkovú zadnú nápravu, ktorej musel ustúpiť, a objem tak klesol z 516 na 430 l. Dynamický bočný profil a pozvoľna klesajúca strecha so zadným oknom, žiaľ, obmedzili priestor na nastupovanie a zmenšil sa tiež nakladací otvor batožinového priestoru.


Nové technológie


Motoristická verejnosť čakala, ako japonská vlajková loď zareaguje na nové komunikačné systémy automobiliek BMW (i-drive) a Audi (MMI). Lexus však na rozdiel od nemeckých limuzín použil na prehľadné riadenie zložitej techniky veľký, sedempalcový dotykový displej.


V základnom bezpečnostnom balíku je až 10 airbagov, ABS, brzdový asistent a stabilizačný systém VSC. S novou generáciou automobilka zavádza aj tri systémy orientované na bezpečnosť posádky. Dnes už bežný adaptívny tempomat ACC komunikuje s riadiacou jednotkou Pre-Crasch Safety. Tá v predstihu pripraví bezpečnostné systémy auta na hroziaci náraz. Tempomat totiž sleduje vzdialenosť auta od prekážok a keď zistí kritickú rýchlosť priblíženia, v stotinách sekundy zasiahne do nastavenia auta, aby bola posádka efektívne chránená.


Podľa vzoru vozidiel BMW s aktívnym riadením Lexus GS prichádza s integrovaným systémom riadenia dynamiky vozidla VDIM. V praxi sa často stáva, že vodič brzdí jednou stranou auta na povrchu s inou adhéziou, ako majú kolesá na druhej strane. Vozidlo sa vtedy zvykne natočiť do jednej strany aj napriek zásahom stabilizačných systémov. VDIM zasiahne do aktívneho riadenia a jemným natočením kolies predíde hroziacemu vychýleniu. V praxi tak môže vodič brzdiť plnou silou aj vtedy, ak sa vo vysokej rýchlosti dostane jednou stranou auta na zľadovatený okraj diaľničného pruhu.


Iba dva motory


Dôvodom, prečo Lexus nedosiahol úspechy svojich rivalov v Európe, môže byť ponuka motorov. Pod kapotou modelu GS budú opäť iba dva benzínové motory GS 300 a GS 430. Hoci patria vo svojej kategórii k špičke, európski klienti v hojnej miere kupujú naftové motory a tiež menšie benzínové šesťvalce.


Napriek tomu na vrchole stojí osemvalcový motor objemu 4,3 litra s variabilným časovaním ventilov VVT-i a výkonom 208 kW. Ťažká limuzína s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h.


Väčší obchodný potenciál však ukrýva trojlitrový šesťvalec GS 300 vybavený najnovšou technikou a dosahujúci výkon 183 kW. S ním Lexus zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Zaujímavá je pri tom priemerná spotreba 9,8 l/100 km.


Lexus zrejme v modelovom rade GS preskočí éru naftových motorov a vsadí na hybridné pohony budúcnosti. Jeden takýto variant už v Amerike predstavil.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nestíhate nakupovať darčeky?
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  5. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  6. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  1. Nestíhate nakupovať darčeky?
  2. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  5. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  6. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  8. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  9. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  10. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 67 525
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 725
  3. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 10 158
  4. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 9 859
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 818
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 816
  7. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 4 783
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 908
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 904
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti 2 529