SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Nenápadné zmeny spravili z hybridnej Toyoty C-HR lepšie auto (test)

Najväčšie zmeny zostávajú ukryté pod povrchom.

Toyota C-HR (Zdroj: Marek Čepa)
Toyota C-HR 2,0 Hybrid - Premiere Edition
Cena od / verzia od (eur)

27 590 / 31 990

Spotreba výrobca / test (l) - WLTP5,3 - 5,7/ 5,5 - 6,2
Objem batožinového priestoru (l)377
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 640; 4 360; 1 795; 1 550

Keď Toyota v roku 2016 prvý raz uviedla na trh svoje kompaktné SUV s názvom C-HR rozdelila ľudí na dva tábory. Jedným sa futuristické tvary s ostrými hranami a karosériou pripomínajúcou kupé páčili, druhí nad vtedajšou novinkou zásadne ohŕňali nos.

Netrvalo však dlho a ukázalo sa, že Japonci opäť raz vedeli čo robia. Dynamický crossover s extravagantným vzhľadom si len počas prvého roku predaja v Európe našiel takmer 120-tisíc nových majiteľov.

Podľa oficiálnych čísel od výrobcu, bolo navyše 8 z 10 predaných crossoverov vybavených hybridným pohonom.

Prešlo len niečo vyše troch rokov a kompaktné japonské SUV sa dočkalo modernizácie. Kto čakal, že sa mierne kontroverzný dizajn zmení, nedočkal sa.

Na prvý pohľad si dokonca žiadnu zmenu nevšimnete, pretože Toyota zapracovala najmä na technike.

V C-HR rozšírila ponuku hybridných motorov, kedy 1,8-litrový hybrid, ktorý má 122 koní a poznáme ho napríklad z Priusu, doplnil po vzore Corolly väčší dvojliter s výkonom 184 koní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

K nám sa na redakčný test dostala vynovená Toyota C-HR vo výbave Premiere Edition. Mohli sme otestovať, ako si s novou pohonnou jednotkou rozumie v praxi. Je japonský crossover lepší ako konkurenti?

Súvisiaci článok Toyota C-HR dostala dôležité vylepšenia vrátane silnejšieho hybridu Čítajte 

Dôraz sa kládol na detaily

Napriek tomu, že mnoho ľudí si značku Toyota spája skôr s konzervatívnym dizajnom, nevšedné tvary mali v prípade C-HR úspech a tak ich prevažne zachovali. Stačilo zapracovať na detailoch, vďaka ktorým kompaktné SUV stále drží krok s konkurentmi.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6SNJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6SNJ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson