SME
Sobota, 16. október, 2021 | Meniny má VladimíraKrížovkyKrížovky

Nenápadné zmeny spravili z hybridnej Toyoty C-HR lepšie auto (test)

Najväčšie zmeny zostávajú ukryté pod povrchom.

Toyota C-HR (Zdroj: Marek Čepa)
Toyota C-HR 2,0 Hybrid - Premiere Edition
Cena od / verzia od (eur)

27 590 / 31 990

Spotreba výrobca / test (l) - WLTP5,3 - 5,7/ 5,5 - 6,2
Objem batožinového priestoru (l)377
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 640; 4 360; 1 795; 1 550

Keď Toyota v roku 2016 prvý raz uviedla na trh svoje kompaktné SUV s názvom C-HR rozdelila ľudí na dva tábory. Jedným sa futuristické tvary s ostrými hranami a karosériou pripomínajúcou kupé páčili, druhí nad vtedajšou novinkou zásadne ohŕňali nos.

Netrvalo však dlho a ukázalo sa, že Japonci opäť raz vedeli čo robia. Dynamický crossover s extravagantným vzhľadom si len počas prvého roku predaja v Európe našiel takmer 120-tisíc nových majiteľov.

Podľa oficiálnych čísel od výrobcu, bolo navyše 8 z 10 predaných crossoverov vybavených hybridným pohonom.

Prešlo len niečo vyše troch rokov a kompaktné japonské SUV sa dočkalo modernizácie. Kto čakal, že sa mierne kontroverzný dizajn zmení, nedočkal sa.

Na prvý pohľad si dokonca žiadnu zmenu nevšimnete, pretože Toyota zapracovala najmä na technike.

V C-HR rozšírila ponuku hybridných motorov, kedy 1,8-litrový hybrid, ktorý má 122 koní a poznáme ho napríklad z Priusu, doplnil po vzore Corolly väčší dvojliter s výkonom 184 koní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

K nám sa na redakčný test dostala vynovená Toyota C-HR vo výbave Premiere Edition. Mohli sme otestovať, ako si s novou pohonnou jednotkou rozumie v praxi. Je japonský crossover lepší ako konkurenti?

Súvisiaci článok Toyota C-HR dostala dôležité vylepšenia vrátane silnejšieho hybridu Čítajte 

Dôraz sa kládol na detaily

Napriek tomu, že mnoho ľudí si značku Toyota spája skôr s konzervatívnym dizajnom, nevšedné tvary mali v prípade C-HR úspech a tak ich prevažne zachovali. Stačilo zapracovať na detailoch, vďaka ktorým kompaktné SUV stále drží krok s konkurentmi.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Alena Lettrichová

Príbeh Aleny Lettrichovej.


15. okt
Herec a architekt David Vávra, zakladateľ divadla Sklep.

S politikom treba sedieť v krčme, aby ste ho spoznali, hovorí.


14. okt
Ben Cunningham.

Mohutné zárobky popri verejnej funkcii zase nabíjajú populistom.


15. okt
Marianna Mojžišová

Príbeh Marianny Mojžišovej.


15. okt

Neprehliadnite tiež

Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Seat Ibiza FR

Štvorvalec zostal v ponuke, ale iba s automatom.


15. okt
Peugeot 308 GT

V ponuke je benzín, diesel aj plug-in hybrid.


12. okt
Skryť Zatvoriť reklamu