SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Nenápadné zmeny spravili z hybridnej Toyoty C-HR lepšie auto (test)

Najväčšie zmeny zostávajú ukryté pod povrchom.

Toyota C-HR (Zdroj: Marek Čepa)
Toyota C-HR 2,0 Hybrid - Premiere Edition
Cena od / verzia od (eur)

27 590 / 31 990

Spotreba výrobca / test (l) - WLTP5,3 - 5,7/ 5,5 - 6,2
Objem batožinového priestoru (l)377
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 640; 4 360; 1 795; 1 550

Keď Toyota v roku 2016 prvý raz uviedla na trh svoje kompaktné SUV s názvom C-HR rozdelila ľudí na dva tábory. Jedným sa futuristické tvary s ostrými hranami a karosériou pripomínajúcou kupé páčili, druhí nad vtedajšou novinkou zásadne ohŕňali nos.

Netrvalo však dlho a ukázalo sa, že Japonci opäť raz vedeli čo robia. Dynamický crossover s extravagantným vzhľadom si len počas prvého roku predaja v Európe našiel takmer 120-tisíc nových majiteľov.

Podľa oficiálnych čísel od výrobcu, bolo navyše 8 z 10 predaných crossoverov vybavených hybridným pohonom.

Prešlo len niečo vyše troch rokov a kompaktné japonské SUV sa dočkalo modernizácie. Kto čakal, že sa mierne kontroverzný dizajn zmení, nedočkal sa.

Na prvý pohľad si dokonca žiadnu zmenu nevšimnete, pretože Toyota zapracovala najmä na technike.

V C-HR rozšírila ponuku hybridných motorov, kedy 1,8-litrový hybrid, ktorý má 122 koní a poznáme ho napríklad z Priusu, doplnil po vzore Corolly väčší dvojliter s výkonom 184 koní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

K nám sa na redakčný test dostala vynovená Toyota C-HR vo výbave Premiere Edition. Mohli sme otestovať, ako si s novou pohonnou jednotkou rozumie v praxi. Je japonský crossover lepší ako konkurenti?

Súvisiaci článok Toyota C-HR dostala dôležité vylepšenia vrátane silnejšieho hybridu Čítajte 

Dôraz sa kládol na detaily

Napriek tomu, že mnoho ľudí si značku Toyota spája skôr s konzervatívnym dizajnom, nevšedné tvary mali v prípade C-HR úspech a tak ich prevažne zachovali. Stačilo zapracovať na detailoch, vďaka ktorým kompaktné SUV stále drží krok s konkurentmi.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6SNJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6SNJ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ak sa chcú seniori nad 65 rokov prihlásiť ako náhradníci na očkovanie musia pátrať po tom, aký systém prihlasovania používa ich najbližšie očkovacie centrum. Ilustračná fotografia.

Nemocnice navrhujú, aby sa náhradníci prihlasovali cez portál korona.gov.

9 h
Certifikát z celoplošného skríningového testovania na ochorenie COVID-19 prebiehajúceho od 18. - 26. januára 2021.

Zoznam zmien platných od 27. januára.

9 h

V sobotu sa chystajú ďalšie protesty.

7 h

Neprehliadnite tiež

Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

12 h
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan