Toyota C-HR 2,0 Hybrid - Premiere Edition | |
Cena od / verzia od (eur) | 27 590 / 31 990 |
Spotreba výrobca / test (l) - WLTP | 5,3 - 5,7/ 5,5 - 6,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 377 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 640; 4 360; 1 795; 1 550 |
Keď Toyota v roku 2016 prvý raz uviedla na trh svoje kompaktné SUV s názvom C-HR rozdelila ľudí na dva tábory. Jedným sa futuristické tvary s ostrými hranami a karosériou pripomínajúcou kupé páčili, druhí nad vtedajšou novinkou zásadne ohŕňali nos.
Netrvalo však dlho a ukázalo sa, že Japonci opäť raz vedeli čo robia. Dynamický crossover s extravagantným vzhľadom si len počas prvého roku predaja v Európe našiel takmer 120-tisíc nových majiteľov.
Podľa oficiálnych čísel od výrobcu, bolo navyše 8 z 10 predaných crossoverov vybavených hybridným pohonom.
Prešlo len niečo vyše troch rokov a kompaktné japonské SUV sa dočkalo modernizácie. Kto čakal, že sa mierne kontroverzný dizajn zmení, nedočkal sa.
Na prvý pohľad si dokonca žiadnu zmenu nevšimnete, pretože Toyota zapracovala najmä na technike.
V C-HR rozšírila ponuku hybridných motorov, kedy 1,8-litrový hybrid, ktorý má 122 koní a poznáme ho napríklad z Priusu, doplnil po vzore Corolly väčší dvojliter s výkonom 184 koní.
K nám sa na redakčný test dostala vynovená Toyota C-HR vo výbave Premiere Edition. Mohli sme otestovať, ako si s novou pohonnou jednotkou rozumie v praxi. Je japonský crossover lepší ako konkurenti?

Dôraz sa kládol na detaily
Napriek tomu, že mnoho ľudí si značku Toyota spája skôr s konzervatívnym dizajnom, nevšedné tvary mali v prípade C-HR úspech a tak ich prevažne zachovali. Stačilo zapracovať na detailoch, vďaka ktorým kompaktné SUV stále drží krok s konkurentmi.