SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Prečo nás nová Škoda Octavia okamžite zaujala (prvá jazda)

Najväčšou zmenou prešiel interiér.

Škoda Octavia Combi (Zdroj: Marek Čepa)

Prvé dojmy zo štvrtej generácie Škody Octavia sme mali zažiť na medzinárodnej prezentácii na ostrove Kréta. Lenže jediné, čo tam stihlo vzniknúť, sú produktové fotografie. Potom už všetko zmarila pandémia. Teda, takmer všetko.

Za volant novej Octavie sme sa predsa len dostali a dokonca na dlhšie ako pár hodín. Nová generácia českého, ale aj slovenského ideálu ponúka množstvo noviniek, preto sme na začiatok vybrali tie najzaujímavejšie vrátane našich postrehov.

S Octaviou Combi sme sa zoznamovali v najvyššej výbave Style, ale so základným naftovým motorom 2,0 TDI, ktorý disponuje výkonom 85 kW, teda 115 koní.

Ľudia sa za ňou otáčajú

Ešte sa nám doteraz nestalo, aby sa ľudia za Škodou tak otáčali. Octaviu síce stretnete na každom rohu, ale zatiaľ nie v novej generácii. Niet divu, že zopár ľudí sa so záujmom pristavilo.

Jeden z nich sa opýtal, či je to Scala Combi. Síce nevieme, či iba žartoval, no ak nie, nemôžeme mu to mať za zlé. Isté spoločné črty dizajnu sa nájdu, najmä v tvare svetiel.

Faceliftu predošlej Octavie sme až do konca akosi neprišli na chuť pre delené predném svetlá. Tie sú už minulosťou, ale v ich vnútornom usporiadaní ešte vidieť menší odkaz na predchodcu. Deje sa to iba za predpokladu, že sa pozeráte na najvyššiu výbavu Style s full LED Matrix svetlami, ktoré sa v Octavii objavujú prvýkrát.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Celkovo teraz Octavia pôsobí prémiovejším dojmom, kapota zachádza do bokov k blatníkom, podobne, ako pri väčšom Superbe. Keď už sme pri veľkosti, novinka stojí na modernizovanej podvozkovej platforme MQB Evo.

Má nezmenený rázvor kolies 2 milimetrov, ale dlhšie previsy vpredu aj vzadu. Celkovo tak Octavia Combi medzigeneračne podrástla o 30 mm, takže meria 4689 mm. Pre zaujímavosť, oproti prvej modernej generácii Octavie z roku 1996 už auto narástlo o 178 milimetrov.

Vnútri čaká revolúcia

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6RHY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6RHY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kombi
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson