RÍM. V takmer všetkých ohľadoch sú moderné autá lepšie ako tie, ktoré sa vyrábali pred desiatkami rokov. Sú bezpečnejšie, čistejšie, spoľahlivejšie a podstatne lepšie vybavené. Chýba im však šarm klasického auta.
S rozšírením elektrického pohonu sa však objavil aj zaujímavý trend. Rôzni úpravcovia sa začali venovať prerábke klasických áut na elektrický pohon. Podobným prípadom je aj Alfa Romeo, hoci projekt nepochádza od samotnej automobilky.
Dielo talianskej firmy Totem Automobili dostalo meno GTelectric a kombinuje dizajn klasiky s najmodernejšími technológiami. Prestavba v tomto prípade zďaleka nekončí výmenou motora a pridaním bateriek.

Ako základ slúži Alfa Romeo GT Junior, ktorá sa vyrábala medzi rokmi 1970 a 1975. Z pôvodného šasi zostalo iba 10 percent, zvyšok nahrádza nová, ľahšia a pevnejšia hliníková konštrukcia.
Tá sa skrýva pod karosériou z uhlíkových vlákien, ktorá si zachováva svoje klasické tvary a pridáva k nim zopár moderných detailov. Napríklad jednoduché zadné svetlá nahradili oveľa efektnejšie okrúhle LED svetlá.
Klasika na baterky
Ako sme už naznačili, starý spaľovací motor ustúpil elektrickému pohonu. S výkonom 590 koní a krútiacim momentom 940 Nm sľubuje malý taliansky športiak stovku za 3,4 sekundy.