SME

Alfa Romeo zo 70. rokov ožíva vďaka elektrine

Modernizovaná klasika zvládne stovku za 3,4 sekundy.

Totem GTelectricTotem GTelectric (Zdroj: Totem Automobili)

RÍM. V takmer všetkých ohľadoch sú moderné autá lepšie ako tie, ktoré sa vyrábali pred desiatkami rokov. Sú bezpečnejšie, čistejšie, spoľahlivejšie a podstatne lepšie vybavené. Chýba im však šarm klasického auta.

S rozšírením elektrického pohonu sa však objavil aj zaujímavý trend. Rôzni úpravcovia sa začali venovať prerábke klasických áut na elektrický pohon. Podobným prípadom je aj Alfa Romeo, hoci projekt nepochádza od samotnej automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dielo talianskej firmy Totem Automobili dostalo meno GTelectric a kombinuje dizajn klasiky s najmodernejšími technológiami. Prestavba v tomto prípade zďaleka nekončí výmenou motora a pridaním bateriek.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Volkswagen spravil z kultového mikrobusu najkrajší elektromobil Čítajte 

Ako základ slúži Alfa Romeo GT Junior, ktorá sa vyrábala medzi rokmi 1970 a 1975. Z pôvodného šasi zostalo iba 10 percent, zvyšok nahrádza nová, ľahšia a pevnejšia hliníková konštrukcia.

Tá sa skrýva pod karosériou z uhlíkových vlákien, ktorá si zachováva svoje klasické tvary a pridáva k nim zopár moderných detailov. Napríklad jednoduché zadné svetlá nahradili oveľa efektnejšie okrúhle LED svetlá.

Klasika na baterky

Ako sme už naznačili, starý spaľovací motor ustúpil elektrickému pohonu. S výkonom 590 koní a krútiacim momentom 940 Nm sľubuje malý taliansky športiak stovku za 3,4 sekundy.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C6S8K na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 482
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 168
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 893
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 117
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 225
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 905
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 681
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu