SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Mazda CX-30 vs. Kia XCeed: Súboj štýlových crossoverov (test)

Jazdia výborne, no každé má svoje prednosti i nedostatky.

Kia je po dizajnovej stránke o ničo odvážnejšia (Zdroj: Marek Čepa)
Prehľad základných parametrov:Mazda CX-30

Kia XCeed

Cena od / verzia od (eur)22 640 / 24 54018 490 / 24 290
Spotreba výrobca / test (l)7,3 / 5,1 (NEDC)6,9 / 6,4 - 7,1 (WLTP)
Objem batožinového priestoru (l)430426
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2655; 4395; 1795; 15402650; 4395; 1826; 1490

Kompaktné hatchbacky boli, sú a aj stále budú u väčšiny zákazníkov po celom svete obľúbené. Dokážu plniť potreby denného dochádzania do práce, bez problémov zvládnu zhltnúť množstvo diaľničných kilometrov a poslúžia aj ako rodinné autá.

Vkus zákazníkov sa neustále obmieňa a výrobcovia musia na nové trendy reagovať. V poslednom období vzrástol záujem o mestské SUV, ktoré obvykle stoja na podvozkoch súrodeneckých hatchbackov, no ponúkajú o niečo vyššiu svetlú výšku.

Skvelým príkladom takejto módnej vlny je aj dvojica áut, ktorú sme si vybrali do porovnávacieho testu. Mazda CX-30 totiž stojí na podvozku klasickej trojky a Kia XCeed je takisto iba jednou z karosárskych verzií modelu Ceed.

Počas týždňového redakčného testu sme zisťovali, či sa mestské SUV oplatí viac ako klasický hatchback. Zároveň sme boli zvedaví, ktorý z dvojice ázijských crossoverov urobí v závere lepší dojem.

Súvisiaci článok Kia XCeed nie je len štýlový, ale aj praktický crossover zo Žiliny Čítajte 

Klamú telom

Pri pohľade na dvojicu mestských SUV môžeme nájsť množstvo podobností. Kia aj Mazda sa snažia v porovnaní s kompaktnými hatchbackmi pôsobiť robustnejším dojmom. Optický klam v oboch prípadoch spôsobuje najmä vyššia stavba SUV karosérie, ale aj ochranné plasty okolo kolies.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6T9F na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6T9F na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 6 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún