SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Volvo začalo so znižovaním maximálnej rýchlosti svojich áut

Postupne sa opatrenie dotkne väčšiny modelov.

Volvo V90 CrossCountryVolvo V90 CrossCountry (Zdroj: Volvo)

GÖTEBORG. Pred rokom švédska automobilka Volvo predstavila plán pre zvýšenie bezpečnosti na cestách.

Hlavným cieľom projektu Vision 2020 je, aby sa v autách značky Volvo pri nehode nikto nezabil, ani vážne nezranil.

Ambiciózny cieľ postupne prinesie aj opatrenia, ktoré sa zrejme nebudú páčiť všetkým motoristom, hoci najmä ide o ich bezpečnosť. Jedným z nich je zníženie najvyššej rýchlosti na 180 kilometrov za hodinu.

Prvým modelom s prísnejším obmedzením rýchlosti je omladené Volvo S90 a V90, nasledovať budú aj ostatné autá zo súčasnej ponuky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

„Vďaka výskumu vieme, kde sú problémové oblasti, pokiaľ dôjde k vážnym zraneniam či úmrtiam v našich automobiloch. Aj keď obmedzenie rýchlosti nie je všetko všetko, čo sa dá urobiť, tento krok stojí za to, už len ak by mal zachrániť jediný ľudský život,“ uviedol Håkan Samuelsson, šéf Volvo Cars.

Súvisiaci článok Trojbodový pás zachraňuje životy už 60 rokov. Aká je jeho história? Čítajte 

Automobilka plánuje pokračovať v sprísňovaní bezpečnostných opatrení, pri niektorých z nich sa počíta, že vodič stratí kontrolu nad autom v záujme bezpečnosti.

Ide napríklad o prípady intoxikácie alkoholom, kedy systém na základe senzorov a kamier rozpozná vodičovo neštandardné správanie, prevezme riadenia a auto na najbližšom možnom mieste bezpečne odstaví.

Taktiež sa do budúcnosti počíta s automatickým obmedzením rýchlosti vozidla na základe stavu vozovky a tiež podľa online mapových podkladov.

SkryťVypnúť reklamu

Volvo nateraz prizvukuje, že obmedzenia, s ktorými by vodič nemohol nič urobiť, sú v rovine diskusií, no švédska automobilka chce byť naďalej lídrom v bezpečnostných systémoch.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 702
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 11 131
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 343
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 639
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 390
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 792
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 744
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 040
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


5 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  2. Ján Raclavský: Atómovky, ktoré ohrozujú samosprávy
  3. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  4. Věra Tepličková: Pozri, kto ťa šikanuje...
  5. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  6. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  7. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  8. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 527
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 638
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 7 731
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 996
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 176
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 802
  7. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 613
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 398
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu