SME

Ruský dizajnér ukázal, ako by vyzerala Lada Niva skrížená s Mercedesom G

Nabáda k oživeniu tereňáka.

Koncept G-NivaKoncept G-Niva (Zdroj: Behance - Aleksandr Isaev)

MOSKVA. Ak sa povie ruský off-road, zrejme každý si predstaví legendárnu Ladu 4x4, ktorá je dodnes známa ako Niva. Lenže ak by si nejeden Rus mal vybrať terénne auto, s ktorým ukáže svoj status, bude to s veľkou pravdepodobnosťou hranatý Mercedes triedy G.

Aleksandr Isaev, mladý dizajnér z Petrohradu, sa rozhodol tieto dve autá spojiť do moderného konceptu s názvom G-Niva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže ruský AvtoVAZ vyrába Ladu 4x4 už od roku 1977, objavilo sa množstvo návrhov, ako by moderná interpretácia tohoto jednoduchého tereňáka mala vyzerať. Isaevov návrh je síce len vo virtuálnej forme, ale je vypracovaný do najmenšieho detailu.

SkryťVypnúť reklamu

Proporcie jasne vychádzajú z Nivy, no technické riešenia aj pohľad do interiéru naznačujú, že návrh má bližšie k luxusným autám.

Predok sa nijak netají inšpiráciou v Mercedese G, dokonca nechýba ani trojcípa hviezda.

Súvisiaci článok Legendárna Lada Niva sa vráti vo veľkom štýle Čítajte 

Sklon pomerne veľkého zadného skla aj úzke horizontálne svetlá sú zase jasným odkazom na Nivu.

Zaujímavé je riešenie strechy v štýle targy. Presklené panely a bočné nosníky sa dajú odmontovať, stĺpiky medzi dverami chýbajú a okná sú bezrámové, takže v lete sa môže G-Niva zmeniť na kabriolet.

Projekt zjavne myslel aj na konštrukčnú tuhosť, tá si vybrala daň v podobe zhoršeného výhľadu šikmo vpred.

Prístrojová doska síce využíva dvojicu veľkých obrazoviek, no tvrdé čierne plasty a dvojramenný volant už opäť pripomínajú pôvodný ruský off-road. Do auta sa dá sadnúť aj virtuálne.

SkryťVypnúť reklamu

Skutočná budúcnosť Nivy je nateraz otázna. V réžii Chevroletu už nevznikne a samotný AvtoVAZ je po predstavení vlastného konceptu novej Lady 4x4 už dva roky ticho. Priaznivcom Nivy teraz neostáva nič iné, len dúfať, že terénna ikona sa raz dočká podareného nástupcu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 461
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 021
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 603
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 571
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 466
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 417
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 166
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 771
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Ombucman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  2. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  3. Juraj Tušš: Potenciál slovenského národa v 21.storočí.
  4. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné
  5. Eva Chmelíková: Svet nie je Čiernobiely
  6. Vladimír Bojničan: Dogmatické náboženstvo ako zdroj xenofóbie: Korene, mechanizmy a historické dôsledky
  7. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  8. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 260
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 77 697
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 58 225
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 115
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 392
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 645
  7. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 9 290
  8. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 7 227
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu