BRATISLAVA. Štvrtú generáciu Yarisu začneme na slovenských cestách stretávať až na jeseň. Toyota však spúšťa predpredaj malého mestského hatchbacku už teraz. Pozreli sme sa, akú výbavu a motory ponúkne, no najmä koľko bude stáť nielen v hybridnej verzii.
Nový Yaris dostal modulárnu podvozkovú platformu TNGA-B odvodenú z väčších modelov Toyota. Prinesie lepšiu konštrukčnú tuhosť, nižšiu hmotnosť, ale aj nižšie ťažisko a lepšie využitie vnútorného priestoru.
Pre zaujímavosť, z výhod novej platformy bude čerpať aj malé SUV na báze Yarisu, ktoré dostane pohon všetkých kolies a vzadu viacprvkovú nápravu. V Yarise sa takéto konštrukčné riešenie objaví iba v špeciálnej športovej verzii GR s výkonom 257 koní.
Aj nové motory bez turba
Nás teraz zaujíma iba "civilný" Yaris s päťdverovou karosériou. Pod kapotou môže mať tri rôzne trojvalcové benzínové motory. Zaujímavosťou je, že každý sa obíde bez turba. Základ tvorí litrový atmosférický motor 1,0 VVT-i s výkonom 72 koní a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Poznáme ho z najmenšej Toyoty Aygo.
Toyota Yaris - rozmery
- Rázvor: 2 560 mm
- Dĺžka: 3 940 mm
- Šírka: 1 745 mm
- Výška: 1 470 mm
- Objem kufra: 286 l (starý)
Silnejšia verzia už dostala nový 1,5-litrový atmosférický trojvalec Dynamic Force, tiež s variabilným časovaním ventilov, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle.
Má výkon 121 koní a môže sa pochváliť najrýchlejším spaľovaním na svete a o 40 percent lepšou tepelnou účinnosťou, než jeho predchodca.
Zároveň ide o najsilnejší motor z ponuky Yarisu, ktorý môže byť skombinovaný so 6-stupňovým manuálom alebo automatom Multidrive s plynule meniteľným prevodom.