SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Moderné kombi od Škody prišlo pred 30 rokmi, volať sa malo Tourist

Stáva sa z neho vhodný adept na veterána.

Škoda Forman Škoda Forman (Zdroj: archív Škoda)

MLADÁ BOLESLAV. Praktická karoséria kombi s veľkým kufrom nemôže dnes v ponuke Škody chýbať.

Bolo však obdobie, keď kombi verzie škodoviek končili len ako prototypy. Buď zavadzal motor vzadu alebo neboli financie. Potom prišiel Favorit so zväčšeným kufrom a pomohol zmeniť vnímanie Škody.

Začnime od úplného začiatku škodováckych kombi. Prvýkrát sa tento názov v histórii českej značky objavuje už v polovici 20. rokov minulého storočia. Bol súčasťou označenia modelu Laurin&Klement 110. Išlo totiž o auto, ktoré malo vymeniteľnú, respektíve kombinovateľnú zadnú časť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Cez týždeň slúžilo ako pracovná dodávka s korbou a v nedeľu sa mohlo zmeniť na reprezentatívny rodinný kabriolet.

Neskôr, po roku 1934 mali úspech aj ľahké úžitkové verzie najrozšírenejšieho modelového radu Popular s užitočnou hmotnosťou 300 kg. Tieto autá používali aj známe firmy ako Baťa či Meinl.

Súvisiaci článok Ako sa jazdí s vyše 50-ročnou octaviou? Najmä si treba vychutnať nostalgiu Čítajte 

Koncom 40. rokov vznikli na báze modelov Škoda 1101/1102 "Tudor" nielen dodávkové karosérie, ale aj kombi Station Wagon (STW). Sklopením zadnej lavice vznikla ložná plocha s dĺžkou 1490 mm a šírkou 980 - 1390 mm.

Od jari 1953 sa vyrábalo vo Vrchlabí kombi Škoda 1200 STW, neskôr 1201 STW až do októbra 1961, kedy na ďalších 12 rokov prevzala štafetu Škoda 1202 STW.

Stále však išlo o autá, ktoré mali primárne slúžiť ako úžitkové - na prevoz tovaru, prípadne v úlohe sanitky alebo pohrebnej služby.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  3. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  4. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 987
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 847
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 11 456
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 430
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 396
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 896
  7. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 3 758
  8. Na obed mu nestačilo ani 50 miliárd dolárov 2 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

MG ZS a MG EHS

Cenník vyzerá ako pred vlnou zdražovania.


4 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl

Blogy SME

  1. Naďa Serafínová: Ako si rýchlo a jednoducho zarobiť. A iné rozprávky z paralelného vesmíru.
  2. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  3. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  4. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 100 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  5. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  6. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch
  7. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  8. Andrej Hossa: Zdokonaľte sa v jazykoch a otvorte si dvere k množstvu ďalších príležitostí
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 225
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 060
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 160
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 026
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 766
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 054
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 926
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 911
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu