SME

Moderné kombi od Škody prišlo pred 30 rokmi, volať sa malo Tourist

Stáva sa z neho vhodný adept na veterána.

Škoda Forman Škoda Forman (Zdroj: archív Škoda)

MLADÁ BOLESLAV. Praktická karoséria kombi s veľkým kufrom nemôže dnes v ponuke Škody chýbať.

Bolo však obdobie, keď kombi verzie škodoviek končili len ako prototypy. Buď zavadzal motor vzadu alebo neboli financie. Potom prišiel Favorit so zväčšeným kufrom a pomohol zmeniť vnímanie Škody.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začnime od úplného začiatku škodováckych kombi. Prvýkrát sa tento názov v histórii českej značky objavuje už v polovici 20. rokov minulého storočia. Bol súčasťou označenia modelu Laurin&Klement 110. Išlo totiž o auto, ktoré malo vymeniteľnú, respektíve kombinovateľnú zadnú časť.

SkryťVypnúť reklamu

Cez týždeň slúžilo ako pracovná dodávka s korbou a v nedeľu sa mohlo zmeniť na reprezentatívny rodinný kabriolet.

Neskôr, po roku 1934 mali úspech aj ľahké úžitkové verzie najrozšírenejšieho modelového radu Popular s užitočnou hmotnosťou 300 kg. Tieto autá používali aj známe firmy ako Baťa či Meinl.

Súvisiaci článok Ako sa jazdí s vyše 50-ročnou octaviou? Najmä si treba vychutnať nostalgiu Čítajte 

Koncom 40. rokov vznikli na báze modelov Škoda 1101/1102 "Tudor" nielen dodávkové karosérie, ale aj kombi Station Wagon (STW). Sklopením zadnej lavice vznikla ložná plocha s dĺžkou 1490 mm a šírkou 980 - 1390 mm.

Od jari 1953 sa vyrábalo vo Vrchlabí kombi Škoda 1200 STW, neskôr 1201 STW až do októbra 1961, kedy na ďalších 12 rokov prevzala štafetu Škoda 1202 STW.

Stále však išlo o autá, ktoré mali primárne slúžiť ako úžitkové - na prevoz tovaru, prípadne v úlohe sanitky alebo pohrebnej služby.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C6UWA na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Škoda

Súvisiace témy: Kombi, História áut
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 602
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 508
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 165
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 473
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 316
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 267
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu