PARÍŽ. V marci 1980 európske hitparády dobýjala rocková skupina Blondie so skladbou Atomic. V rovnakom období sa na ženevskom autosalóne predstavila štýlová novinka od Renaultu - kupé Fuego, ktoré teraz oslavuje štyridsiatku.
Pri autách boli v móde hranaté tvary a začali sa uplatňovať čierne celoplastové nárazníky. Michel Jardin pod vedením šéfdizajnéra Roberta Oprona známeho vďaka elegantným Citroenom SM aj CX, navrhol zaujímavý prvok, ktorý sa stal pre Fuego charakteristický.
Navrhnuté vo veternom tuneli
Od predných blatníkov sa tiahla línia z čierneho rebrovaného plastu, ktorá za bočnými oknami pokračovala až dozadu ponad svetlá. Dvere plytkého kufra tvorilo iba vypuklé zadné sklo.

Pri návrhu karosérie sa už myslelo na aerodynamiku, takže sa pre zníženie odporu vzduchu sa Fuego, ako prvé sériové kupé testovalo vo veternom tuneli.
Bolo autom strednej triedy a nadväzovalo na populárne Renaulty 15 a 17 zo 70. rokov. Tie sa vďaka Tuzexu dali stretnúť aj na československých cestách.
Ich o generáciu novší nástupca už po technickej stránke vychádzal zo sedanu Renault 18, ale prednú nápravu mal z vtedajšej vlajkovej lode - Renaultu 20.
Známe aj v Amerike
Najprv sa výroba rozbehla vo francúzskom Maubeuge a o rok neskôr sa pridala aj španielska Palencia. Zaujímavé kupé poznali aj ľudia v zámorí, keďže výrobu pokrývala aj továreň v Argentíne. Do USA sa napriek tomu dovážali autá až z Francúzska.