SME

Renault Fuego má 40 rokov. Tvárilo sa športovejšie, než skutočne bolo

Auto získalo zaujímavé prvenstvá.

Renault Fuego TurboRenault Fuego Turbo (Zdroj: Renault )
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PARÍŽ. V marci 1980 európske hitparády dobýjala rocková skupina Blondie so skladbou Atomic. V rovnakom období sa na ženevskom autosalóne predstavila štýlová novinka od Renaultu - kupé Fuego, ktoré teraz oslavuje štyridsiatku.

Pri autách boli v móde hranaté tvary a začali sa uplatňovať čierne celoplastové nárazníky. Michel Jardin pod vedením šéfdizajnéra Roberta Oprona známeho vďaka elegantným Citroenom SM aj CX, navrhol zaujímavý prvok, ktorý sa stal pre Fuego charakteristický.

Navrhnuté vo veternom tuneli

Od predných blatníkov sa tiahla línia z čierneho rebrovaného plastu, ktorá za bočnými oknami pokračovala až dozadu ponad svetlá. Dvere plytkého kufra tvorilo iba vypuklé zadné sklo.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok História Renaultu sa začala písať na Vianoce 1898, aké sú jeho modely? Čítajte 

Pri návrhu karosérie sa už myslelo na aerodynamiku, takže sa pre zníženie odporu vzduchu sa Fuego, ako prvé sériové kupé testovalo vo veternom tuneli.

Bolo autom strednej triedy a nadväzovalo na populárne Renaulty 15 a 17 zo 70. rokov. Tie sa vďaka Tuzexu dali stretnúť aj na československých cestách.

Ich o generáciu novší nástupca už po technickej stránke vychádzal zo sedanu Renault 18, ale prednú nápravu mal z vtedajšej vlajkovej lode - Renaultu 20.

Známe aj v Amerike

Najprv sa výroba rozbehla vo francúzskom Maubeuge a o rok neskôr sa pridala aj španielska Palencia. Zaujímavé kupé poznali aj ľudia v zámorí, keďže výrobu pokrývala aj továreň v Argentíne. Do USA sa napriek tomu dovážali autá až z Francúzska.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G6VMK na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Renault
Odoberať tému

Súvisiace témy: História áut
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 247
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 301
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 115
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 174
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 817
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 286
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 546
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 403
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu