SME

Renault Fuego má 40 rokov. Tvárilo sa športovejšie, než skutočne bolo

Auto získalo zaujímavé prvenstvá.

Renault Fuego TurboRenault Fuego Turbo (Zdroj: Renault )
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PARÍŽ. V marci 1980 európske hitparády dobýjala rocková skupina Blondie so skladbou Atomic. V rovnakom období sa na ženevskom autosalóne predstavila štýlová novinka od Renaultu - kupé Fuego, ktoré teraz oslavuje štyridsiatku.

Pri autách boli v móde hranaté tvary a začali sa uplatňovať čierne celoplastové nárazníky. Michel Jardin pod vedením šéfdizajnéra Roberta Oprona známeho vďaka elegantným Citroenom SM aj CX, navrhol zaujímavý prvok, ktorý sa stal pre Fuego charakteristický.

Navrhnuté vo veternom tuneli

Od predných blatníkov sa tiahla línia z čierneho rebrovaného plastu, ktorá za bočnými oknami pokračovala až dozadu ponad svetlá. Dvere plytkého kufra tvorilo iba vypuklé zadné sklo.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok História Renaultu sa začala písať na Vianoce 1898, aké sú jeho modely? Čítajte 

Pri návrhu karosérie sa už myslelo na aerodynamiku, takže sa pre zníženie odporu vzduchu sa Fuego, ako prvé sériové kupé testovalo vo veternom tuneli.

Bolo autom strednej triedy a nadväzovalo na populárne Renaulty 15 a 17 zo 70. rokov. Tie sa vďaka Tuzexu dali stretnúť aj na československých cestách.

Ich o generáciu novší nástupca už po technickej stránke vychádzal zo sedanu Renault 18, ale prednú nápravu mal z vtedajšej vlajkovej lode - Renaultu 20.

Známe aj v Amerike

Najprv sa výroba rozbehla vo francúzskom Maubeuge a o rok neskôr sa pridala aj španielska Palencia. Zaujímavé kupé poznali aj ľudia v zámorí, keďže výrobu pokrývala aj továreň v Argentíne. Do USA sa napriek tomu dovážali autá až z Francúzska.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C6VMK na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Renault

Súvisiace témy: História áut
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 960
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 630
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 271
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 108
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 105
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 871
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 716
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 123
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 708
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 970
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 865
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 105
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 944
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 664
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 368
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťZatvoriť reklamu