MNÍCHOV. Bavorská automobilka v posledných rokoch urobila zopár nie veľmi populárnych dizajnových rozhodnutí. Určite najznámejším je kontroverzná maska s obrovskými mriežkami.
Mnohých poteší správa, že pri modernizácii radu 5 išlo BMW radšej na istotu a pri obľúbenom prémiovom sedane sa maske vyhla. Mriežky síce narástli a po novom sú spojené orámovaním, nezachádzajú však do extrémov.
Po stranách sa usadili užšie svetlá s jednoduchým a moderným denným osvetlením v tvare písmena L. Laserové svetlá boli doteraz vyhradené pre vrchol ponuky, po novom sú dostupné pre všetky verzie.
Nová je tiež trojrozmerná grafika zadných svetiel s motívom nadväzujúcim na predné svetlá. Decentné exteriérové zmeny dopĺňajú nové nárazníky.
V interiéri sú zmeny skôr drobné. Týkajú sa najmä palubného infotainmentu. Vďaka operačnému systému BMW Operating System 7.0 zvládne aktualizácie na diaľku, dobrou správou je štandardná podpora Apple CarPlay a Android Auto, ktorá u BMW ešte donedávna nebola samozrejmosťou.
Takmer výlučne elektrifikované
Podstatnejšími úpravami prešla ponuka pohonných jednotiek. V tomto prípade sa modernizácia drží súčasných trendov a sústredí sa v prvom rade na elektrifikáciu.
Všetky štvor- a šesťvalcové motory dostanú po novom pomoc v podobe 48V mild-hybridného systému, ktorý sa najprv objavil vo verzii 520d. Štartér-generátor s výkonom 11 koní pomôže odľahčiť motor najmä pri rozjazdoch.
BMW sľubuje tiež vyššiu efektivitu a rýchlejšie štartovanie automatického štart-stop systému. Pri jazde na voľnobeh tiež dokáže vypnúť motor pre maximálnu úsporu paliva.
Zaujimavé zmeny sa udiali aj v ponuke plug-in hybridov. Doteraz jedinou voľbou v ponuke bol model 530e, aj to iba ako sedan. Na jeseň ho doplní aj kombi verzia 530e Touring.

Rovnako ako predtým, verziu 530e poháňa štvorvalec v kombinácii s elektromotorom. Celkový výkon systému však narástol na 292 koní, krútiaci moment dosahuje 420 Nm.
Koncom roka pribudne aj nová plug-in verzia 545e, ktorá kombinuje rovnaký elektromotor s výkonnejším šesťvalcom. Celkový výkon sústavy 394 koní a krútiaci moment 600 Nm naznačujú, že tentokrát by hybrid mohol byť aj celkom zábavnou voľbou.

Lákavá limitovaná edícia
Aby sa predaje modernizovaného radu 5 rozbehli rýchlejšie, BMW pripravilo aj lákavú limitovanú edíciu M Sport Edition, ktorá je dostupná ako sedan aj kombi.
Odlišujú ju exkluzívne lakovanie v jednej z dvoch farieb, balík doplnkov M Sport a 20-palcové disky kolies v dvojfarebnom prevedení. Táto edícia bude obmedzená na tisíc kusov.
A čo výkonná M5? Tá na nevyhnutný facelift zatiaľ iba čaká. Vrcholom ponuky tak dočasne bude model M550i xDrive s osemvalcom. Koľko bude stáť nová päťka po omladzovacej kúre zatiaľ výrobca neuvádza.