SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Renault redukuje výrobnú kapacitu a prepustí takmer 15-tisíc ľudí

Zatváranie závodov a prepúšťanie je súčasťou trojročného plánu reštrukturalizácie.

Renault - ilustračná fotografia.Renault - ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR/AP)
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PARÍŽ. Francúzska automobilka Renault oznámila, že začala rokovania s odbormi o reštrukturalizácii niektorých francúzskych závodov a zatvorení ďalších, pričom potvrdila zrušenie takmer 15-tisíc pracovných miest vo svete. Z nich necelú tretinu plánuje zrušiť na domácom trhu.

Súvisiaci článok Renault môže zaniknúť, automobilka bojuje počas koronakrízy o existenciu Čítajte 

Zatváranie závodov a prepúšťanie je súčasťou trojročného plánu reštrukturalizácie, v rámci ktorého chce automobilka znížiť náklady zhruba o dve miliardy eur.

"Je to nevyhnutné," povedala šéfka spoločnosti Clotilde Delbosová s tým, že vzhľadom na súčasnú neistotu a zložité podmienky nemá firma inú možnosť, ak sa chce vrátiť k zisku a zabezpečiť si ďalší rozvoj.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Renault po desiatich rokoch hlásil stratu

Automobilka oznámila za minulý rok prvú celoročnú stratu za posledných desať rokov a, navyše, jej situáciu prudko zhoršila pandémia nového koronavírusu, ktorá od polovice marca na niekoľko týždňov zastavila výrobu a predaj.

Renault okrem toho dopláca aj na škandál spojený so zatknutím bývalého šéfa aliancie Renaultu s Nissanom a Mitsubishi Carlosa Ghosna, ktorý ešte zvýšil spory v aliancii. Ghosna zatkli v Japonsku koncom roka 2018, v závere minulého roka sa mu však podarilo z krajiny utiecť do Libanonu.

Renault uviedol, že reštrukturalizačné opatrenia, ktoré zahŕňajú okrem prepúšťania aj presunutie na iné pozície v rámci firmy, sa dotknú takmer 10 percent pracovnej sily. Z plánovaného prepúšťania takmer 15-tisíc ľudí by vo Francúzsku malo prísť o prácu 4600 zamestnancov, informovali agentúry AFP a Reuters.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti má automobilka takmer 180-tisíc zamestnancov v 39 krajinách sveta.

Rokujú s vládou o záchrannom úvere

V domovskej krajine plánuje Renault zatvoriť alebo reštrukturalizovať štyri výrobné závody. Náklady chce automobilka znížiť aj prostredníctvom redukcie počtu dodávateľov či zmrazením plánov expanzie v Rumunsku a Maroku.

Celková výrobná kapacita spoločnosti klesne v nasledujúcich štyroch rokoch zo súčasných 4 miliónov na 3,3 milióna áut, pričom firma sa plánuje zamerať na elektromobily a menšie dodávky.

Renault zároveň rokuje s vládou, ktorá v ňom kontroluje 15-percentný podiel, o podmienkach záchranného úveru v hodnote 5 miliárd eur.

Všetko o koronavíruse a ochorení Covid-19

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 885
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 4 235
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 611
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 288
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 824
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 052
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 807
  8. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 493
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


17 h
Továreň spoločnosti Tesla v kalifornskom meste Fremont.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


18 h
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Matej Farkas: Lungo a citronáda
  2. Anton Kovalčík: Ukrajina vs. Rusko, 1 - Hladomor.
  3. Petronela Čellárová: Ako sa mám?
  4. Anna Miľanová: "Od hlavy ryba smrdí". Obzvlášť tá veľká...
  5. Štefan Vidlár: Vivat vláda
  6. Irena Šimuneková: Szabóova skala
  7. Miriam Studeničová: Nespime! Možno už začalo odpočítavanie!
  8. Ján Škerko: Ak sa neschváli rozpočet, tak nikto nedostane nič
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 243 229
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 469
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 684
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 540
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 5 232
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 563
  7. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 204
  8. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 119
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu