TCHAJ-PEJ. Na umelú inteligenciu nových áut sa netreba úplne spoliehať. Svoje o tom vie 53-ročný Huang Yeh - vodič bielej Tesly Model 3, s ktorou sa stal účastníkom rannej dopravnej nehody v Taiwane.
V pondelok 1. júna sa na 268. kilometri Národnej taiwanskej diaľnici stala dopravná nehoda, po ktorej ľavý aj stredný pruh zatarasil prevrátený nákladiak Mitsubishi Fuso. Následné dianie zachytili bezpečnostné kamery na diaľnici.
Na záberoch vidieť vodiča nákladiaku, ktorý po nehode stojí pri zvodidlách. Do príchodu záchranných zložiek a cestárov sa snaží varovať ostatných vodičov, ktorí sa nebezpečnou rýchlosťou blížia k prekážke.
Kým väčšina vodičov stihne na poslednú chvíľu pribrzdiť, biela Tesla v ľavom pruhu sa rúti priamo na prevrátený nákladiak. Tesne pred nárazom vidieť dym od pneumatík, no brzdenie prichádza neskoro a Model 3 vráža do prekážky.
O Tesle je známe, že využíva systém Autopilot, ktorý dokáže udržať auto v jazdnom pruhu, brzdiť aj zrýchľovať. Samotný výrobca však upozorňuje, že nejde o plne autonómnu jazdu a vodič musí byť pripravený zareagovať.

Huang Yeh po nehode tvrdil, že prekážku videl, ale spoliehal sa, že auto bezpečne zastaví. Pri zrážke bol pripútaný, nevystrelili airbagy a vodič nemusel ísť ani do nemocnice.
Hoci vysvetlenie majiteľa auta ašpiruje na nomináciu na Darwinovu cenu, otázne je, prečo si Tesla nevšimla veľký biely nákladiak, ktorý leží na rovnej ceste počas dobrého počasia.
Jedným z vysvetlení môže byť fakt, že systém Tesly nie je vybavený lidarom na meranie vzdialenosti a spolieha sa na kamery a senzory.
Elon Musk dokonca minulý rok na stretnutí akcionárov Tesly povedal, že každý, kto sa spolieha na lidar, je odsúdený na zánik. Prečo má zakladateľ Tesly takú averziu voči metóde, ktorú využíva už väčšina automobiliek, nie je známe.