Soul 1. júna (TASR) - Najväčšia juhokórejská automobilka Hyundai Motor v máji v porovnaní s rovnakým mesiacom roka 2004 zvýšila svoj celkový predaj o 6,6 %. Prispel k tomu dobrý odbyt sedanov Sonata a offroadov Tucson na americkom trhu.
V tomto roku očakáva Hyundai ďalší masívny rast predaja na americkom trhu, a to na 485 000 automobilov, na úkor trhových podielov domácich firiem General Motors a Ford Motor.
V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom predaj klesol o 5,1 %. Na vine bol výpadok produkcie v čínskej fabrike, ktorú firma rekonštruuje, aby jej výrobnú kapacitu zdvojnásobila na 300 000 áut ročne.
Hyundai oficiálne otvoril svoj prvý americký výrobný závod v Alabame, aby si na tomto trhu, kde predaj za posledných 6 rokov vzrástol štvornásobne zabezpečil stabilnú východiskovú pozíciu. Hyundai sa tak v USA stal 4. najväčšou importnou značkou.
Informovala o tom agentúra Reuters.