SME
Piatok, 10. júl, 2020 | Meniny má AmáliaKrížovkyKrížovky

Elektrický Renault Zoe začína dávať zmysel aj pri bývaní v bytovke (test)

Nabíjať ho už netreba tak často.

Renault Zoe (Zdroj: Peter Kálmán)
Renault Zoe R135 Z.E. 52 Intens
Cena od / verzia od (eur)27 900 / 31 500
Spotreba test - mesto (kWh)13,1
Objem batožinového priestoru (l)338
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2588; 4084; 1 945; 1562

Pokusy prísť s masovo vyrábaným elektromobilom skúšali automobilky celé minulé storočie. Lenže, ako rýchlo prišli, tak rýchlo tieto experimenty aj zanikli.

Názory, že autá na elektrinu nemajú žiadnu budúcnosť, postupne utíchli. Aj Renault v roku 2012 prelomil ľady a Európa privítala celý modelový rad elektromobilov Z.E.

Renault tak získal náskok a teraz, keď niektoré automobilky predstavujú iba prvé elektrické novinky, má francúzska automobilka cenné skúsenosti.

Najlepšie sa ujal mestský model Zoe. Minulý rok bol druhým najpredávanejším po Tesle Model 3 a zároveň dostal facelift, ktorý Renault neváhal označiť za novú generáciu. Nás prirodzene zaujímalo, akou rozsiahlou evolúciou si malé Zoe prešlo.

Hneď po prvom zoznámení sa nám žiada skonštatovať: ide o citeľný krok vpred. Pri elektromobiloch prvej vlny sme sa neraz stretávali s kompromismi alebo miestami, kde sa viditeľne šetrilo. Tým najdiskutovanejším bol dojazd, ale aj výbava či spracovanie interiéru. Elektrický Renault sa už väčšiny nedostatkov zbavil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pri parkovaní medzi ostatnými autami nás opäť prekvapili rozmery. Na dĺžku má 4087 mm, teda o 37 mm viac, ako Renault Clio. Výškou 1562 mm už elektrické Zoe pripomína SUV. Výsledkom je kabína podobná bubline.

Vpredu je miesta dostatok, vzadu už bude dospelým tesno. V kufri s objemom 338 litrov nám napriek najvyššej výbave chýbalo dvojité dno. Odporúčame si zaň priplatiť 139 eur, inak batožinu ukladáte na nabíjacie káble.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6YWW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6YWW na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Renault
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovor

Andrej Kiska: Matovič ma pri Kollárovi sklamal (rozhovor)

Kiska chce za šéfku Za ľudí Remišovú.

Bývalý prezident a šéf strany Za ľudí Andrej Kiska
Podcast Dobré Ráno.
Bödör bude stíhaný väzobne.
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Land Rover Defender 110
Toyota Corolla Cross

Seat sa rozhodol elektromobil el-Born posunúť značke Cupra

Na 260-kilometrový dojazd stačí pol hodina nabíjania.

Cupra el-Born
Audi Q5