Tokio 30. januára (TASR) - Mitsubishi Motors Corp dnes oznámil, že v Japonsku odvoláva 38 626 nákladných vozidiel vyrobených od marca 1999 do septembra 2001, čo predstavuje už druhý úder jeho úsiliu zlepšiť svoj imidž.
Ide pritom o 16 209 vozidiel Fuso Canter, Fuso Rosa a Fuso Fighter, kde odhalili problémy s tlakovým čerpadlom a o 22 417 vozidiel Fuso Canter a Fuso Rosa s chybou v antiblokovacom brzdnom systéme. Náklady na odvolanie a opravu problémových dielov budú stáť automobilku 1,05 miliardy jenov (7,91 milióna USD).
Približne 927 nákladných automobilov s pravepodobne chybným tlakovým čerpadlom pritom predali aj v Severnej Amerike a pre tento región automobilka ešte len zvažuje opatrenia. Ako povedal hovorca Ran Koike, žiadny z uvedených problémov nespôsobil dopravnú nehodu.
Ako informuje agentúra Reuters, z hľadiska automobiliek je normálne každý rok odvolávať vozidlá, no reputáciu Mitsubishi vážne poškodil škandál v júli 2000, keď pripustil, že viac než 20 rokov zatajoval sťažnosti spotrebiteľov a odvolal 1,52 milióna vozidiel na celom svete. A hoci táto aféra ovplyvnila najmä divíziu osobných automobilov, analytici vyjadrili obavy, že nedôvera ku kontrole kvality sa prejavila aj v nákladnej divízii, hlavnom zdroji príjmov.
Najnovšie oznámenie spoločnosti pritom nasleduje len jeden týždeň po bezplatných kontrolách 124 000 veľkých nákladných vozidiel, keďže z jedného ťahača neďaleko Tokia odpadlo koleso a usmrtilo jednu ženu a zranilo jej dve deti. Mitsubishi vydelilo 2,5 miliardy jenov na tieto kontroly a opatrenia pre zahraničie ešte zvažuje.
Niektorí analytici však upozorňujú, že kupci nákladných vozidiel neinklinujú k pocitovej kúpe určitej značky natoľko, ako kupci osobných automobilov.
(100 JPY = 36,931 SKK, 1 USD = 49,155 SKK)
* 1 sov