KOLÍN NAD RÝNOM. Po roku od oznámenia spolupráce Fordu a Volkswagenu pri výrobe úžitkových vozidiel, sú známe ďalšie podrobnosti.
Obe automobilky sa v čase šetrenia nákladov vyvolaných koronakrízou tešia zo spolupráce. Vďaka nej má napríklad pick-up Volkswagen Amarok svetlejšiu budúcnosť, pretože sa dočká ďalšej generácie.
S novým pôvodom
Z linky však už nebude schádzať v nemeckom Hanoveri, ale spolu s Fordom Ranger v juhoafrickom Silvertone.
Celosvetovo úspešný Ranger sa v súčasnej generácii vyrába už 9 rokov, čoskoro dostane nástupcu. Spolu s novým Rangerom teda príde aj nový Amarok.
Kým vývoj aj výrobu pick-upu má na starosti Ford, v prípade malých úžitkových dodávok sa naopak viac činí Volkswagen.

Nástupca Fordu Transit Connect bude mať veľa spoločného s nedávno predstaveným Volkswagenom Caddy. Výrobu oboch dodávok zabezpečí továreň v poľskej Poznani.
Fordu sa navyše otvára cesta k využitiu elektrickej plaformy MEB od Volkswagenu, ktorú využije pri svojich dodávkach.
Zatiaľ nie je známe, aké sú presne predstavy v rámci spolupráce oboch automobiliek pri dodávke do tony. V pracovnej verzii by mal vývojom prispieť Ford, výsledkom čoho bude nový Transit Custom, ale zrejme aj Volkswagen Caravelle.
Namiesto rodinného MPV
Už budúci rok je v pláne uvedenie nového Multivanu o ktorom sa hovorí, ako o náhrade za rodinné MPV Sharan. Navyše by sa mala objaviť aj elektrická retro dodávka podobná konceptu ID.Buzz.
Pripomeňme si, že Volkswagen pri úžitkových vozidlách využíval spoluprácu s ďalšími automobilkami už v minulosti. Model LT, neskôr už Crafter vychádzal až do príchodu súčasnej generácie z Mercedesu Sprinter.
V minulosti sa tiež na niektorých európskych trhoch predával pick-up Volkswagen Taro. Išlo o preznačkovanú Toyotu Hilux piatej generácie vyrábanej v Hanoveri.