SME
Utorok, 11. máj, 2021 | Meniny má BlaženaKrížovkyKrížovky

Nová Honda Jazz je už na Slovensku, vyskúšali sme ju (prvá jazda)

V ponuke je len hybrid.

Honda Jazz (Zdroj: Peter Kálmán)

Honda Jazz budúci rok oslávi 20. narodeniny. Za ten čas sme spoznali tri generácie, na štvrtú prišiel čas práve teraz.

Je oveľa viac sofistikovaná a napriek množstvu moderných technológií na palube je opäť pripravená osloviť aj starších zákazníkov. Kým príde čas na redakčný test, v krátkosti sme si ju vyskúšali na cestách v okolí bratislavského Lamača.

Jazz je malé veľké auto, ktoré po odchode Toyoty Yaris Verso, Renaultu Modus a Nissanu Note ostalo v segmente drobných MPV prakticky osamotené. Napriek tomu v Honde nelenili a z nového Jazzu spravili opäť technologicky vyspelé auto.

Zvonku si štvrtá generácia, ktorá je mimo Európy známa pod názvom Fit, zachovala charakteristickú siluetu jednopriestorovej karosérie. Vpredu aj vzadu sú od základu full-LED svetlá, ktoré už trochu naznačujú, že Honda nemá záujem ponúkať low-costové autá.

Hneď nás zaujali netypické 16-palcové kolesá s hliníkovými diskami, ktoré sú pre najvyššie výbavy. V skutočnosti je hliníková ich čierna časť, na ktorej je ešte pripevnená strieborná vrtuľa z plastu. Tá by pri mestských parkovaniach mohla ochrániť samotné disky od poškodenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Logo Hondy na prednej maske má modré podfarbenie, takže podobne, ako pri Toyote, výrobca naznačuje, že tu máme dočinenie s hybridom.

Najväčší pokrok vidieť v interiéri, hoci si zachoval hlavné prednosti Jazzu, ktorými sú bez pochýb priestor a variabilita.

Súvisiaci článok Honda si s novým Jazzom verí a prezrádza cenník mestského hybridu Čítajte 

Vidieť, že pri návrhu prístrojovej dosky boli inšpiráciou predošlé generácie. Z prvého Jazzu zobrali čistý koncept, z druhého praktické držiaky na poháre na oboch krajoch a z tretieho v strede umiestnenú obrazovku, bez ktorej to dnes už nejde. K nej sa pridáva aj digitálny prístrojový štít pred vodičom. Konečne prišiel nový softvér, so starým bol už Honda na chvoste.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6ZQY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6ZQY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Riaditeľ NAKA Branislav Zurian počas rozhovoru pre Denník SME.

Svoje rozhodnutie nechcel bližšie komentovať.

11m
Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)

S majetkom firmy nemôže spoločník narábať ako s vlastným.

15 h

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Rázvor kolies sa nemenil, ale kufor má až 397 litrov.

6 h
Peugeot 508 PSE

Z nuly na sto zrýchli za 5,2 sekundy.

10. máj
Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

8. máj
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

7. máj