SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Mercedes a BMW zastavili spoločný vývoj autonómnych áut

Úplne samojazdiace autá do roku 2024 zrejme neprídu.

Mercedes-Benz Vision EQS ConceptMercedes-Benz Vision EQS Concept (Zdroj: Daimler)

STUTTGART, MNÍCHOV. Prémiové nemecké automobilky Mercedes a BMW už roky súperia o zákazníkov.

Sú však aj partnermi vo viacerých projektoch, napríklad pri koncepte zdieľaných áut alebo pri budovaní sieti rýchlonabíjacích staníc Ionity. Ich najužšie partnerstvo teraz zamrzlo.

Nemalo by ísť pritom o žiadne vzájomné spory, ale pred rokom ohlásená spolupráca na spoločnej autonómnej technológii sa nateraz odkladá na neurčito.

Klaus Fröhlich, člen predstavenstva BMW a Markus Schäfer, člen predstavenstva Mercedesu sa zhodli, že už teraz majú svoju vlastnú špičkovú technológiu a ďalej budú pri projektoch hľadať aj partnerov mimo automobilového sektora.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dospeli k záveru, že súčasná technológia je na takej úrovni, že vydrží ešte veľa rokov. Ani jedna automobilka neuvádza, či rozhodnutie súvisí s pandémiou a krízou.

Súvisiaci článok Autá dostanú tyrkysové svetlá, v Mercedese nám vysvetlili prečo Čítajte 

„Naša súčasná generácia technológie má veľmi silný a udržateľný potenciál: Vďaka mimoriadne výkonným senzorom a počítačovému výkonu nám náš robustný modulárny systém poskytuje vynikajúcu pozíciu, aby sme našim zákazníkom mohli ponúknuť to, čo potrebujú po mnoho rokov,“ povedal Fröhlich z BMW.

Americký online magazín Tech Crunch za rozhodnutím tiež vidí vysvetlenie, že obe automobilky si zobrali príliš veľké sústo, ktoré je veľmi komplexné aj nákladné, najmä v súčasnej situácii, keď sa predaje nových áut v Európe výrazne prepadli.

Kým autonómne autá štvrtej úrovne zrejme do roku 2024 nebudú realitou, ako sa plánovalo, príchod ďalších elektromobilov kríza zrejme nezastaví.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 693
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 10 432
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 340
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 597
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 579
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 792
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 727
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 955
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


4 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  2. Věra Tepličková: Pozri, kto ťa šikanuje...
  3. Ján Raclavský: Atómovky, ktoré ohrozujú samosprávy
  4. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  5. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  6. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  7. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  8. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 452
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 542
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 7 111
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 834
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 174
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 801
  7. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 686
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 396
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu