SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Viac komfortu ponúka s elektrinou. Vyskúšali sme DS7 Crossback E-Tense

Pocit prémie je uveriteľnejší.

DS7 Crossback E-Tense (Zdroj: Marek Čepa)
DS7 Crossback E-Tense 4x4
Cena od / verzia od (eur)49 990 / 56 490
Priemerná spotreba (WLTP) / test (l)1,5 - 5,5 / 1,4 - 6,4
Objem batožinového priestoru (l)555 / 1 752
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 738; 4 573; 1 891; 1 625

Značka DS Automobiles je na Slovensku ešte krátko, no už nám stihla naservírovať to najlepšie, čo ponúka - DS7 Crossback E-Tense, ktorý spĺňa väčšinu predstáv o modernom aute.

Ide totiž o komfortné SUV, ktoré vie jazdiť aj na elektrinu a nechýba mu už ani pohon všetkých kolies.

Pre francúzsky koncern PSA je značka DS akýmsi inkubátorom nových technológií, ktoré potom dostávajú aj Peugeot, Citroen a Opel. Inak tomu nebolo ani s prvým plug-in hybridom.

DS7 Crossback s ním má získať väčšiu exkluzivitu aj komfort, ktorý by mal byť pri tejto značke prvoradý. Či sa to Francúzom podarilo docieliť, sme zisťovali v redakčnom teste.

Na plug-in hybridy počúvame zatiaľ zmiešané názory. Napríklad, že ide o autá, ktoré sa Európska únia snaží ľuďom nanútiť a ich zmysel je otázny. Z nášho pohľadu zmysel majú, ale je pravda, že len pre určitú skupinu vodičov.

Kým na trh príde nová vlajková loď značky v podobe elegantného sedanu DS9, bude túto funkciu zastávať DS7 Crossback. Je preto logické, že najvyššia výbava Grand Chic poskytuje výbavu skutočne na úrovni prémie. Pre DS by to aj mohol byť kompliment, keby väčšinu prvkov neponúkal aj mainstreamový Peugeot.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Preto tak nejak logicky až žiadúco pre DS vyplynulo, že sa zameria na komfort. Ten je skutočne jedinečný a v spojení s plug-in hybridnou technológiou dostal nový rozmer.

Súvisiaci článok Vyskúšali sme auto, v akom sa vozil aj francúzsky prezident Čítajte 

Pod kapotou pracuje 1,6-litrový benzínový štvorvalec s preplňovaním Twinscroll, ktorý má 147 kW (200 koní) a dopĺňa ho ešte dvojica elektromotorov.

Prvý, na prednej náprave má výkon 81 kW (110 koní), druhý, na zadnej má 83 kW (112 koní), takže sa pri DS7 Crossback prvýkrát objavuje pohon všetkých kolies. Bez plug-in hybridu v tomto prípade štvorkolku nekúpite.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C72PM na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M72PM na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.