INGOLSTADT. Najpredávanejšie SUV značky Audi prešlo viacerými zmenami. Druhá generácia modelu Q5 podstúpila po štyroch rokoch facelift, ktorý prináša zopár zaujímavých noviniek.
Zmeny v dizajne sú decentné, ale dotkli sa svetiel vpredu aj vzadu a taktiež nárazníkov. Predná maska známa ako Singleframe už nemá výrazné chrómované orámovanie a spolu s Matrix-LED svetlami sa viac podobá na väčšiu Q7.
Platí to aj o zadných svetlách, ktoré sú momentálne v segmente jedinečné vďaka použitiu OLED technológie. Voliteľné svetlá sú rozdelené na tri časti, každá má šesť segmentov.
Majiteľ si môže vybrať z troch svetelných grafík, čo už smeruje k budúcnosti zadných svetiel, kedy dôjde k ešte väčšej personalizácii s možnosťou vytvárať napríklad aj texty.
Svetlá upozornia na odstup
Praktickejšia funkcia svetiel je rozoznávanie priblíženia vozidla za novou Q5. Keď sa takéto auto zozadu priblíži na menej ako dva metre, aktivujú sa všetky segmenty OLED.

Keď sa Q5 pohne, rozsvieti sa opäť pôvodná svetelná grafika. Funkcie digitálnych zadných svetiel z OLED dopĺňajú dynamické smerové svetlá, technológia bude za príplatok.
K desiatim existujúcim farbám karosérie pribudla ešte zelená District a modrá Ultra. Nový je tiež dizajn diskov a čierne doplnky namiesto chrómovaných.
Vo vnútri je najväčšou zmenou nový a výkonnejší infotainment MIB3 s ktorým sa porúča ovládanie na stredovom tuneli pred voličom automatickej prevodovky. Je už minulosťou a nahrádza ho odkladacia schránka.
Samozrejmosťou je pokročilá konektivita s viacerými predplatnými službami a aj s hlasovým ovládaním.
Pomôže si elektrinou
Vynovené Audi sa začne predávať na jeseň vo verzii Q5 40 TDI s naftovým preplňovaným štvorvalcom s výkonom 150 kW (204 koní). Krútiaci moment je v takom prípade 400 Nm a motoru sa podarilo schudnúť o 20 kilogramov.
K spotrebe 5,4 litra má pomôcť mild-hybridná technológia s generátorom pripojeným k motoru drážkovaným remeňom a 12-voltovou sústavou napájanou malou batériou.
Štandardom je 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic a elektronický pohon všetkých kolies quattro. Štandardne sú poháňané predné kolesá, pri šmykľavom povrchu sa pridajú aj zadné.