SME

Vynovené Audi Q5 dostalo svetlá, ktoré vodičov upozornia, že sú príliš blízko

Predávať sa začne na jeseň.

Audi Q5Audi Q5 (Zdroj: Audi )

INGOLSTADT. Najpredávanejšie SUV značky Audi prešlo viacerými zmenami. Druhá generácia modelu Q5 podstúpila po štyroch rokoch facelift, ktorý prináša zopár zaujímavých noviniek.

Zmeny v dizajne sú decentné, ale dotkli sa svetiel vpredu aj vzadu a taktiež nárazníkov. Predná maska známa ako Singleframe už nemá výrazné chrómované orámovanie a spolu s Matrix-LED svetlami sa viac podobá na väčšiu Q7.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Platí to aj o zadných svetlách, ktoré sú momentálne v segmente jedinečné vďaka použitiu OLED technológie. Voliteľné svetlá sú rozdelené na tri časti, každá má šesť segmentov.

SkryťVypnúť reklamu

Majiteľ si môže vybrať z troch svetelných grafík, čo už smeruje k budúcnosti zadných svetiel, kedy dôjde k ešte väčšej personalizácii s možnosťou vytvárať napríklad aj texty.

Svetlá upozornia na odstup

Praktickejšia funkcia svetiel je rozoznávanie priblíženia vozidla za novou Q5. Keď sa takéto auto zozadu priblíži na menej ako dva metre, aktivujú sa všetky segmenty OLED.

Súvisiaci článok Audi Q5 je konzervatívne tým najlepším spôsobom (test) Čítajte 

Keď sa Q5 pohne, rozsvieti sa opäť pôvodná svetelná grafika. Funkcie digitálnych zadných svetiel z OLED dopĺňajú dynamické smerové svetlá, technológia bude za príplatok.

K desiatim existujúcim farbám karosérie pribudla ešte zelená District a modrá Ultra. Nový je tiež dizajn diskov a čierne doplnky namiesto chrómovaných.

Vo vnútri je najväčšou zmenou nový a výkonnejší infotainment MIB3 s ktorým sa porúča ovládanie na stredovom tuneli pred voličom automatickej prevodovky. Je už minulosťou a nahrádza ho odkladacia schránka.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejmosťou je pokročilá konektivita s viacerými predplatnými službami a aj s hlasovým ovládaním.

Pomôže si elektrinou

Vynovené Audi sa začne predávať na jeseň vo verzii Q5 40 TDI s naftovým preplňovaným štvorvalcom s výkonom 150 kW (204 koní). Krútiaci moment je v takom prípade 400 Nm a motoru sa podarilo schudnúť o 20 kilogramov.

K spotrebe 5,4 litra má pomôcť mild-hybridná technológia s generátorom pripojeným k motoru drážkovaným remeňom a 12-voltovou sústavou napájanou malou batériou.

Štandardom je 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic a elektronický pohon všetkých kolies quattro. Štandardne sú poháňané predné kolesá, pri šmykľavom povrchu sa pridajú aj zadné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 173
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 047
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 243
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 241
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 914
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 145
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 027
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  2. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  3. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  4. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  5. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 513
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 161
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 676
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 233
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 568
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 339
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 843
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu