WOLFSBURG. Po Volkswagene Passat prišiel tento rok čas aj na predstavenie omladeného Tiguana. Pre nemeckú automobilku ide o dôležitý model, ktorý v uplynulých rokoch v predajoch predbehol aj obľúbeného Golfa.
Ako sme si už zvykli, facelift sa pri koncerne Volkswagen netýka iba pozmenených dizajnových prvkov, ale aj nových verzií.
Popri možnosti priplatiť si za nové LED Matrix predné svetlá a rozšírené asistenčné systémy sa napríklad objavuje ostrá verzia Tiguan R s výkonom 235 kW (320 koní), ktorá môže mať výfukový systém od firmy Akrapovič. Protipólom je ekologickejšia plug-in hybridná verzia s označením Tiguan eHybrid.
Viac dotykového ovládania
V interiéri sa zmeny dotkli volantu, ktorý je po novom kapacitný, teda vie kedy sa ho vodič dotýka. Pozmenená je tiež hlava radiacej páky a najmä stred prístrojovej dosky.

Objavuje sa na ňom najnovšia verzia infotainmentu MIB3 s 8- až 10,25-palcovou obrazovkou.
Minulosťou sú už analógové budíky, od základu je v Tiguane digitálny kokpit s rôznymi možnosťami zobrazovania informácií.
Podobne, ako pri modernizovanom Seate Ateca, aj tu ostáva samostatný panel na ovládanie klimatizácie, hoci prišiel o otočné tlačidlá a ovláda sa dotykovo. Podobne vyzerajú aj plochy tlačidiel na volante s nastavovaním adaptívneho tempomatu aj aktívneho udržiavania auta v jazdnom pruhu.
Ďalšie verzie prídu neskôr
Omladenie sa má týkať aj dlhšieho Tiguanu Allspace, ten však príde neskôr. Najväčšou novinkou je športová verzia R a zelená eHybrid. Najvýkonnejší Tiguan tak poháňa preplňovaný benzínový dvojliter TSI s výkonom 235 kW (320 koní) a pohonom všetkých kolies 4Motion.
Vzhľad Tiguanu R je drsnejší, okrem výfukov Akrapovič sú v interiéri športové sedadlá a na volante je režim R pre rýchlu aktiváciu dynamickej jazdy.
Plug-in hybridná verzia má systémový výkon 180 kW (245 koní) s elektrickým dojazdom približne 50 kilometrov. Energiu čerpá z 13 kWh batérie, podobne, ako Passat GTE. Obe novinky v ponuke sa na trhu objavia začiatkom budúceho roka.