BRATISLAVA. Pri výbere ojazdeného automobilu treba byť opatrný, za lákavou cenovkou sa môže skrývať nepríjemné prekvapenie. Môže ním byť napríklad aj fakt, že v minulosti sa auto ocitlo pod vodou.
Krátko po povodniach sa môžu u predajcov s jazdenkami či v inzerátoch objavovať zaplavené autá, ktorých sa majitelia zbavujú. V minulosti bola najväčším problémom korózia, dnes sa k nej pridávajú tiež poruchy elektrických systémov.
Pri moderných automobiloch s komplikovanou elektronikou a množstvom asistenčných systémov môže poškodenie vodou viesť aj k úplnému zlyhaniu. V časoch, kedy sa už bežne spoliehame na adaptívny tempomat či sledovanie pruhov, môže mať takáto porucha ľahko aj fatálne následky.
Našťastie zatopené autá sa často dajú jednoducho odhaliť. Stačí vedieť, na čo si pri obhliadke auta dávať pozor. Prezradiť ho môže napríklad bahno na ťažko prístupných miestach pod čalúnením, plastovými krytmi, palubnou doskou či za tesneniami.

„Veľa tiež napovie väčšia miera korózie pod kobercom v batožinovom priestore alebo na iných miestach vozidla, ale aj zápach po blate,“ popisuje Karolína Topolová, generálna riaditeľka spoločnosti AAA Auto.
„Často dochádza aj ku zvláštnym poruchám na elektroinštalácii,“ dodáva.
Zaplavených automobilov sa majitelia často snažia zbaviť práve u podobných predajcov. Nebezpečnejšie sú však inzeráty, pri ktorých auto neprešlo kontrolou pri výkupe.
Nie vždy je takéto auto ľahké odhaliť, a tak by v žiadnej kúpnej zmluve nemalo chýbať potvrdenie, že nebolo zaplavené. Ak by sa v budúcnosti takéto poškodenie predsa prejavilo, dá sa požadovať vrátenie peňazí v rámci reklamácie alebo aj súdneho konania.