SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Po povodniach môžu zaplaviť trh autá, ktoré boli pod vodou

V kúpnej zmluve nesmie chýbať potvrdenie, že auto nebolo zatopené.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Pri výbere ojazdeného automobilu treba byť opatrný, za lákavou cenovkou sa môže skrývať nepríjemné prekvapenie. Môže ním byť napríklad aj fakt, že v minulosti sa auto ocitlo pod vodou.

Krátko po povodniach sa môžu u predajcov s jazdenkami či v inzerátoch objavovať zaplavené autá, ktorých sa majitelia zbavujú. V minulosti bola najväčším problémom korózia, dnes sa k nej pridávajú tiež poruchy elektrických systémov.

Pri moderných automobiloch s komplikovanou elektronikou a množstvom asistenčných systémov môže poškodenie vodou viesť aj k úplnému zlyhaniu. V časoch, kedy sa už bežne spoliehame na adaptívny tempomat či sledovanie pruhov, môže mať takáto porucha ľahko aj fatálne následky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Našťastie zatopené autá sa často dajú jednoducho odhaliť. Stačí vedieť, na čo si pri obhliadke auta dávať pozor. Prezradiť ho môže napríklad bahno na ťažko prístupných miestach pod čalúnením, plastovými krytmi, palubnou doskou či za tesneniami.

Súvisiaci článok Kupujeme ojazdené auto: na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku Čítajte 

„Veľa tiež napovie väčšia miera korózie pod kobercom v batožinovom priestore alebo na iných miestach vozidla, ale aj zápach po blate,“ popisuje Karolína Topolová, generálna riaditeľka spoločnosti AAA Auto.

„Často dochádza aj ku zvláštnym poruchám na elektroinštalácii,“ dodáva.

Zaplavených automobilov sa majitelia často snažia zbaviť práve u podobných predajcov. Nebezpečnejšie sú však inzeráty, pri ktorých auto neprešlo kontrolou pri výkupe.

Nie vždy je takéto auto ľahké odhaliť, a tak by v žiadnej kúpnej zmluve nemalo chýbať potvrdenie, že nebolo zaplavené. Ak by sa v budúcnosti takéto poškodenie predsa prejavilo, dá sa požadovať vrátenie peňazí v rámci reklamácie alebo aj súdneho konania.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 702
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 11 131
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 343
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 639
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 390
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 792
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 744
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 040
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Veľká časť túžby po ochrane všetkého živého je predovšetkým podvedomou traumou.


29. jún
Verejnosť očakáva zmenu.

Celá verejnosť čaká zmenu.


30. jún
Peter Sagan dnes na Tour de France 2022 - 1. etapa LIVE cez online prenos.

Sledujte online prenos z prvej etapy.


Sportnet 7 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 16 h

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


5 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  2. Věra Tepličková: Pozri, kto ťa šikanuje...
  3. Ján Raclavský: Atómovky, ktoré ohrozujú samosprávy
  4. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  5. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  6. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  7. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  8. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 525
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 635
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 7 678
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 987
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 176
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 802
  7. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 613
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 153
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu