SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Mitsubishi Space Star neponúka veľa, no stojí ešte menej (test)

Nízka cena málokedy prichádza bez kompromisov.

Mitsubishi Space Star (Zdroj: Marek Čepa)
Mitsubishi Space Star Intense 1,2 MIVEC CVT
Cena od / verzia od (eur)8 990 / 14 190
Priemerná spotreba (WLTP) / test (l)5,3 / 6,3
Objem batožinového priestoru (l)235
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 450; 3 845; 1 665; 1 505

Mnohí asi ani presne nevedia aké auto si majú predstaviť pod menom Space Star. Japonská automobilka Mitsubishi súčasný model predstavila v roku 2012 a ďalších šesť ešte trvalo, kým potichu zavítal aj na slovenský trh.

Možno až príliš potichu, keďže dodnes ho vídať na našich cestách len sporadicky. V tejto podobe sa u nás dlho neohrial, už po dvoch rokoch na trhu sa dočkal modernizácie. A aby to nebolo také jednoduché, ten istý názov v minulosti označoval kompaktné MPV.

Súčasný Space Star je však malým mestským hatchbackom segmentu A. Mali sme možnosť si vyskúšať najnovší facelift pre rok 2020 a pozrieť sa, čím sa snaží zákazníkov zaujať.

Po novom si od svojich väčších SUV súrodencov vypožičal masku, ktorú Mitsubishi nazýva "dynamický štít". V ponuke výrobcu je jediným autom, ktoré nie je SUV alebo offroad, napriek tomu tu maska funguje a dodáva mu milý vzhľad malého auta, ktoré sa snaží vyzerať veľké.

Zvyšok exteriéru prešiel menej drastickými úpravami, no pomerne neutrálny dizajn s novou maskou ladí dobre. Prospeli mu aj moderné zadné svetlá s LED technológiou, tie však dostane iba k dvom najvyšším výbavám.

Dizajn nami testovaného Space Staru dotváral balík Sport, ktorý pridáva športové prahy, rozšírené nárazníky, ozdobnú koncovku výfuku, textilné koberce a trochu falošného karbónu. Za 890 eur pozdvihne vzhľad malého Mitsubishi o úroveň vyššie, dokázali by sme si ho však predstaviť bez lacno pôsobiacej nálepky "Sport" na kufri.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Kabínu modernizácia obišla

Hoci zvonka Space Star pekne omladol, o kabíne sa to isté povedať nedá. Po usadnutí za volant máte pocit, že ste sa opäť ocitli v roku 2010. Niet sa čo diviť, prakticky sa nezmenil od uvedenia modelu pred ôsmimi rokmi.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C737U na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M737U na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Malé autá

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kompaktné autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1