SME

Zánovné autá sú teraz drahšie aj o vyše 7000 eur

Najviac zánovných áut ponúkajú Mercedes a Škoda.

Predaj áut v autobazáriPredaj áut v autobazári (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Nielen ceny nových áut išli za posledný rok hore. Stalo sa tak kvôli kríze aj prísnym emisným limitom, keďže sa začínajú zohľadňovať takzvané flotilové emisie.

Rast cien spojených s koronavírusom sa už prejavuje aj pri zánovných autách. V prvom polroku 2020 bolo na Slovensku v ponuke 20 709 zánovných áut s priemerným vekom 1,9 roka. Tieto autá mali najčastejšie najazdených 22 500 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako vyplýva z monitoringu trhu ojazdených vozidiel na Slovensku spoločnosťou AAA Auto, priemerná cena týchto áut narástla na 25 930 eur, čo je o 7 300 eur viac, než vlani za rovnaké obdobie.

SkryťVypnúť reklamu

„Zánovné ojazdené automobily sú pre tuzemskú klientelu stále veľmi populárne a ani pandémia ich obľúbenosť výrazne nezmenila. Ekonomické výhody takmer nových áut sú nesporné. Pri bežných značkách a modeloch sa úspora oproti novému autu pohybuje v priemere medzi 20 až 30 %, u prémiových a luxusných značiek nie je výnimkou cena nižšia aj o 50 % v porovnaní s ich pôvodnou hodnotou,“ hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ AAA AUTO.

Výhodou je, že zánovné autá majú ešte továrenskú záruku a sú pri nich aj nižšie servisné náklady, než pri starších ojazdených autách.

Jednotkou medzi ponúkanými zánovnými autami je Mercedes, ktorý tvorí 17 percent ponúkaných vozidiel. Za ním je Škoda, BMW a Volkswagen. Päticu uzatvára Audi, ktoré bolo minulý rok ešte na ôsmom mieste.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčší podiel, až 52% ponúkaných áut je s naftovým motorom, 41% inzerovaných áut má benzínový motor a zvyšok patrí alternatívnym palivám. Kým ponuka áut na CNG a LPG klesla, výrazne sa rozšírili hybridy. Minulý rok ich bolo v ponuke zánovných áut 201, teraz ich bolo už 462.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  4. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  6. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  7. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 10 507
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 057
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 161
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 848
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 780
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 582
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 038
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 768
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Môj vzor I. Miklóš nám už asi semilnie. A spolu s ním aj naša schopnosť vidieť, čo je vlastne zač ten dnešný populizmus
  2. Martin Kresák: Degrowth po slovensky: súdruh Kamenický opäť úraduje
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LIII.
  4. Tomáš Kuvik: Najväčší Slovák v nás
  5. Martin Fronk: František Jozef I. vtedy a dnes
  6. Michal Fiabane: Fukuyama sa mýlil. Dejiny nekončia - začínajú byť opäť desivé.
  7. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné párvo. Časť 1.
  8. Jozef Černek: Na vrchole, kde končia deti a začínajú otcovia
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 12 261
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 10 626
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 511
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 7 405
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 7 396
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 517
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 800
  8. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 4 603
  1. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  2. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  3. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  4. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  7. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  8. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
SkryťZatvoriť reklamu