Boj o hviezdičky v nárazových testoch Euro NCAP sa vyostruje, čoho výsledkom sú stále bezpečnejšie automobily. Najnovšie prešli demoláciou a vyhodnotením dve novinky. Obe dosiahli pozoruhodné výsledky a vysoký stupeň ochrany pasažierov.
Boj o hviezdičky v nárazových testoch Euro NCAP sa vyostruje, čoho výsledkom sú stále bezpečnejšie automobily. Najnovšie prešli demoláciou a vyhodnotením dve novinky. obe dosiahli pozoruhodné výsledky a vysoký stupeň ochrany pasažierov.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Citroen C1 o 100 percent bezpečnejší ako Saxo
Najväčší nárast ochrany pasažierov cítiť v kategórii miniautomobilov určených na prevádzku v meste. V preplnených mestách sa jazdí relatívne pomaly, ale zrážky automobilov na križovatkách si neraz vyžiadajú krutú daň. Nízku úroveň bezpečnosti dokumentoval koncom deväťdesiatych rokov Citroen Saxo, ktorý v Euro NCAP získal iba 13 bodov. Ešte menší, ale o niekoľko rokov mladší Citroen C1 však v nárazových testoch zažiaril a dostal 26 bodov (4
hviezdičky). Súrodenci malého Citroenu, Peugeot 107 a Toyota Aygo využívajú tú istú platformu a štruktúru karosérie, preto dostanú rovnaké hodnotenie ako Citroen C1.
Extrémne pevná štruktúra karosérie statočne odolala čelnému nárazu s minimálnymi deformáciami priestoru na prežitie. Hrudník vodiča sa napriek výborným výsledkom dotkol volantu a jazdec i spolujazdec boli vystavení poraneniu kolena o tvrdý plast prístrojovej dosky. Ochrana detských pasažierov sa líši podľa ich veku a hmotnosti. Staršie deti sú rovnako dobre chránené pri čelnom aj bočnom náraze, kým 18-mesačné deti mali pri čelnom náraze vyššie zaťaženie hrudníka. Zástupca automobilových trojičiek v globále preukázal vysoký stupeň bezpečnosti malých automobilov.
Passat dosiahol štandardy triedy
Od vozidiel ako VW Pasat verejnosť automaticky očakáva výborné výsledky a vysokú úroveň pasívnej bezpečnosti. V poradí šiesta generácia limuzíny strednej triedy dosiahla maximálny počet hviezdičiek, ale nie maximálny počet bodov. Získať 34 z 36 možných bodov sa však nepodarí každej limuzíne. Passat stratil dva body pri hodnotení čelného nárazu. Naopak, exceloval pri bočnom náraze, kde dostal plný počet bodov. Predchádzajúci
model (Passat B5) získal v Euro NCAP tri hviezdičky a 19 bodov. Rozdiel je teda citeľný vo všetkých oblastiach.
Náraz do stĺpa technici opakovali, aby ešte raz podrobne preskúmali činnosť záclonových airbagov pozdĺž celej strechy. Passat v tejto skúške obstál a za bočný náraz získal plný počet bodov. Rezervy mal v ochrane starších detí, kde senzory zaznamenali zvýšený tlak na hrudník. Mladšie deti umiestnené v protismernej autosedačke boli chránené veľmi dobre.
Autor: rch