SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Najnovšie testy Euro NCAP - Citroen C1 a VW passat

Boj o hviezdičky v nárazových testoch Euro NCAP sa vyostruje, čoho výsledkom sú stále bezpečnejšie automobily. Najnovšie prešli demoláciou a vyhodnotením dve novinky. Obe dosiahli pozoruhodné výsledky a vysoký stupeň ochrany pasažierov.

Boj o hviezdičky v nárazových testoch Euro NCAP sa vyostruje, čoho výsledkom sú stále bezpečnejšie automobily. Najnovšie prešli demoláciou a vyhodnotením dve novinky. obe dosiahli pozoruhodné výsledky a vysoký stupeň ochrany pasažierov.

Citroen C1 o 100 percent bezpečnejší ako Saxo

Najväčší nárast ochrany pasažierov cítiť v kategórii miniautomobilov určených na prevádzku v meste. V preplnených mestách sa jazdí relatívne pomaly, ale zrážky automobilov na križovatkách si neraz vyžiadajú krutú daň. Nízku úroveň bezpečnosti dokumentoval koncom deväťdesiatych rokov Citroen Saxo, ktorý v Euro NCAP získal iba 13 bodov. Ešte menší, ale o niekoľko rokov mladší Citroen C1 však v nárazových testoch zažiaril a dostal 26 bodov (4 hviezdičky). Súrodenci malého Citroenu, Peugeot 107 a Toyota Aygo využívajú tú istú platformu a štruktúru karosérie, preto dostanú rovnaké hodnotenie ako Citroen C1.

Extrémne pevná štruktúra karosérie statočne odolala čelnému nárazu s minimálnymi deformáciami priestoru na prežitie. Hrudník vodiča sa napriek výborným výsledkom dotkol volantu a jazdec i spolujazdec boli vystavení poraneniu kolena o tvrdý plast prístrojovej dosky. Ochrana detských pasažierov sa líši podľa ich veku a hmotnosti. Staršie deti sú rovnako dobre chránené pri čelnom aj bočnom náraze, kým 18-mesačné deti mali pri čelnom náraze vyššie zaťaženie hrudníka. Zástupca automobilových trojičiek v globále preukázal vysoký stupeň bezpečnosti malých automobilov.

Passat dosiahol štandardy triedy

Od vozidiel ako VW Pasat verejnosť automaticky očakáva výborné výsledky a vysokú úroveň pasívnej bezpečnosti. V poradí šiesta generácia limuzíny strednej triedy dosiahla maximálny počet hviezdičiek, ale nie maximálny počet bodov. Získať 34 z 36 možných bodov sa však nepodarí každej limuzíne. Passat stratil dva body pri hodnotení čelného nárazu. Naopak, exceloval pri bočnom náraze, kde dostal plný počet bodov. Predchádzajúci model (Passat B5) získal v Euro NCAP tri hviezdičky a 19 bodov. Rozdiel je teda citeľný vo všetkých oblastiach.

Náraz do stĺpa technici opakovali, aby ešte raz podrobne preskúmali činnosť záclonových airbagov pozdĺž celej strechy. Passat v tejto skúške obstál a za bočný náraz získal plný počet bodov. Rezervy mal v ochrane starších detí, kde senzory zaznamenali zvýšený tlak na hrudník. Mladšie deti umiestnené v protismernej autosedačke boli chránené veľmi dobre.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 401
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 031
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 933
  4. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 15 636
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 480
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 773
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 117
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 884
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 738
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 068
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Roberta Fica a Roberta Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.
Boris Kollár.

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Minister obrany SR Jaroslav Naď.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Na obranu deduškov

Vláda seniorom „odporúča“ zákaz vychádzania.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.