Najnovšie testy Euro NCAP - Citroen C1 a VW passat

Boj o hviezdičky v nárazových testoch Euro NCAP sa vyostruje, čoho výsledkom sú stále bezpečnejšie automobily. Najnovšie prešli demoláciou a vyhodnotením dve novinky. Obe dosiahli pozoruhodné výsledky a vysoký stupeň ochrany pasažierov.

Boj o hviezdičky v nárazových testoch Euro NCAP sa vyostruje, čoho výsledkom sú stále bezpečnejšie automobily. Najnovšie prešli demoláciou a vyhodnotením dve novinky. obe dosiahli pozoruhodné výsledky a vysoký stupeň ochrany pasažierov.

Citroen C1 o 100 percent bezpečnejší ako Saxo

Najväčší nárast ochrany pasažierov cítiť v kategórii miniautomobilov určených na prevádzku v meste. V preplnených mestách sa jazdí relatívne pomaly, ale zrážky automobilov na križovatkách si neraz vyžiadajú krutú daň. Nízku úroveň bezpečnosti dokumentoval koncom deväťdesiatych rokov Citroen Saxo, ktorý v Euro NCAP získal iba 13 bodov. Ešte menší, ale o niekoľko rokov mladší Citroen C1 však v nárazových testoch zažiaril a dostal 26 bodov (4 hviezdičky). Súrodenci malého Citroenu, Peugeot 107 a Toyota Aygo využívajú tú istú platformu a štruktúru karosérie, preto dostanú rovnaké hodnotenie ako Citroen C1.

Extrémne pevná štruktúra karosérie statočne odolala čelnému nárazu s minimálnymi deformáciami priestoru na prežitie. Hrudník vodiča sa napriek výborným výsledkom dotkol volantu a jazdec i spolujazdec boli vystavení poraneniu kolena o tvrdý plast prístrojovej dosky. Ochrana detských pasažierov sa líši podľa ich veku a hmotnosti. Staršie deti sú rovnako dobre chránené pri čelnom aj bočnom náraze, kým 18-mesačné deti mali pri čelnom náraze vyššie zaťaženie hrudníka. Zástupca automobilových trojičiek v globále preukázal vysoký stupeň bezpečnosti malých automobilov.

Passat dosiahol štandardy triedy

Od vozidiel ako VW Pasat verejnosť automaticky očakáva výborné výsledky a vysokú úroveň pasívnej bezpečnosti. V poradí šiesta generácia limuzíny strednej triedy dosiahla maximálny počet hviezdičiek, ale nie maximálny počet bodov. Získať 34 z 36 možných bodov sa však nepodarí každej limuzíne. Passat stratil dva body pri hodnotení čelného nárazu. Naopak, exceloval pri bočnom náraze, kde dostal plný počet bodov. Predchádzajúci model (Passat B5) získal v Euro NCAP tri hviezdičky a 19 bodov. Rozdiel je teda citeľný vo všetkých oblastiach.

Náraz do stĺpa technici opakovali, aby ešte raz podrobne preskúmali činnosť záclonových airbagov pozdĺž celej strechy. Passat v tejto skúške obstál a za bočný náraz získal plný počet bodov. Rezervy mal v ochrane starších detí, kde senzory zaznamenali zvýšený tlak na hrudník. Mladšie deti umiestnené v protismernej autosedačke boli chránené veľmi dobre.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 064
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 525
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 996
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 9 994
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  7. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 224
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 6 675
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 334

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Ako sa zvyšoval výkon Golfu GTI? Najrýchlejšia verzia príde už čoskoro

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.