SME
Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

Ford Ranger Raptor sa zmenil z pracanta na pretekára (test)

Športové tlmiče FOX z neho robia na európskom trhu unikát.

Ford Ranger Raptor (Zdroj: Filip Režný)
Ford Ranger Raptor 2.0 TDCi Ecoblue BiTurbo
Cena od / verzia od (eur)33 348 / 57 588
Priemerná spotreba / test (l)7,6 - 7,9 / 10,2
Rozmery nákladového priestoru - dĺžka; šírka; hĺbka (mm)1 575; 1 560; 541
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)3 220; 5 363; 2 028; 1 873

Ak na našich cestách stretnete pick-up, je veľmi pravdepodobné, že to bude práve Ford Ranger. Stalo sa z neho obľúbené pracovné auto, no jeho tvary mu zároveň dodávajú atraktívny nádych Ameriky.

V minulosti sme sa s ním dôverne zoznámili aj počas redakčného testu, kedy sme si vyskúšali v tom čase najdrahšiu výbavu WildTrak. Na vrchole ponuky ho však odvtedy nahradilo úplne iné zviera.

Je ním Ford Ranger Raptor, ktorý verziu WildTrak cenou prevyšuje takmer o 10 000 eur. Už pri prvom pohľade je však jasné, že toto nebude služobné auto záhradníka.

Označenie Raptor sa už roky používa za veľkou mlákou, kde pod týmto názvom Ford uviedol športovú verziu pick-upu F-150. Po rokoch sa ponuka rozrástla o ďalší Raptor, ktorý sa však dá kúpiť aj u nás.

Pozornosť si pýta

Pri pohľade na nový Ranger Raptor je ťažké uveriť, že toto je ten menší model. Oproti obyčajnému Rangeru sedí o 50 milimetrov vyššie, výrazne rozšírené blatníky vypĺňajú terénne pneumatiky BFGoodrich All-Terrain na 17-palcových diskoch. Pritom Ranger už v základe nepatrí k najmenším.

Medzi vizuálne zmeny patria tiež nárazníky unikátne pre Raptor či pevnejšie pôsobiace čierne stúpadlá, ktoré uľahčujú nastupovanie a chránia boky karosérie. Neprehliadnuteľný je tiež masívny nápis v prednej mriežke chladiča.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C77RK na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M77RK na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


14 h
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Hyundai i20 N

Nižší výkon kompenzuje nízka hmotnosť.


12. sep
Skryť Zatvoriť reklamu