SME
Pondelok, 5. december, 2022 | Meniny má Oto

Škoda Enyaq bude na cestách ľahko rozpoznateľná aj v noci

Návrh svetiel nového modelu trvá pol roka až rok.

Skica predných svetiel elektrickej Škody EnyaqSkica predných svetiel elektrickej Škody Enyaq (Zdroj: Škoda)

MLADÁ BOLESLAV. Odhalenie prvého elektrického SUV od Škody je už za rohom. Najdôležitejšiu tohtoročnú premiéru českej automobilky - predstavenie Škody Enyaq iV zažijeme už 1. septembra.

Kým sa tak stane, spoznávame ďalšie detaily dizajnu aj priebeh vývoja.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšia séria skíc odhaľuje kompletné tvary auta aj detail predných a zadných svetiel.

Kým žltý koncept Vision iV predstavený minulý rok v Ženeve mal karosériu SUV-kupé, najnovšie skice už potvrdzujú, že Enyaq iV príde bez plynulo klesajúcej strechy á la BMW X6.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Poznáme parametre novej Škody Enyaq. Bude rodinná aj rýchla Čítajte 

Podľa šéfa vonkajšieho dizajnu auta, Karla Neuholda, bude najvýraznejšou časťou elektrickej Škody predná maska.

Prinesie totiž ľahko rozpoznávací prvok, ktorý sa zatiaľ neobjavuje ani na prémiových autách - predné svetlá spojené tenkým LED pásom, ktorý vodorovne pretína čiernu mriežku, čo je zase typický znak škodoviek od príchodu novodobej Octavie v roku 1996.

Najprv dlhé diskusie

O tom, ako bude Enyaq vyzerať v tme na cestách, rozhoduje Petr Nevřela, vedúci dizajnér exteriérového osvetlenia. Naďalej ostáva inšpiráciou český krištáľ, čomu zodpovedá tvar aj vnútorná optika svetiel.

Nástup Matrix LED technológie umožňuje dizajnérom robiť na výšku užšie reflektory. O ich tvare sa diskutuje a rozhoduje pol roka až rok, kým tím dospeje k finálnej podobe.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Nevřelu má výraz Enyaqu pôsobiť príjemne a priateľsky, zatiaľ čo použitie modernej LED technológie „zvýrazňuje udržateľný koncept prvého čisto elektrického SUV od Škody.“

Dôležitý rozdiel v koncepcii

Po neustálom prizvukovaní, že Enyaq iV bude prvé auto s platformou MEB sa konečne dozvedáme aj hlavné rozdiely medzi platformou MQB pre modely so spaľovacími motormi.

Súvisiaci článok Elektrická Škoda ukazuje prvé skice interiéru, inšpiroval sa obývačkami Čítajte 

„Rozdiely spočívajú vo výške vozidla a v dĺžke predných a zadných previsov. V prípade platformy MEB sú batérie umiestnené v podlahe vozidla, čo šetrí miesto. Vďaka tomu je karoséria o niečo vyššia. Celý dojem sa však vybalansuje dlhším rázvorom náprav,“ vysvetľuje Neuhold.

Ako dodáva, karoséria Enyaqu iV je dlhšia, a navyše veľmi aerodynamická, čo pozitívne ovplyvňuje dojazd. Hodnota koeficientu odporu vzduchu cx 0,27 je pre SUV tejto veľkosti celkom zaujímavý výsledok.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  2. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  3. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  5. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  7. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Nová éra stavieb začína teraz
  2. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  4. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  5. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  8. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 14 773
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 7 959
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 513
  4. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 021
  5. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 381
  6. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 071
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 692
  8. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 1 262
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Helena Michlíková: Meky 70.
  2. Irena Šimuneková: Hrad Revište a okolie
  3. Julius Kravjar: Slovensko – neprekonateľný inovátor po každých voľbách
  4. Matej Farkas: Výrastok
  5. Jozef Ďanovský: Ako som si zažil workoholizmus
  6. Jan Kendera: Koniec roka 2022 v Katare?
  7. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Hrad Prozor, Vrlika /HR/
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 248 098
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 601
  3. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 781
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 3 568
  5. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 3 417
  6. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 804
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 375
  8. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 2 147
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu