SME

Škoda Enyaq bude na cestách ľahko rozpoznateľná aj v noci

Návrh svetiel nového modelu trvá pol roka až rok.

Skica predných svetiel elektrickej Škody EnyaqSkica predných svetiel elektrickej Škody Enyaq (Zdroj: Škoda)

MLADÁ BOLESLAV. Odhalenie prvého elektrického SUV od Škody je už za rohom. Najdôležitejšiu tohtoročnú premiéru českej automobilky - predstavenie Škody Enyaq iV zažijeme už 1. septembra.

Kým sa tak stane, spoznávame ďalšie detaily dizajnu aj priebeh vývoja.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšia séria skíc odhaľuje kompletné tvary auta aj detail predných a zadných svetiel.

Kým žltý koncept Vision iV predstavený minulý rok v Ženeve mal karosériu SUV-kupé, najnovšie skice už potvrdzujú, že Enyaq iV príde bez plynulo klesajúcej strechy á la BMW X6.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Poznáme parametre novej Škody Enyaq. Bude rodinná aj rýchla Čítajte 

Podľa šéfa vonkajšieho dizajnu auta, Karla Neuholda, bude najvýraznejšou časťou elektrickej Škody predná maska.

Prinesie totiž ľahko rozpoznávací prvok, ktorý sa zatiaľ neobjavuje ani na prémiových autách - predné svetlá spojené tenkým LED pásom, ktorý vodorovne pretína čiernu mriežku, čo je zase typický znak škodoviek od príchodu novodobej Octavie v roku 1996.

Najprv dlhé diskusie

O tom, ako bude Enyaq vyzerať v tme na cestách, rozhoduje Petr Nevřela, vedúci dizajnér exteriérového osvetlenia. Naďalej ostáva inšpiráciou český krištáľ, čomu zodpovedá tvar aj vnútorná optika svetiel.

Nástup Matrix LED technológie umožňuje dizajnérom robiť na výšku užšie reflektory. O ich tvare sa diskutuje a rozhoduje pol roka až rok, kým tím dospeje k finálnej podobe.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Nevřelu má výraz Enyaqu pôsobiť príjemne a priateľsky, zatiaľ čo použitie modernej LED technológie „zvýrazňuje udržateľný koncept prvého čisto elektrického SUV od Škody.“

Dôležitý rozdiel v koncepcii

Po neustálom prizvukovaní, že Enyaq iV bude prvé auto s platformou MEB sa konečne dozvedáme aj hlavné rozdiely medzi platformou MQB pre modely so spaľovacími motormi.

Súvisiaci článok Elektrická Škoda ukazuje prvé skice interiéru, inšpiroval sa obývačkami Čítajte 

„Rozdiely spočívajú vo výške vozidla a v dĺžke predných a zadných previsov. V prípade platformy MEB sú batérie umiestnené v podlahe vozidla, čo šetrí miesto. Vďaka tomu je karoséria o niečo vyššia. Celý dojem sa však vybalansuje dlhším rázvorom náprav,“ vysvetľuje Neuhold.

Ako dodáva, karoséria Enyaqu iV je dlhšia, a navyše veľmi aerodynamická, čo pozitívne ovplyvňuje dojazd. Hodnota koeficientu odporu vzduchu cx 0,27 je pre SUV tejto veľkosti celkom zaujímavý výsledok.

SkryťVypnúť reklamu

Elektromobily

Súvisiace témy: Škoda
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 735
  2. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 8 468
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 538
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 058
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 744
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 530
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 861
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 2 776
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  2. Peter Hroško: Ticho, ktoré lieči.
  3. Jakub Cipko: Sú slovenskí fašisti a sociálni demokrati odkázaní jeden na druhého?
  4. Filip Svetlošák: Kopy črepov, rokokový cyklokuriér a perfektná výstava českého skla
  5. Robert Štepaník: diel 131 - pod čiarou / Končí sloboda slova pri vyjadreniach, ktoré môžu niekoho uraziť? Tak ja neviem...
  6. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu!
  7. Andrea Podešvová: Levy či zebry? Nový narcizmus, ktorý oslavuje samotu
  8. Hana Josticova: Zabudnutá ruská invázia Ukrajiny
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 845
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 375
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 320
  4. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 11 447
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 393
  6. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 433
  7. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 438
  8. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 6 321
  1. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  2. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  3. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  4. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  5. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  6. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  7. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  8. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
SkryťZatvoriť reklamu