SME
Piatok, 2. október, 2020 | Meniny má LevoslavKrížovkyKrížovky

Zakladateľ HAKA: Polícia sa už snaží viac pri hľadaní ukradnutých áut

Sociálne siete motivujú aj bežných ľudí k hľadaniu.

Štefan Farkas z HAKAŠtefan Farkas z HAKA (Zdroj: Marko Erd)

Nové technológie zlodejom áut neprajú. Nemusí ísť pritom ani o lepšie zabezpečenie proti krádeži.

Aj vďaka fungovaniu tímu HAKA sa spoločnosť mení a policajtom pomáhajú hľadať autá aj bežní občania. Stačí k tomu veľká fanúšikovská základňa a šikovná mobilná aplikácia.

Nielen o nej sme sa zhovárali so ŠTEFANOM FARKAŠOM, zakladateľom HAKA.

Prečo HAKA a ako vaša aplikácia pomáha v pátraní?

HAKA je skratkou pre Hľadá sa Auto, Krádeže Automobilov. Do dnešného dňa máme aktívne dve aplikácie na pátranie vozidiel. Tou základnou je HAKA System a taká lepšia s viacerými funkciami je HAKA System+. Vďaka týmto dvom aplikáciám sa do dnešného dňa podarilo vypátrať 224 vozidiel. Tento údaj je od 8.5.2018 do 7.8.2020.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Aplikácie fungovali tak, že ste mohli odfotiť evidenčné číslo vozidla alebo jeho VIN číslo a aplikácia vám povedala, či je auto v pátraní alebo nie je. Taktiež sa dala robiť ručná kontrola týchto údajov.

Momentálne vyvíjame novú aplikáciu s názvom Hakatron. Je to vlastne niečo obdobné, ako má polícia, teda policajný Soitron, len s tým, že táto aplikácia je doplnková pomoc a slúžiť bude radovým občanom.

Štát svoj systém má, opýtajte policajtov, ako im to funguje za 40 miliónov eur, čo do toho investovali. Nejdeme sa porovnávať, lebo to príliš ani nejde, v každom prípade nás vývoj aplikácie stál 15-tisíc eur.

Pátranie po kradnutom aute sa stalo konečne spoločenským záujmom.

Štefan Farkaš, zakladateľ HAKA

Našim cieľom nie je pretekať sa s policajtami v aplikácii ale prispieť k objasneniu trestnej činnosti a odhaliť viac kradnutých vozidiel.

Aplikácia je v súčasnosti v štádiu, že už je pre zariadenia s operačným systémom iOS k dispozícii a je funkčná. Testovali sme ju na Slovakiaringu, kde nám medzi viacerými autami jazdiacimi po dráhe našla podľa evidenčného čísla hľadané vozidlo. To bolo umelo pridané do systému hľadaných áut.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C78HM na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M78HM na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  2. Krízový balíček vám dokáže ušetriť až 1 000 eur
  3. Októbrové číslo magazínu SME Ženy je už v predaji
  4. S rodinou, turistika, vo dvojici: Ako je vaša ideálna dovolenka?
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili
  6. Viete na čo sa pripraviť po zmene zdravotnej poisťovne?
  7. Prešov získa značky, ktoré nemajú ani v Košiciach
  8. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  9. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  10. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  1. Krízový balíček vám dokáže ušetriť až 1 000 eur
  2. S rodinou, turistika, vo dvojici: Ako je vaša ideálna dovolenka?
  3. Blíži sa chrípková sezóna: Ako ju odlíšiť od Covid-19?
  4. Októbrové číslo magazínu SME Ženy je už v predaji
  5. Najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku má Orange
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili
  7. Káva – odhaľte všetky jej neznáme
  8. Viete na čo sa pripraviť po zmene zdravotnej poisťovne?
  9. Prešov získa značky, ktoré nemajú ani v Košiciach
  10. Na reštaurácie a hotely sa valí druhá vlna pandémie
  1. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 27 998
  2. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 23 429
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 20 480
  4. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 18 872
  5. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom) 12 095
  6. Prešov získa značky, ktoré nemajú ani v Košiciach 11 410
  7. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy 11 389
  8. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test) 11 189
  9. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 10 358
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 839
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Ukradnuté autá

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V Rooseveltovej nemocnici ordinovali lekári nakazení Covidom, ktorí však nemali príznaky.
Dobré ráno

Dobre ráno: Interrupčnú tabletku nemáme kvôli ideológii. Veda hovorí jasne

Prečo ju používajú všetky západné krajiny v EÚ a Slovensko nie?

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Matovičova melodráma pandémiu neporazí

Populizmus počas pandémie je zdrojom chaosu, ak nie priameho ohrozenia zdravia obyvateľstva.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Futbalisti AC Miláno sa radujú z postupu.

Neprehliadnite tiež

Renault E-Tech

V Bratislave začali vyrábať najvýkonnejší Touareg R

Na stovku zrýchli za 4,9 sekundy a pomáha si elektrinou.

Volkswagen Touareg R

Dacia odhalila všetky podrobnosti o novom Logane aj Sandere

Novinky sú postavené na rovnakom základe.

Nová Dacia Sandero Stepway, Logan a Sandero.

Francúzska ikona Renault Clio oslavuje 30 rokov

Najväčším úletom bola verzia so šesťvalcom uprostred.

30 rokov Renaultu Clio.