SME

V Škandinávii záujem o Teslu klesá, predbieha ju švédska novinka

Polestar 2 má podobné parametre a lepšie spracovanie.

Polestar 2Polestar 2 (Zdroj: Polestar )

OSLO. Nórsko je krajina, kde vyše 75 percent predajov nových áut tvoria už elektromobily alebo plug-in hybridy. Dôvodom je vysoké daňové zaťaženie áut so spaľovacím motorom a naopak štedré štátne zvýhodňovanie elektromobilov.

Niet preto divu, že Tesle sa v Nórsku mimoriadne darilo a minulý rok si na konto pripísala 18 798 nových registrácií. Ukazuje sa však, že časy sa menia a lojalita škandinávskych zákazníkov k Tesle prudko klesá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najpredávanejším autom v Nórsku je už niekoľko mesiacov Audi e-Tron. Za ním sa drží Mercedes EQC a na treťom mieste Volkswagen Golf.

SkryťVypnúť reklamu

Prekvapením roka je však raketový štart predajov značky Polestar patriacej Volvu. Polestar 2, ako konkurent Tesly Model 3 sa hneď prebojoval na štvrté miesto.

Kým Tesla Model 3s zaznamenala v auguste 264 registrácií, Polestar 2 ich mal 504. Ďalších 284 kusov sa predalo v susednom Švédsku, čo tiež stačilo na predbehnutie Tesly Model 3.

Súvisiaci článok Kladivo na Teslu 3 prichádza zo Švédska sa volá Polestar 2 Čítajte 

Novinári aj prví majitelia Polestaru 2 si v porovnaní s Teslou pochvaľujú lepšie spracovanie, bezproblémové ovládanie infotainmentu aj lepšie jazdné vlastnosti s väčším komfortom.

Parametre Polestaru 2 nemajú ďaleko od Tesly Model 3 DualMotor, teda pohon všetkých kolies, výkon 300 kW (408 koní), batéria s kapacitou 75 kWh a reálny dojazd okolo 400 kilometrov.

Hoci ide o švédsku značku, Polestar 2 sa podobne, ako Tesla tiež nevyrába v Európe. Jeho rodiskom je továreň Luqiao v Číne.

SkryťVypnúť reklamu

Očakáva sa, že predaje v nasledujúcich mesiacoch zamiešajú aj ďalšie elektromobily európskych značiek, ktoré sa dostávajú do predaja. Po nevydarenom štarte a problémami so softvérom by to mal byť Volkswagen ID.3, ale aj Škoda Enyaq či cenovo dostupná elektrická Dacia, ktorú spoznáme už čoskoro.

Elon Musk

Súvisiace témy: Tesla, Elektromobily, Nórsko, Švédsko
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Vytvorili chrbticu slovenskej energetiky
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 487
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 5 814
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 052
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 3 895
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 966
  6. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 488
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 317
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 091
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ernest Klotton: Moja ústavná väčšina, váš holý figel
  2. Martin Turčan: O polarizácii, úpadku a porážke zla
  3. Peter Hroško: Čo všetko ti berie energiu – a ako ju získať späť
  4. Soňa Kallová: Ako si kúpiť lístok na zubačku a tatranskú električku (OŽ+TEŽ)
  5. Radko Mačuha: Verejné záchody už chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  6. Jozef Huljak: Jedna tichá kávička s čínskou delegáciou na ministerstve
  7. Roland Vizner: Ako (ne)zdaniť dividendy z cenných papierov a ako vyplniť daňové priznanie z dividend.
  8. Jozef Stasík: Keď sa TRiESKajú sprostosti
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 359
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 747
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 608
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 659
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 385
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 036
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 7 524
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 704
  1. Radko Mačuha: Verejné záchody už chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  2. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  3. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  4. Tupou Ceruzou: Iný
  5. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  6. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  7. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  8. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
SkryťZatvoriť reklamu