Honda Civic Sedan 1,5 VTEC - Prehľad základných parametrov: | |
Cena od / verzia od (eur) | 21 690 / 26 090 |
Spotreba výrobca / test (l/100 km) | 5,7 / 6,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 519 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 698; 4 658; 2 075; 1 416 |
V poslednej dobe sa k nám dostávajú na test hlavne rôzne SUV alebo v nejakej miere elektrifikované autá. Nesťažujeme sa, je to súčasný trend.
Keď však k nám zavítala Honda Civic Sedan 1,5 VTEC Turbo, zrazu bola takáto klasika vítaným spestrením a zároveň aj povzdychom, prečo na trhu neostalo viac takýchto áut.
Civic ako sedan vo svojej desiatej generácii nie je na našich cestách príliš častým zjavom, rozšírenejší je hatchback a vlastne to tak aj vždy bolo. Nejde pritom len o slovenské reálie, o sedan klesá záujem aj inde, až sa nám vlastne žiada dodať, že komu sa páči a uvažuje nad ním, mal by sa s kúpou poponáhľať.
Honda už dávnejšie oznámila, že budúci rok zatvorí svoju továreň vo Veľkej Británii, ale aj druhú továreň v Turecku. Práve tá bola 23 rokov rodiskom Civicu Sedan pre európsky trh. Je teda dosť pravdepodobné, že v ďalšej generácii sa už verzie sedan ani nedočkáme. Ako sme zistili, bola by to škoda.
Pri Civicu Sedan nám hneď napadlo, že ide ešte o auto zo starej školy, čo však automaticky neznamená, že by bolo technologicky zastarané. Teda až na infotainment rozhodne nie je, na trhu je desiate vydanie Civicu len štyri roky.