SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Aston Martin Victor má motor V12 a k nemu manuálnu prevodovku

Atmosférický dvanásťvalec s manuálom sa dnes len tak nevidí.

Aston Martin VictorAston Martin Victor (Zdroj: Max Earey / Aston Martin)

LONDÝN. Aston Martin nikdy nebola značka známa dostupnými automobilmi pre masy. Exkluzívne automobily britského výrobcu pozná každý, no dovoliť si ich môže iba málokto.

Ak by ste náhodou chceli niečo ešte neobvyklejšie, pomôže vám divízia Q by Aston Martin. Obvykle ide o zákazkové úpravy produkčných modelov alebo špeciály vyrábané v malých sériach.

Tentokrát ale nečakane predstavili skutočný unikát. Aston Martin Victor je totiž jediný na svete. Spája to najlepšie, čo má značka v ponuke, a pridáva k tomu nádych histórie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Victor využíva techniku z modelu One-77, vypožičal si od neho monokok z uhlíkových vlákien, ale aj mohutný dvanásťvalec pod kapotou.

Výkon atmosférického motora z dielne Cosworth stúpol z pôvodných 760 na 847 koní a 821 Nm krútiaceho momentu.

Stádo koní krotí šesťstupňová manuálna prevodovka, cez ktorú výkon putuje na zadnú nápravu. V čase hybridných pohonov, turbodúchadiel, a rýchlych dvojspojkových automatov pôsobí Victor ako z inej doby.

Z minulosti si berie inšpiráciu aj dizajn, konkrétne z modelu V8 Vantage zo sedemdesiatych rokov, či z pretekárskeho auta s označením RHAM/1. Jedinečná karoséria je taktiež vyrobená z karbónu a dáva autu prítlak porovnateľný s pretekárskymi autami GT4.

Nájdeme tu však aj čisto moderné prvky, napríklad zadné svetlá pripomínajúce pripravovaný model Valkyrie, vnútri je zase volant z čisto okruhovej hračky Vulcan.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže ide o jediný kus vyrobený na objednávku, cena zostáva tajomstvom, rovnako ako identita jeho majiteľa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 905
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 214
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 082
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 576
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 485
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 214
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 042
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Čerpacia stanica Slovnaft v Záhorskej Bystrici.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


43m
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


5 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  2. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  3. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  5. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  6. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  7. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  8. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 10 350
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 7 113
  3. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 941
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 690
  5. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 4 387
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 682
  7. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 328
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 264
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu