Vlani v novembri na Motorshow v Essene spoločnosť quattro GmbH predstavila štúdiu DTM Edition nového Audi A4. Po pozitívnych ohlasoch verejnosti vývojári nadobudli presvedčenie, že môžu štúdiu pripraviť do sériovej výroby.
Audi A4 DTM Edition poháňa nový agregát 2.0 TFSI s výkonom zvýšeným z 200 na 220 k a maximálny krútiaci moment z 280 na 300 Nm.
Zvýšiť výkon Audi A4 DTM Edition o 20 k sa podarilo vďaka novým piestom, modifikovanému turbodúchadlu a tomu zopovedujúcemu nastaveniu riadenia motora.
S upravenou prevodovkou zrýchľuje Audi A4 DTM z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 243 km/h. Za zmienku stojí priemerná spotreba 8,1 l/ 100 km.
Podvozok "S line" znížený o 20 mm má výrazne tvrdšie pruženie a 18-palcové kolesá s novým 15-lúčovým dizajnom v štýle DTM. Brzdové kotúče na predných kolesách sú na rozdiel od sériových modelov dierované. Zovňajšok A4 DTM sa odlišuje novými bočnými prahmi a grafikou DTM na ochranných lištách zadných dverí. Zozadu možno Audi A4 DTM Edition spoznať podľa nového nárazníka a prídavného karbónového spoilera na veku batožinového priestoru. Nápadné sú aj koncovky výfuku s priemerom zväčšeným na 100 mm a zadný difúzer používaný v motoristickom športe. Športové sedačky Recaro sú čalúnené mikrofázou Nardia, bočné podpery sú zasa v koži a všetko opticky dotvárajú strieborné švy. Koža a mikroplyš Nardia sú zapracované aj do trojramenného volantu, Nardiou je pokrytá aj rukoväť ručnej parkovacej brzdy a hlavica radiacej páky.Autor: rch