PARÍŽ. Už pri premiére Peugeotu 508 pred vyše dvoma rokmi výrobca avizoval, že neostane len pri verzii GT. Svoj sľub splnil, a tak prichádza historicky najsilnejší sériovo vyrábaný Peugeot.
Za názvom 508 Peugeot Sport Engineered (PSE) sa sa skrýva plug-in hybridná verzia s pohonom všetkých kolies, ktorá kombinuje 1,6-litrový benzínový štvorvalec s dvojicou elektromotorov. Spolu vedia dodať systémový výkon až 265 kW (360 koní) a maximálny krútiaci moment 520 Nm.
Pri Peugeote to stačí na to, aby mohol novú verziu 508 PSE hrdo označiť za svoje najrýchlejšie sériovo vyrábané auto.
Z nuly na sto novinka zrýchli za 5,2 sekundy a neutrpela ani praktická stránka, keďže lítium-iónová batéria s kapacitou 11,5 kWh neuberá z kufru ani liter navyše.
Podobne, ako ostatné plug-in hybridy z koncernu PSA, môže aj ostrejšia 508 fungovať v hybridnom režime alebo v čisto elektrickom s dojazdom 42 kilometrov.

Výkon palubnej nabíjačky sa zjavne nemenil, auto z domácej zásuvky nabije pod 7 hodín a zo 7 kW wallboxu za menej ako 2 hodiny.
Okrem nižšieho posedu oproti klasickej 508 je inak naladený aj podvozok s rozšíreným rozchodom kolies a upravenými tlmičmi aj brzdami.
Pripomeňme, že Peugeot 508 do ponuky už jednu plug-in hybridnú verziu tento rok získal. Má však pohon len predných kolies a systémový výkon 165 kW (225 koní) a maximálny krútiaci moment 360 Nm). Na Slovensku sa táto verzia predáva od 40 990 eur.
Najvýkonnejší Peugeot 508 PSE príde už v polovici októbra a tak, ako pri ostatných verziách, o výrobu sa postará francúzska továreň PSA v Mulhouse.