Škoda Octavia Combi e-TEC | |
Cena od / verzia od (eur) | 18 750 / 26 080 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 6,3 / 6,9 |
Objem batožinového priestoru (l) | 640 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2686; 4689; 1829; 1490 |
Občas sa nám stáva, že na medzinárodnej prezentácii nás viac zaujme slabší motor alebo nižšia výbava. Je za tým lepší pomer ceny a toho, čo auto ponúka.
Podobným prípadom boli aj jazdy s elektrifikovanými Octaviami. Stredobodom pozornosti novinárov bol plug-in hybrid Octavia RS iV. Na záverečnú cestu sa nám však ušla Octavia e-TEC so základným litrovým trojvalcom doplneným o mild-hybridnú technológiu.
Prvé dojmy spôsobili, že sme si auto rovno požičali aj na redakčný test. Je Octavia s mierne elektrifikovaným trojvalcom hlúposť?
Uznávame, že na prvé počutie to neznie dobre. Octavia je už na rozmedzí strednej triedy a väčšina očakáva poriadny motor. Je už z čoho vyberať, obľúbený bude opäť 1,5-litrový preplňovaný štvorvalec TSI, ktorý tiež čoskoro dostane mild-hybridnú verziu a už je v ponuke aj plynové CNG.
Kvôli nižšej cene sa však mnohí zaujímajú o základnú motorizáciu a tú od roku 2016 pri Octavii tvorí trojvalec, ktorý teraz dostal zaujímavejšiu technológiu.

Okrem základnej verzie s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, sa totiž ponúka aj verzia s mild-hybridom a 7-stupňovým automatom DSG. Tiež má výkon 81 kW (110 koní), ale má nižšiu spotrebu, aj emisie oxidu uhličitého.
Zároveň sa touto verziou otvára cesta k najlacnejšej Octavii s automatom, keďže koncern Volkswagen svoje mild-hybridy na rozdiel od konkurencie s manuálom neponúka. Pri Octavii Combi tak ide o cenu od 23 360 eur a je v nej zahrnutá už stredná výbava Ambition.
Najviac výbavy a najmenej motora
V našom prípade išlo o najvyššiu výbavu Style, teda s cenou ľahko nad 26-tisíc eur, ale navyše s takmer všetkými možnými príplatkami vrátane panoramatického strešného okna. To znamená, že susedovi sa s takýmto autom môžete smelo pochváliť, ale keď sa opýta, aký je v tom motor, pohotovo zmeníte tému napríklad na počasie.
Teraz vážne, takáto kombinácia bohatej výbavy a základného motora väčšinou neveští dobrú spotrebu. Zvyčajne totiž platí, že čo ušetríte na motore, to sa vypomstí v podobe nákladov na pohonné látky.
Boli sme preto logicky zvedaví, či to platí aj o novom litrovom mild-hybride z koncernu Volkswagen.