SME

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku. (Zdroj: Volkswagen Slovakia)

BRATISLAVA. Volkswagen Slovakia v piatok odštartoval výrobu kompaktného SUV Škoda Karoq. Montáž v poradí už deviateho modelu v produktovom portfóliu zabezpečí prácu pre približne 500 zamestnancov.

Bratislavský závod vypomáha značke Škoda s montážou modelu Karoq z kapacitných dôvodov. Popri elektromobile Škoda Citigo-e iV ide o druhý model českej značky v aktuálnom produktovom portfóliu, informovala v piatok hovorkyňa Volkswagen Slovakia Lucia Kovarovič Makayová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Naša spoločnosť intenzívne a nepretržite pracuje na zlepšovaní konkurencieschopnosti. Jedným z dôležitých výsledkov našich snáh je pridelenie montáže modelu Škoda Karoq, o ktorom bolo rozhodnuté minulú jeseň. Teší ma, že aj napriek náročnej dobe v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu sa nám podarilo spustiť produkciu nového modelu podľa plánu," uviedol predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť vo Volkswagen Slovakia Oliver Grünberg.

SkryťVypnúť reklamu

Objem výroby sa bude pohybovať rádovo v desiatkach tisíc kusov ročne. Hlavnou motorizáciou bude 1,5 TSI v prevedení s manuálnou aj automatickou prevodovkou.

Súvisiaci článok Škoda Karoq napĺňa predstavy o ideálnom aute (test) Čítajte 

Karosérie pre Škoda Karoq sa vyrábajú a lakujú v Českej republike, podvozok sa vyrába kompletne v Bratislave.

Prípravy na výrobu nového modelu si podľa Kovarovič Makayovej vyžadovali integráciu dodatočnej montážnej technológie. Karoq schádza zo spoločnej linky s Volkswagenom Up, e-UP, Seatom Mii Electric a Škodou Citigo-e iV.

Pripomeňme, že prvé Škody sa v Devínskej Novej Vsi začali vyrábať v roku 1982, ešte v čase Bratislavských automobilových závodov. Vtedy išlo o Škodu Garde.

V rokoch 2008 až 2010 Volkswagen Slovakia tiež vypomohol s výrobou Škody Octavia druhej generácie.

Autá Volkswagen

Toyota Yaris ponúka v B segmente cenovo najdostupnejší hybrid.

V ponuke je čoraz viac elektromobilov.


Oliver Varchol 46
Výroba elektrického modelu Volkswagen ID.3 v závode v Drážďanoch.

Ide o 20-tisíc ľudí z plánovaných 35-tisíc do roku 2030.


TASR 2
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 851
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 7 310
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 5 732
  4. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 674
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 5 397
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 709
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 389
  8. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 117
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Soňa Bulbeck: O čašníkoch, Ester a zrušených letoch...
  2. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 110. /
  3. Vladimír Krátky: Moderná Bratislava ( moderné Slovensko ) .
  4. Martin Mikuš: Na čo si dať pozor pri kúpe šperku v zahraničí?
  5. Rado Surovka: Reparát pre politikov ?
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Viktor Pamula: 75 rokov od vraždy Milady Horákovej
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 192 083
  2. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 090
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 084
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 670
  5. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 5 275
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 936
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 690
  8. Ján Valchár: O zemiakoch, Šáhidoch a pasákoch 3 364
  1. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  2. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  3. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  4. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  6. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  7. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  8. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
SkryťZatvoriť reklamu