SME
Utorok, 26. september, 2023 | Meniny má Edita
reklama

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku. (Zdroj: Volkswagen Slovakia)

BRATISLAVA. Volkswagen Slovakia v piatok odštartoval výrobu kompaktného SUV Škoda Karoq. Montáž v poradí už deviateho modelu v produktovom portfóliu zabezpečí prácu pre približne 500 zamestnancov.

Bratislavský závod vypomáha značke Škoda s montážou modelu Karoq z kapacitných dôvodov. Popri elektromobile Škoda Citigo-e iV ide o druhý model českej značky v aktuálnom produktovom portfóliu, informovala v piatok hovorkyňa Volkswagen Slovakia Lucia Kovarovič Makayová.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Naša spoločnosť intenzívne a nepretržite pracuje na zlepšovaní konkurencieschopnosti. Jedným z dôležitých výsledkov našich snáh je pridelenie montáže modelu Škoda Karoq, o ktorom bolo rozhodnuté minulú jeseň. Teší ma, že aj napriek náročnej dobe v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu sa nám podarilo spustiť produkciu nového modelu podľa plánu," uviedol predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť vo Volkswagen Slovakia Oliver Grünberg.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem výroby sa bude pohybovať rádovo v desiatkach tisíc kusov ročne. Hlavnou motorizáciou bude 1,5 TSI v prevedení s manuálnou aj automatickou prevodovkou.

Súvisiaci článok Škoda Karoq napĺňa predstavy o ideálnom aute (test) Čítajte 

Karosérie pre Škoda Karoq sa vyrábajú a lakujú v Českej republike, podvozok sa vyrába kompletne v Bratislave.

Prípravy na výrobu nového modelu si podľa Kovarovič Makayovej vyžadovali integráciu dodatočnej montážnej technológie. Karoq schádza zo spoločnej linky s Volkswagenom Up, e-UP, Seatom Mii Electric a Škodou Citigo-e iV.

Pripomeňme, že prvé Škody sa v Devínskej Novej Vsi začali vyrábať v roku 1982, ešte v čase Bratislavských automobilových závodov. Vtedy išlo o Škodu Garde.

V rokoch 2008 až 2010 Volkswagen Slovakia tiež vypomohol s výrobou Škody Octavia druhej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Volia podľa TikToku, Youtube a Instagramu. Ovplyvnia mladí voľby?
  2. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  3. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  4. Most nahradia v Trenčíne záhradou s kaviarňami
  5. Ak podceníte pri stavbe tento detail, pripravte sa na vyššie účty za kúrenie
  6. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  7. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  8. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  1. Hennessy oslavuje 50 rokov Hip Hopu
  2. Staršie IQOS zariadenia môžu spotrebitelia vrátiť do predajne
  3. Problémy s trávením a histamínová intolerancia, aká je liečba?
  4. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  5. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  6. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  7. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  8. Nerovnováha v kontrole močového mechúra
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 15 989
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 509
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 111
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 4 034
  5. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 3 731
  6. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 3 581
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 2 653
  8. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme 2 452
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Vladimír Bilohuščin: Bitky v klietke si zaslúžia viac peňazí!
  2. Tupou Ceruzou: Progresívne Slovensko vs. Smer
  3. Ján Valchár: Načo je Rusku Sevastopol?
  4. Juraj Droba: Prečo voliť SASKU
  5. Juraj Gavora: Lennon alebo Lenin? (4/7)
  6. Radka Wagingerová: Približne 13% mladých ľudí trpí duševnými poruchami
  7. Lucia Nicholsonová: Toto sú 3 dôvody, prečo z volieb neodstúpime
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Čo spája námestníka daňových kriminalistov s kauzou Rozuzlenie?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 63 559
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 51 095
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 37 196
  4. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 34 519
  5. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 32 693
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 31 390
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 618
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 224
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu