SME

Volkswagen Lupo 3L: Trojlitrový zázrak má 20 rokov

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3LVolkswagen Lupo 3L (Zdroj: archív Volkswagen)

Pri testovaní áut občas narazíme na zvláštne kúsky automobilovej histórie. Jedným z nich, hoci dnes už v podstate zabudnutým, je Volkswagen Lupo 3L.

Pochádza z čias, keď ešte nehrozil ošiaľ okolo elektromobilov, ale zároveň koncern Volkswagen neváhal investovať do vývoja áut s čo najnižšou spotrebou.

Lupo sa na Slovensku nikdy oficiálne nepredávalo, ale zopár ich tu aj tak jazdí, dokonca aj vo verzii 3L, dnes už s cenou okolo 2000 eur. Čo je na tomto 20-ročnom autíčku vlastne zaujímavé?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lupo prišlo v roku 1998 ako reakcia na stále rastúce rozmery svojich väčších súrodencov. V najmenšom A segmente totiž Volkswagen zrazu nemal zastúpenie a Lupo spoločne so sesterským Seatom Arosa mali túto medzeru vyplniť.

SkryťVypnúť reklamu

Využila sa skrátená podvozková platforma A03 z Volkswagenu Polo tretej generácie alebo ak chcete, Seatu Ibiza druhej generácie.

V roku 2005 prišlo nie práve najšťastnejšie rozhodnutie nahradiť Lupo globálnym modelom Fox, ktorý potom nahradil Volkswagen Up.

Honba za spotrebou

Kým sa tak stalo, Lupo v roku 1999 dostalo zaujímavú verziu 3L. Nešlo o označenie objemu motora, hoci sa so žartom povrávalo, že Renault to tak pochopil a preto prišiel so šialeným trojlitrovým Cliom V6 s motorom uprostred.

V prípade Lupa súviselo označenie 3L s deklarovanou spotrebou iba tri litre. Tú sa Volkswagenu podarilo docieliť drahým vývojom 1,2-litrového naftového trojvalca TDI.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7EKM na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Autá Volkswagen

Logo Volkswagenu.

Nemecká skupina sa snaží pretransformovať svoje európske závody.


TASR
Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
Súvisiace témy: Malé autá, História áut
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 426
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 515
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 082
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 174
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 479
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 312
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu