SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Volkswagen Lupo 3L: Trojlitrový zázrak má 20 rokov

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3LVolkswagen Lupo 3L (Zdroj: archív Volkswagen)

Pri testovaní áut občas narazíme na zvláštne kúsky automobilovej histórie. Jedným z nich, hoci dnes už v podstate zabudnutým, je Volkswagen Lupo 3L.

Pochádza z čias, keď ešte nehrozil ošiaľ okolo elektromobilov, ale zároveň koncern Volkswagen neváhal investovať do vývoja áut s čo najnižšou spotrebou.

Lupo sa na Slovensku nikdy oficiálne nepredávalo, ale zopár ich tu aj tak jazdí, dokonca aj vo verzii 3L, dnes už s cenou okolo 2000 eur. Čo je na tomto 20-ročnom autíčku vlastne zaujímavé?

Lupo prišlo v roku 1998 ako reakcia na stále rastúce rozmery svojich väčších súrodencov. V najmenšom A segmente totiž Volkswagen zrazu nemal zastúpenie a Lupo spoločne so sesterským Seatom Arosa mali túto medzeru vyplniť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Využila sa skrátená podvozková platforma A03 z Volkswagenu Polo tretej generácie alebo ak chcete, Seatu Ibiza druhej generácie.

V roku 2005 prišlo nie práve najšťastnejšie rozhodnutie nahradiť Lupo globálnym modelom Fox, ktorý potom nahradil Volkswagen Up.

Honba za spotrebou

Kým sa tak stalo, Lupo v roku 1999 dostalo zaujímavú verziu 3L. Nešlo o označenie objemu motora, hoci sa so žartom povrávalo, že Renault to tak pochopil a preto prišiel so šialeným trojlitrovým Cliom V6 s motorom uprostred.

V prípade Lupa súviselo označenie 3L s deklarovanou spotrebou iba tri litre. Tú sa Volkswagenu podarilo docieliť drahým vývojom 1,2-litrového naftového trojvalca TDI.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 699
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 10 900
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 341
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 624
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 443
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 792
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 743
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 013
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


5 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  2. Věra Tepličková: Pozri, kto ťa šikanuje...
  3. Ján Raclavský: Atómovky, ktoré ohrozujú samosprávy
  4. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  5. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  6. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  7. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  8. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 472
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 585
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 7 338
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 903
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 175
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 801
  7. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 686
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 397
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu