SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Lexus ES 300h vás dostane svojím charakterom. Nechajte sa ním podmaniť

Lexus je automobilkou, ktorá ctí svoju filozofiu.

Automobilový svet je svetom kompromisov. Miestom, kde je charakter čoraz väčšou vzácnosťou. Je preto skvelé, že existujú autá ako Lexus ES 300h. Charizmatický spoločník, ktorý môže byť váš prekvapivo výhodne vďaka balíku Limited Edition.

Základným kameňom charakteru je filozofia. Lexus je automobilkou, ktorá svoju filozofiu ctí. Takumi, Omotenashi a Kaizen nie sú pre japonskú automobilku len prázdnymi slovami, no pravidlami hry, ktoré pochopíte už po prvom kontakte s kvalitným výrobkom.

Tradícia v posúvaní hraníc

Lexus ES 300h vás dostane svojou nezameniteľnou sofistikovanosťou. Je výnimočný a na prvý pohľad iný, čím ostro kontrastuje s charakterom vlastnej triedy. Za to vďačí predovšetkým svojej remeselnej dokonalosti, ktorá sa skrýva pod heslom Takumi. Delikátne línie a dizajn, ktorý je bohatý na prvky, totiž dokáže byť jedine dielom skutočného majstra.

Ak považujete jeho výraz za agresívny, interiér vás prekvapí svojou pohostinnosťou. So svojou výraznou orientáciou na vodiča ľahko prehliadnete všetky detaily, ktoré sa starajú o váš komfort. No sú tu; veľa áut ponúka dotykové ovládanie, no len Lexus vám umiestni pred trackpad vankúšik, vďaka ktorému je jeho ovládanie komfortné.

ES 300h vás ani v dobe streamov neoberie o možnosť vypočuť si vaše obľúbené CD či DVD. Aj to je Omotenashi, predvídavá pohostinnosť. Splniť vaše želanie ešte predtým, ako naň pomyslíte.

Duša inovátora

Lexus sa stal synonymom pre hybridný pohon počnúc ikonickým modelom RX 400h. Kombinácia zamatového benzínového motora s elektromotorom v luxusnom kabáte si získala mnoho zákazníkov, ktorí sa k japonskej automobilke radi vracajú. Nielen pre jeho výkon, no predovšetkým pre jeho hospodárnosť a spoľahlivosť.

Lexus ES 300h predstavuje už štvrtú generáciu hybridného systému japonskej značky, ktorý počas 23 rokov na trhu prešiel podstatnými zmenami. Tentoraz sa spolieha na sily radového štvorvalca s výkonom 130 kilowattov (178 k), ktoré kombinuje s elektromotorom s výkonom 88 kilowattov. Jeho 202 newtonmetrov je k dispozícii v reálnom čase a v akomkoľvek spektre otáčok.

Systémový výkon 160 kilowattov prenáša na kolesá kľúčová súčiastka celého systému. Prevodovka E-CVT je unikátna práve pre hybridné modely Toyoty a Lexusu a skrýva tajomstvo trvanlivosti a hladkej jazdy. Namiesto veľkého počtu rôznych prevodov má E-CVT prevodovka len jeden prevod, ktorého pomer sa lineárne zväčšuje alebo zmenšuje podľa potreby. Lexus chápe, že najlepšia automatická prevodovka je tá, o ktorej počas jazdy neviete.

Bez káblov a kompromisov

Prostredníctvom prevodovky s plynulou zmenou prevodu sa do jazdy zapája aj elektromotor. Ten pomáha spaľovaciemu motoru v celom spektre otáčok alebo podľa potreby pri prudkom zrýchlení či pri plachtení” vo vysokej rýchlosti. Inak povedané - vy zvolíte tempo a automobil zvolí najšetrnejší a najefektívnejší spôsob, akým ho dosiahne.

Hybridný pohon v ES 300h má ešte jedno príjemné špecifikum, ktorým je nabíjanie - konkrétne jeho absencia. Na rozdiel od plug-in hybridných systémov sa jeho 1,6 kWh batéria nabíja výhradne z energie, ktorú vozidlo získava brzdením a spomaľovaním.

Aj to stačí, aby sa ES 300h vedelo pohybovať čisto na elektrinu, napr. v mestskom prostredí. Stres z nedostatku voľných nabíjačiek či dlhé prestoje na staniciach sú preto javom, ktorý budete vzdialene pozorovať z kabíny popri jemnom šepote pracujúcich elektromotorov.

Predbehnúť budúcnosť

Kaizen popisuje Lexus ako bezbrehú túžbu vyrobiť to najlepšie auto na svete. Stavia na poznaní, no aj na odvahe pozrieť sa budúcnosti do očí. Aj preto ponúka v ES priekopnícke riešenia, akými sú napríklad digitálne spätné zrkadlá, vďaka ktorým sa stávajú mŕtve uhly minulosťou. Alebo Bi-LED svetlomety, ktoré krájajú tmu ako katana.

Vedeli by sme pokračovať, no čaro luxusu spočíva v osobnom kontakte. A ten nikdy nebol dostupnejší. Skúste objaviť čaro modelu ES prostredníctvom Limited Edition aj vy. Pretože nielen to, o čom ste teraz čítali, môže byť vaše už za 42 900 eur.

Tento článok vám prináša Lexus.

Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 900
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 331
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 834
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 336
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 586
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 798
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 967
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


4 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Ingrid Tkáčiková: VšZP rodičom pre dieťa ,,naškrabká“ 30 eur ročne na strojček na zuby
  2. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  3. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  5. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  6. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  7. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  8. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 106 858
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 894
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 740
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 761
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 200
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 145
  8. Jozef Tittel: Psychológia investovania 2 640
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Jiří Ščobák: Prinesú nám inovácie v bankovníctve niečo dobré? Nie sú základné poplatky v slovenských bankách prehnané?
SkryťZatvoriť reklamu