SME

Lexus ES 300h vás dostane svojím charakterom. Nechajte sa ním podmaniť

Lexus je automobilkou, ktorá ctí svoju filozofiu.

Automobilový svet je svetom kompromisov. Miestom, kde je charakter čoraz väčšou vzácnosťou. Je preto skvelé, že existujú autá ako Lexus ES 300h. Charizmatický spoločník, ktorý môže byť váš prekvapivo výhodne vďaka balíku Limited Edition.

Základným kameňom charakteru je filozofia. Lexus je automobilkou, ktorá svoju filozofiu ctí. Takumi, Omotenashi a Kaizen nie sú pre japonskú automobilku len prázdnymi slovami, no pravidlami hry, ktoré pochopíte už po prvom kontakte s kvalitným výrobkom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tradícia v posúvaní hraníc

Lexus ES 300h vás dostane svojou nezameniteľnou sofistikovanosťou. Je výnimočný a na prvý pohľad iný, čím ostro kontrastuje s charakterom vlastnej triedy. Za to vďačí predovšetkým svojej remeselnej dokonalosti, ktorá sa skrýva pod heslom Takumi. Delikátne línie a dizajn, ktorý je bohatý na prvky, totiž dokáže byť jedine dielom skutočného majstra.

Ak považujete jeho výraz za agresívny, interiér vás prekvapí svojou pohostinnosťou. So svojou výraznou orientáciou na vodiča ľahko prehliadnete všetky detaily, ktoré sa starajú o váš komfort. No sú tu; veľa áut ponúka dotykové ovládanie, no len Lexus vám umiestni pred trackpad vankúšik, vďaka ktorému je jeho ovládanie komfortné.

ES 300h vás ani v dobe streamov neoberie o možnosť vypočuť si vaše obľúbené CD či DVD. Aj to je Omotenashi, predvídavá pohostinnosť. Splniť vaše želanie ešte predtým, ako naň pomyslíte.

Duša inovátora

Lexus sa stal synonymom pre hybridný pohon počnúc ikonickým modelom RX 400h. Kombinácia zamatového benzínového motora s elektromotorom v luxusnom kabáte si získala mnoho zákazníkov, ktorí sa k japonskej automobilke radi vracajú. Nielen pre jeho výkon, no predovšetkým pre jeho hospodárnosť a spoľahlivosť.

Lexus ES 300h predstavuje už štvrtú generáciu hybridného systému japonskej značky, ktorý počas 23 rokov na trhu prešiel podstatnými zmenami. Tentoraz sa spolieha na sily radového štvorvalca s výkonom 130 kilowattov (178 k), ktoré kombinuje s elektromotorom s výkonom 88 kilowattov. Jeho 202 newtonmetrov je k dispozícii v reálnom čase a v akomkoľvek spektre otáčok.

Systémový výkon 160 kilowattov prenáša na kolesá kľúčová súčiastka celého systému. Prevodovka E-CVT je unikátna práve pre hybridné modely Toyoty a Lexusu a skrýva tajomstvo trvanlivosti a hladkej jazdy. Namiesto veľkého počtu rôznych prevodov má E-CVT prevodovka len jeden prevod, ktorého pomer sa lineárne zväčšuje alebo zmenšuje podľa potreby. Lexus chápe, že najlepšia automatická prevodovka je tá, o ktorej počas jazdy neviete.

Bez káblov a kompromisov

Prostredníctvom prevodovky s plynulou zmenou prevodu sa do jazdy zapája aj elektromotor. Ten pomáha spaľovaciemu motoru v celom spektre otáčok alebo podľa potreby pri prudkom zrýchlení či pri plachtení” vo vysokej rýchlosti. Inak povedané - vy zvolíte tempo a automobil zvolí najšetrnejší a najefektívnejší spôsob, akým ho dosiahne.

Hybridný pohon v ES 300h má ešte jedno príjemné špecifikum, ktorým je nabíjanie - konkrétne jeho absencia. Na rozdiel od plug-in hybridných systémov sa jeho 1,6 kWh batéria nabíja výhradne z energie, ktorú vozidlo získava brzdením a spomaľovaním.

Aj to stačí, aby sa ES 300h vedelo pohybovať čisto na elektrinu, napr. v mestskom prostredí. Stres z nedostatku voľných nabíjačiek či dlhé prestoje na staniciach sú preto javom, ktorý budete vzdialene pozorovať z kabíny popri jemnom šepote pracujúcich elektromotorov.

Predbehnúť budúcnosť

Kaizen popisuje Lexus ako bezbrehú túžbu vyrobiť to najlepšie auto na svete. Stavia na poznaní, no aj na odvahe pozrieť sa budúcnosti do očí. Aj preto ponúka v ES priekopnícke riešenia, akými sú napríklad digitálne spätné zrkadlá, vďaka ktorým sa stávajú mŕtve uhly minulosťou. Alebo Bi-LED svetlomety, ktoré krájajú tmu ako katana.

Vedeli by sme pokračovať, no čaro luxusu spočíva v osobnom kontakte. A ten nikdy nebol dostupnejší. Skúste objaviť čaro modelu ES prostredníctvom Limited Edition aj vy. Pretože nielen to, o čom ste teraz čítali, môže byť vaše už za 42 900 eur.

Tento článok vám prináša Lexus.

Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  2. V spaľovni vytriedili nevybuchnuté petardy a plynové bomby
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  4. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  8. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 22 555
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 405
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 11 108
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 10 548
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 514
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 6 531
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 955
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 776
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Igor Múdry: Plechový karfiol
  2. Rastislav Puchala: Ach, tí kolaborantskí KDHáci
  3. Peter Lacina: Nečakaná cesta do seba
  4. Dávid Polák: Počítanie mŕtvych 2
  5. Dagmar Szabó: Dieťa nie je na skúšku. Medzinárodný systém ich v tom necháva samé.
  6. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán
  7. Branislav Hláčik: Superpozícia 5
  8. Adam Austera: Aká to aktuálne vyzerá so slovenskými pivovarmi pred letnou sezónou? Čísla naznačujú, že táto oblasť zaznamenáva pozoruhodný rozmach
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 152 595
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 415
  3. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 990
  4. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 627
  5. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 658
  6. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 5 847
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 321
  8. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 080
  1. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  3. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  4. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  6. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  7. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
SkryťZatvoriť reklamu