SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

BMW M440i je rodený provokatér, ktorý vie, ako zaujať (prvá jazda)

Šesťvalcu pomáha šikovný mild-hybrid.

BMW M440i xDrive (Zdroj: Peter Kálmán)

Nemecké prémiové automobilky sú v posledných rokoch po dizajnovej stránke dosť konzervatívne. Pokojné hladiny občas jemne rozvíri nejaká extra výkonná verzia, ale inak sme si už zvykli aj na rôzne variácie SUV-kupé.

Jednoducho nič, kvôli čomu by sa internetoví diskutéri na fórach do noci hádali, či sa dizajn podaril alebo nie. V BMW sa však rozhodli dať nielen svojim fanúšikom dôvod rozdeliť sa na dva tábory.

Stredobodom pozornosti sa stalo experimentovanie s ľadvinkami, teda charakteristickou mriežkou chladiča, podľa ktorej každý vie, že sa pozerá na BMW.

Najprv prekvapil facelift radu 7, potom svietiace ľadvinky Iconic Glow na novej generácii X6 a najnovšie rad 4, ktorý ich má prakticky až po zem. S autom sme sa v krátkosti zoznámili po jeho príchode na Slovensko.

Tým, že do našich životov zasiahla pandémia a autosalóny sa zrušili, nový rad 4 sme si naživo pozreli až teraz. Auto nás čakalo zaparkované predkom k stene, akoby sa hanbilo.

Pohľad zozadu nám aspoň hneď prezradil, že slovenské zastúpenie BMW si pripravilo rovno verziu M440i so šesťvalcom s dvoma turbami

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Novému BMW už stojíme tvárou v tvár a ostávame prekvapení. Naživo totiž ľadvinky nevyzerajú také veľké a obavy z dizajnu sa rýchlo vytrácajú.

Nudné rozhodne nie je

Nejakým zázračným spôsobom kontroverzná maska korešponduje so zvyškom auta a nepôsobí, ako násilná snaha zaujať. Jej rozmery zmierňuje aj umiestnenie evidenčného čísla uprostred, ktoré však máte chuť odstrániť, aby naplno vynikol dizajn auta.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


6 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu