Nemecké prémiové automobilky sú v posledných rokoch po dizajnovej stránke dosť konzervatívne. Pokojné hladiny občas jemne rozvíri nejaká extra výkonná verzia, ale inak sme si už zvykli aj na rôzne variácie SUV-kupé.
Jednoducho nič, kvôli čomu by sa internetoví diskutéri na fórach do noci hádali, či sa dizajn podaril alebo nie. V BMW sa však rozhodli dať nielen svojim fanúšikom dôvod rozdeliť sa na dva tábory.
Stredobodom pozornosti sa stalo experimentovanie s ľadvinkami, teda charakteristickou mriežkou chladiča, podľa ktorej každý vie, že sa pozerá na BMW.
Najprv prekvapil facelift radu 7, potom svietiace ľadvinky Iconic Glow na novej generácii X6 a najnovšie rad 4, ktorý ich má prakticky až po zem. S autom sme sa v krátkosti zoznámili po jeho príchode na Slovensko.
Tým, že do našich životov zasiahla pandémia a autosalóny sa zrušili, nový rad 4 sme si naživo pozreli až teraz. Auto nás čakalo zaparkované predkom k stene, akoby sa hanbilo.
Pohľad zozadu nám aspoň hneď prezradil, že slovenské zastúpenie BMW si pripravilo rovno verziu M440i so šesťvalcom s dvoma turbami
Novému BMW už stojíme tvárou v tvár a ostávame prekvapení. Naživo totiž ľadvinky nevyzerajú také veľké a obavy z dizajnu sa rýchlo vytrácajú.
Nudné rozhodne nie je
Nejakým zázračným spôsobom kontroverzná maska korešponduje so zvyškom auta a nepôsobí, ako násilná snaha zaujať. Jej rozmery zmierňuje aj umiestnenie evidenčného čísla uprostred, ktoré však máte chuť odstrániť, aby naplno vynikol dizajn auta.