SME
reklama

Mercedes A 250 e je plug-in hybrid, ktorému sa netreba prispôsobovať

Hybridnému áčku škodí hlavne jeho vysoká cena.

Mercedes A 250 e (Zdroj: Marek Čepa)
Mercedes-Benz A 250 e
Cena od / verzia od (eur)26 274 / 40 116
Priemerná spotreba (WLTP) / test (l)1,1 / 4,2
Objem batožinového priestoru (l)310
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2729; 4419; 1796; 1440

Plug-in hybridy majú spomedzi všetkých hybridov najbližšie k elektromobilom. Dajú sa totiž nabíjať priamo zo siete a pár kilometrov dokážu prejsť aj s čisto elektrickým pohonom.

Majú však aj svoje nevýhody. Plug-in hybrid jednoducho musí zapadať do vášho životného štýlu, inak sa z neho stane iba bežné auto, ktoré so sebou musí vláčiť pekných pár kíl navyše.

Väčšinou neumožňujú rýchlonabíjanie a poskytujú iba krátky elektrický dojazd. Ak plánujete vyťažiť z takéhoto pohonu maximum, nabíjanie cez noc či v práci je jednoducho nutnosť. To však neplatí pre najmenší elektrifikovaný Mercedes.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takmer obyčajné Áčko

Mercedes A 250 e je k elektromobilom ešte o malý krôčik bližšie, hoci patrí k najlepšie maskovaným hybridom na trhu. Prezrádza ho iba označenie EQ Power na predných blatníkoch.

Na tých nenájdeme ani dvierka nabíjacieho portu, ktoré sa pri plug-in hybridoch často usídlia práve tu. Mercedes však zvolil oveľa nenápadnejšie riešenie a zásuvku typu CCS 2 umiestnil do zadnej časti, zrkadlovo oproti dvierkam nádrže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Testovacie auto nebolo vybavené dokonca ani novými zelenými tabuľkami s evidenčným číslom, a tak pre neznalé oko pôsobí skutočne ako obyčajná trieda A. V našom prípade v atraktívnej kombinácii výbavy AMG Line a sympatickej modrej metalízy.

Vnútri by ste rozdiel tiež nespoznali, nájdeme tu iba typicky športovo ladený interiér AMG Line. Nepribudli ani žiadne špecifické ovládacie prvky, iba v kufri sa stratilo 60 litrov objemu, ktoré zabrala batéria hybridného pohonu.

Pri agresívnejšie tvarovaných nárazníkoch a 18-palcových kolesách v štýle AMG by niekoho mohlo prekvapiť, že pod kapotou sa nachádza motor s objemom iba 1,3 litra a výkonom 160 koní.

Asistuje mu elektromotor s výkonom 102 koní, za ktorý by sa nemusel hanbiť ani menší elektromobil. To hybridnému "áčku" dáva slušný systémový výkon 218 koní a 450 Nm krútiaceho momentu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7FNE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu