SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Mercedes A 250 e je plug-in hybrid, ktorému sa netreba prispôsobovať

Hybridnému áčku škodí hlavne jeho vysoká cena.

Mercedes A 250 e (Zdroj: Marek Čepa)
Mercedes-Benz A 250 e
Cena od / verzia od (eur)26 274 / 40 116
Priemerná spotreba (WLTP) / test (l)1,1 / 4,2
Objem batožinového priestoru (l)310
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2729; 4419; 1796; 1440

Plug-in hybridy majú spomedzi všetkých hybridov najbližšie k elektromobilom. Dajú sa totiž nabíjať priamo zo siete a pár kilometrov dokážu prejsť aj s čisto elektrickým pohonom.

Majú však aj svoje nevýhody. Plug-in hybrid jednoducho musí zapadať do vášho životného štýlu, inak sa z neho stane iba bežné auto, ktoré so sebou musí vláčiť pekných pár kíl navyše.

Väčšinou neumožňujú rýchlonabíjanie a poskytujú iba krátky elektrický dojazd. Ak plánujete vyťažiť z takéhoto pohonu maximum, nabíjanie cez noc či v práci je jednoducho nutnosť. To však neplatí pre najmenší elektrifikovaný Mercedes.

Takmer obyčajné Áčko

Mercedes A 250 e je k elektromobilom ešte o malý krôčik bližšie, hoci patrí k najlepšie maskovaným hybridom na trhu. Prezrádza ho iba označenie EQ Power na predných blatníkoch.

Na tých nenájdeme ani dvierka nabíjacieho portu, ktoré sa pri plug-in hybridoch často usídlia práve tu. Mercedes však zvolil oveľa nenápadnejšie riešenie a zásuvku typu CCS 2 umiestnil do zadnej časti, zrkadlovo oproti dvierkam nádrže.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Testovacie auto nebolo vybavené dokonca ani novými zelenými tabuľkami s evidenčným číslom, a tak pre neznalé oko pôsobí skutočne ako obyčajná trieda A. V našom prípade v atraktívnej kombinácii výbavy AMG Line a sympatickej modrej metalízy.

Vnútri by ste rozdiel tiež nespoznali, nájdeme tu iba typicky športovo ladený interiér AMG Line. Nepribudli ani žiadne špecifické ovládacie prvky, iba v kufri sa stratilo 60 litrov objemu, ktoré zabrala batéria hybridného pohonu.

Pri agresívnejšie tvarovaných nárazníkoch a 18-palcových kolesách v štýle AMG by niekoho mohlo prekvapiť, že pod kapotou sa nachádza motor s objemom iba 1,3 litra a výkonom 160 koní.

Asistuje mu elektromotor s výkonom 102 koní, za ktorý by sa nemusel hanbiť ani menší elektromobil. To hybridnému "áčku" dáva slušný systémový výkon 218 koní a 450 Nm krútiaceho momentu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7FNE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7FNE na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Elektromobily, Kompaktné autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bez lockdownu budú ťažké Vianoce, varujú niektorí experti

Nemocnice sa plnia, trend nie je dobrý, hovoria.

Ulice Starého Mesta v Bratislave počas čiastočného lockdownu.

Haščáka dobehla Gorila, šéfa Penty obvinili z korupcie

V sídle finančnej skupiny zasahovali desiatky policajtov.

Jaroslav Haščák v sprievode kukláčov pred Digital parkom.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Haščák sa Gorily nezbavil, dnes už to potvrdzuje aj NAKA

Bolo by skôr prekvapivé, ak by Božie mlyny nezachytili Pentu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Dacia Lodgy Stepway budúci rok dostane terénnejšie sa tváriacu náhradu.
Skokanom v predajoch za október je Fiat Panda, ktorá prišla v roku 2011.

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.