PARÍŽ. Dieselové motory v osobných autách sú už prakticky odsúdené na zánik. Dôvodom je postupné sprísňovanie emisných nárokov. Podmienky v budúcnosti ešte sťaží príchod normy Euro 7, ktorá sa očakáva do roku 2025.
Automobilky preto postupne vypúšťajú z ponuky dieselové verzie svojich modelov a aktuálnym príkladom je rozhodnutie Renaultu zastaviť vývoj nových naftových motorov.
Nový šéf francúzskej automobilky Luca de Meo nedávno vyhlásil že Renault medzi rokmi 2010 až 2030 zníži emisie oxidu uhličitého (CO2) o 50 percent a do roku 2050 už bude automobilka uhlíkovo neutrálna.
Renault, podobne ako väčšina ostatných automobiliek, vidí budúcnosť v elektrifikácii, keďže vyškrtnutie dieselov stačiť nebude.
Tak, ako Toyota, Hyundai či Honda, aj Renault bude mať v ponuke hneď niekoľko full-hybridov bez potreby externého nabíjania. Po Cliu sa hybridu dočká aj nový model Arkana a tiež Captur.

Hybridný systém spolu s atmosférickým 1,6-litrovým benzínovým štvorvalcom dáva autám systémový výkon 103 kW (140 koní).
Špeciálna multimódová prevodovka funguje bez spojky. O synchronizáciu dvoch prevodoviek sa tu stará štartér-generátor, pričom dva prevody sú pre elektromotor a štyri pre spaľovací motor.
Podobný systém, ale s celkovým výkonom 116 kW (160 koní) a s pomalým AC nabíjaním zo zásuvky, ponúka Renault tiež pri Capture a pri Méganoch Grandtour a najnovšie aj pri kratšom hatchbacku.
Pre cestu k nízkym emisiám sú potrebné aj plne elektrické modely. Okrem mestského Zoe pribudne do dvoch rokov aj elektrický crossover ako nástupca Méganu.
Koniec naftových motorov Blue dCi v Renaultoch ešte nie je taký horúci, ako by sa zdalo, no ich koniec príde s generačnou obmenou jednotlivých modelov. Zatiaľ sa s nimi počíta aj pri úžitkových vozidlách, dokonca sa hovorí o predstavení nového dieselu, zrejme s príchodom tretej generácie modelu Kangoo.
Renault začal s výrobou dieselových motorov pre nákladiaky a rôzne stroje už v roku 1931, v osobnom aute ho francúzska automobilka prvýkrát použila pri Renaulte 20 v roku 1979.