SME

Renault zastavil vývoj dieselových motorov, nahradí ich hybridmi

Za 20 rokov zníži automobilka emisie o polovicu.

Portfólio Renault E-Tech od roku 2020 tvoria tri plug-in hybridy a tri full-hybridy. Portfólio Renault E-Tech od roku 2020 tvoria tri plug-in hybridy a tri full-hybridy. (Zdroj: Renault)

PARÍŽ. Dieselové motory v osobných autách sú už prakticky odsúdené na zánik. Dôvodom je postupné sprísňovanie emisných nárokov. Podmienky v budúcnosti ešte sťaží príchod normy Euro 7, ktorá sa očakáva do roku 2025.

Automobilky preto postupne vypúšťajú z ponuky dieselové verzie svojich modelov a aktuálnym príkladom je rozhodnutie Renaultu zastaviť vývoj nových naftových motorov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový šéf francúzskej automobilky Luca de Meo nedávno vyhlásil že Renault medzi rokmi 2010 až 2030 zníži emisie oxidu uhličitého (CO2) o 50 percent a do roku 2050 už bude automobilka uhlíkovo neutrálna.

SkryťVypnúť reklamu

Renault, podobne ako väčšina ostatných automobiliek, vidí budúcnosť v elektrifikácii, keďže vyškrtnutie dieselov stačiť nebude.

Tak, ako Toyota, Hyundai či Honda, aj Renault bude mať v ponuke hneď niekoľko full-hybridov bez potreby externého nabíjania. Po Cliu sa hybridu dočká aj nový model Arkana a tiež Captur.

Súvisiaci článok Vyskúšali sme tri hybridy od Renaultu. Ktorý je najlepší? (prvá jazda) Čítajte 

Hybridný systém spolu s atmosférickým 1,6-litrovým benzínovým štvorvalcom dáva autám systémový výkon 103 kW (140 koní).

Špeciálna multimódová prevodovka funguje bez spojky. O synchronizáciu dvoch prevodoviek sa tu stará štartér-generátor, pričom dva prevody sú pre elektromotor a štyri pre spaľovací motor.

Podobný systém, ale s celkovým výkonom 116 kW (160 koní) a s pomalým AC nabíjaním zo zásuvky, ponúka Renault tiež pri Capture a pri Méganoch Grandtour a najnovšie aj pri kratšom hatchbacku.

SkryťVypnúť reklamu

Pre cestu k nízkym emisiám sú potrebné aj plne elektrické modely. Okrem mestského Zoe pribudne do dvoch rokov aj elektrický crossover ako nástupca Méganu.

Koniec naftových motorov Blue dCi v Renaultoch ešte nie je taký horúci, ako by sa zdalo, no ich koniec príde s generačnou obmenou jednotlivých modelov. Zatiaľ sa s nimi počíta aj pri úžitkových vozidlách, dokonca sa hovorí o predstavení nového dieselu, zrejme s príchodom tretej generácie modelu Kangoo.

Renault začal s výrobou dieselových motorov pre nákladiaky a rôzne stroje už v roku 1931, v osobnom aute ho francúzska automobilka prvýkrát použila pri Renaulte 20 v roku 1979.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 058
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 8 277
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 110
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 079
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 521
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 223
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  2. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  3. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  4. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  5. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  6. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  7. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  8. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 087
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 210
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 681
  4. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 18 521
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 478
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 774
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 373
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 332
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu