SME

Nová Honda Civic na prvých fotografiách, je z nej elegantný sedan

Verzia s manuálnou prevodovkou ostane.

Honda Civic PrototypeHonda Civic Prototype (Zdroj: Honda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

TOKIO. Honda v posledných rokoch volí trochu zvláštny spôsob odhaľovania nových modelov. Označuje ich totiž ešte ako prototypy, aj keď je už jasné, že od sériovej výroby sa budú líšiť len v drobných detailoch.

Najnovšie je takýmto prípadom 11. generácia Civicu, ktorý sa po troch odvážnych predchodcoch vydáva cestou konzervatívneho dizajnu.

Zatiaľ sa svetu ukazuje nový Civic vo verzii sedan, no ako sme minule informovali, počíta sa samozrejme aj s hatchbackom. Jeho podobu prezrádzajú uniknuté zábery z austrálskeho patentového úradu.

SkryťVypnúť reklamu

Novinka dizajnom aj rozmermi nadväzuje na predchodcu, sedan má decentné a čisté línie a nesnaží sa pôsobiť nijak kontroverzne. Siluetu charakterizuje dlhá kapota a naopak krátky kufor.

Oranžový koncept má kolesá s čiernymi 19-palcovými diskami a vzadu poteší dvojica skutočných koncoviek výfuku. Novinkou je rovnaký tvar svetelného podpisu vpredu aj vzadu, samozrejme už za pomoci LED svetiel.

Súvisiaci článok Honda Civic Sedan obsahuje všetko, čo nám v dnešných autách chýba (test) Čítajte 

Z interiéru Honda ukazuje zatiaľ len jednu skicu s tiež minimalistickou prístrojovou doskou.

Dostala prísne horizontálne členenie a okrem vytŕčajúcej obrazovky infotainmentu a nového štvorramenného volantu sa charakteristickým prvkom stane úzka vetracia štrbina, ktorá sa tiahne celou šírkou kabíny.

Dá sa očakávať, že nové vetranie zabezpečí rovnomernejšiu distribúciu vzduchu, podobne ako pri novom Hyundai Tucson.

SkryťVypnúť reklamu

Na technické parametre nového Civicu si ešte musíme počkať do jari, zatiaľ je známe len to, že okrem automatickej prevodovky ostane v ponuke aj manuálna.

Môžeme však očakávať, že pod kapotu sa opäť dostane preplňovaný štvorvalec 1,5 VTEC Turbo a výkonom 134 kW (182 koní).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 851
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 456
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 142
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 458
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 336
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 284
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu