TOKIO. Dostupné športové autá sú pomaly vymierajúcim druhom. Takéto modely by sa dali spočítať na prstoch jednej ruky, dnešná doba im jednoducho nepraje.
Jednou z možností pre nadšencov boli práve Subaru BRZ a Toyota GT86, v Amerike tiež predávané pod dnes už zaniknutou značkou Scion. Dlho bolo otázne, či sa dočkajú ďalšej generácie, no teraz je to oficiálne.
Subaru predstavilo druhú generáciu modelu zameraného predovšetkým na pôžitok z jazdy. Nové BRZ sa stále drží rovnakej filozofie, snaží sa však o ešte lepší zážitok ako predtým.
Častým terčom kritiky býval najmä nedostatok výkonu. Vývojári zákazníkov vypočuli, a tak nový model prichádza s objemnejším 2,4-litrovým plochým štvorvalcom.
Výkon stúpol na 231 koní pri 6 000 otáčkach, krútiaci moment dosahuje 250 Nm. Vďaka využitiu hliníka váži malé kupé iba 1 315 kg, takže sa dá očakávať slušná dynamika aj bez turba. Ťažisko sa pritom presunulo ešte bližšie k vozovke, tuhosť karosérie sa zvýšila o 50 percent.
Rovnako ako predchodca, zostáva nové BRZ verné výlučne pohonu zadnej nápravy. Pri takomto aute nesmie v ponuke chýbať poctivá manuálna prevodovka, no na výber je aj automat. Obe prevodovky sú šesťstupňové.
Auto je opäť vybavené samosvorným diferenciálom a pomerne úzkymi 215-milimetrovými pneumatikami, takže hravá pretáčavosť prvého modelu zostáva zachovaná.

Dizajn tiež priznáva, že ide skôr o evolúciu prvého modelu, než o úplnú novinku. Hoci je agresívny, ako sa na športové auto patrí, dizajnéri sa držali celkom pri zemi.
Vôbec po prvý raz sa do BRZ dostane jazdný asistent Eyesight, ktorý zahŕňa núdzové brzdenie alebo adaptívny tempomat. V interiéri po novom nájdeme digitálny prístrojový štít a 8-palcový displej multimediálneho systému s podporou Apple CarPlay aj Android Auto.
Samozrejme je v tom háčik, predstavené auto mieri na severoamerický trh, kde sa začne predávať na jeseň 2021. Do Európy sa podľa všetkého nechystá. Nádej však stále žije v podobe dvojičky Toyota GT86, ktorá sa zatiaľ oficiálne nepredstavila.