Volkswagen Passat 2,0 FSI Highline

V zozname horúcich noviniek a kandidátov na redakčný test v tomto kalendárnom roku už dlhšie figuruje nový Volkswagen Passat. V očakávaní sme teda zasadli za volant šiestej generácie tretieho najpredávanejšieho Volkswagenu.

V priebehu 32 rokov sa na celom svete predalo až 13 miliónov Passatov a v rámci automobilky ho prekonali iba Golf a Chrobák.

Najmä priestor

Dôkladná zmena vizáže vyviedla Passat z tieňa konzervatívneho dizajnu, ktorému však paradoxne tento model vďačí za predajné úspechy. Uvidíme, či kombinácia nových svetiel, chrómovanej mriežky chladiča a nezameniteľného bočného profilu prinesie ovocie, podľa nás je zaujímavá. Pri dlhšom skúmaní pod novou tvárou karosérie nachádzame klasický Passat s podstatne väčšími vonkajšími rozmermi. Nárast vnútorného priestoru nás ohúril už po otvorení dverí. Výrazné zlepšenie sme cítili najmä v šírke a dĺžke interiéru. Priestor nad hlavou vzadu, žiaľ, pripomína predchodcu. Celkovo však Passat nastavil latku vnútorného priestoru vysoko, nehovoriac o objeme batožinového priestoru (485 l). Úzky vstupný otvor do kufra je už tradične problémom štvordverových limuzín.


Menej je viac

Kým vonkajší dizajn pôsobí neurčito, interiér s horizontálne členenou prístrojovou doskou nám ulahodil. Pochvalu si zaslúžia aj odkladacie priestory a boxy vo dverách. Zvlášť nás potešilo jednoduché nastavovanie klimatizácie, autorádia a prehľadný prístrojový panel. Počas celého testu sme hľadali odpoveď na otázku, či elektromechanická parkovacia brzda ovládaná tlačidlom je módny výstrelok alebo praktický detail. Zaťahovanie ručnej brzdy tlačidlom je vecou zvyku, treba naň však malú ovládaciu silu. Výraznú pomoc  elektromechanickej brzdy cítiť pri pohýnaní sa v kopci. Na pohnutie stačí pridať plyn a pustiť spojku, brzda sa odistí samočinne (ak máte zapnutý bezpečnostný pás).


Passat za milión

Nový model síce začína na cene 756 200 korún, ale testovaný Passat 2,0 FSI Highline už prekračuje hranicu milióna korún a ponúka primeranú exkluzivitu, vrátane kompletného bezpečnostného balíka, dvojzónovej klimatizácie, tempomatu a športových sedadiel s kombinovaným poťahom koža/alkantara. Práve sedadlá s výborným bočným vedením a držaním tela sú o dve triedy lepšie, ako má základná verzia Trendline. Navyše sedadlo vodiča je pozdĺžne i výškovo manuálne nastaviteľné, s elektrickým nastavovaním bedrovej opierky a sklonu operadla. Zo zoznamu príplatkového vybavenia sme mali vo vozidle elektricky ovládanú slnečnú clonu zadného okna.


Majster 2,0 FSI


Motor s výkonom 150 k a krútiacim momentom 200 Nm nás potešil pružnosťou. Za dobre odvedenú prácu si však vypýta svoje a iba pri veľmi opatrnej jazde sa priemerná spotreba dostane pod 8 l/100 km. Celková priemerná spotreba v teste 9,6 l/100 km však pri limuzíne vážiacej 1,4 t asi nikoho neprekvapí. Vzhľadom na kultúru chodu, zrýchlenie i dobre navrhnutú šesťstupňovú prevodovku považujeme motor 2,0 FSI za príjemného spoločníka na dlhé cesty.


Dobrá práca

Na základe prvého testu môžeme povedať, že Passat ožil vo všetkých smeroch. Karoséria pôsobí živšie a modernejšie, nové línie i nápady sa objavili aj v priestrannom interiéri a po rokoch čakania je pod kapotou Volkswagenu kvalitný benzínový štvorvalec objemu dva litre. Vonkajšie rozmery a zadné svetlá s LED diódami posúvajú Passat o triedu vyššie. Vo všetkých smeroch obdarené auto by mohlo mať lepšie odhlučnenie motora a podvozka.


leftPodvozok zaznamenal výrazný skok vpred. Passat sa totiž veľmi ľahko ovláda a pohlcuje kinetickú energiu rozmernej karosérie. Najväčšiu zásluhu má na tom nová zadná náprava. Tvrdšie naladenie podvozka pripomína športovú limuzínu. Systém ABS reaguje na brzdenie pri takomto manévri príliš citlivo.

Radikálne zmenený interiér vyniká priestorom, množstvom odkladacích priestorov a jednoduchosťou obsluhy. Za ovládanie autorádia na volante si treba aj v luxusnom vybavení Highline priplatiť.

 

 

 

 

Ručnú brzdu ovládanú tlačidlom možno použiť v núdzovom prípade (napríklad plechovka pod brzdovým pedálom) ako záchrannú brzdu na vlaku. Pri panickom brzdení sa aktivuje brzdový asistent znásobujúci brzdný účinok a automaticky sa zapnú výstražné smerovky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  4. Investment Advisory Guide for Slovakia
  5. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  1. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  2. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  3. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  6. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  7. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  8. Investment Advisory Guide for Slovakia
  9. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  10. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 25 457
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 198
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 16 277
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 14 588
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 594
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 11 207
  7. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 10 903
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 835
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 263
  10. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 3 455