Volkswagen Passat 2,0 FSI Highline

V zozname horúcich noviniek a kandidátov na redakčný test v tomto kalendárnom roku už dlhšie figuruje nový Volkswagen Passat. V očakávaní sme teda zasadli za volant šiestej generácie tretieho najpredávanejšieho Volkswagenu.

V priebehu 32 rokov sa na celom svete predalo až 13 miliónov Passatov a v rámci automobilky ho prekonali iba Golf a Chrobák.

Najmä priestor

Dôkladná zmena vizáže vyviedla Passat z tieňa konzervatívneho dizajnu, ktorému však paradoxne tento model vďačí za predajné úspechy. Uvidíme, či kombinácia nových svetiel, chrómovanej mriežky chladiča a nezameniteľného bočného profilu prinesie ovocie, podľa nás je zaujímavá. Pri dlhšom skúmaní pod novou tvárou karosérie nachádzame klasický Passat s podstatne väčšími vonkajšími rozmermi. Nárast vnútorného priestoru nás ohúril už po otvorení dverí. Výrazné zlepšenie sme cítili najmä v šírke a dĺžke interiéru. Priestor nad hlavou vzadu, žiaľ, pripomína predchodcu. Celkovo však Passat nastavil latku vnútorného priestoru vysoko, nehovoriac o objeme batožinového priestoru (485 l). Úzky vstupný otvor do kufra je už tradične problémom štvordverových limuzín.


Menej je viac

Kým vonkajší dizajn pôsobí neurčito, interiér s horizontálne členenou prístrojovou doskou nám ulahodil. Pochvalu si zaslúžia aj odkladacie priestory a boxy vo dverách. Zvlášť nás potešilo jednoduché nastavovanie klimatizácie, autorádia a prehľadný prístrojový panel. Počas celého testu sme hľadali odpoveď na otázku, či elektromechanická parkovacia brzda ovládaná tlačidlom je módny výstrelok alebo praktický detail. Zaťahovanie ručnej brzdy tlačidlom je vecou zvyku, treba naň však malú ovládaciu silu. Výraznú pomoc  elektromechanickej brzdy cítiť pri pohýnaní sa v kopci. Na pohnutie stačí pridať plyn a pustiť spojku, brzda sa odistí samočinne (ak máte zapnutý bezpečnostný pás).


Passat za milión

Nový model síce začína na cene 756 200 korún, ale testovaný Passat 2,0 FSI Highline už prekračuje hranicu milióna korún a ponúka primeranú exkluzivitu, vrátane kompletného bezpečnostného balíka, dvojzónovej klimatizácie, tempomatu a športových sedadiel s kombinovaným poťahom koža/alkantara. Práve sedadlá s výborným bočným vedením a držaním tela sú o dve triedy lepšie, ako má základná verzia Trendline. Navyše sedadlo vodiča je pozdĺžne i výškovo manuálne nastaviteľné, s elektrickým nastavovaním bedrovej opierky a sklonu operadla. Zo zoznamu príplatkového vybavenia sme mali vo vozidle elektricky ovládanú slnečnú clonu zadného okna.


Majster 2,0 FSI


Motor s výkonom 150 k a krútiacim momentom 200 Nm nás potešil pružnosťou. Za dobre odvedenú prácu si však vypýta svoje a iba pri veľmi opatrnej jazde sa priemerná spotreba dostane pod 8 l/100 km. Celková priemerná spotreba v teste 9,6 l/100 km však pri limuzíne vážiacej 1,4 t asi nikoho neprekvapí. Vzhľadom na kultúru chodu, zrýchlenie i dobre navrhnutú šesťstupňovú prevodovku považujeme motor 2,0 FSI za príjemného spoločníka na dlhé cesty.


Dobrá práca

Na základe prvého testu môžeme povedať, že Passat ožil vo všetkých smeroch. Karoséria pôsobí živšie a modernejšie, nové línie i nápady sa objavili aj v priestrannom interiéri a po rokoch čakania je pod kapotou Volkswagenu kvalitný benzínový štvorvalec objemu dva litre. Vonkajšie rozmery a zadné svetlá s LED diódami posúvajú Passat o triedu vyššie. Vo všetkých smeroch obdarené auto by mohlo mať lepšie odhlučnenie motora a podvozka.


leftPodvozok zaznamenal výrazný skok vpred. Passat sa totiž veľmi ľahko ovláda a pohlcuje kinetickú energiu rozmernej karosérie. Najväčšiu zásluhu má na tom nová zadná náprava. Tvrdšie naladenie podvozka pripomína športovú limuzínu. Systém ABS reaguje na brzdenie pri takomto manévri príliš citlivo.

Radikálne zmenený interiér vyniká priestorom, množstvom odkladacích priestorov a jednoduchosťou obsluhy. Za ovládanie autorádia na volante si treba aj v luxusnom vybavení Highline priplatiť.

 

 

 

 

Ručnú brzdu ovládanú tlačidlom možno použiť v núdzovom prípade (napríklad plechovka pod brzdovým pedálom) ako záchrannú brzdu na vlaku. Pri panickom brzdení sa aktivuje brzdový asistent znásobujúci brzdný účinok a automaticky sa zapnú výstražné smerovky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  5. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  6. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  7. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  8. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 866
  2. Najužitočnejšia appka 17 768
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 123
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 192
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 114
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 384
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 382
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 677
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 235
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 822

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania

Mafiánom pomáhajú kontakty s políciou.

ŠPORT

Najlepším hráčom na svete je Modrič, porazil aj Ronalda

Pozrite si ocenených v ankete The Best FIFA Football Awards.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Fico bojuje o všetko, vrátil sa do formy

Šéf Smeru je späť, skúša starú formu.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Súd podľa Fica

Fico svoj návrh nemyslí celkom vážne.

Neprehliadnite tiež

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.

Rusi sa novej Nivy od Chevroletu zrejme nedočkajú

Automobilka sa postupne sťahuje z ruského trhu.

Nové autá pustili proti stene, Suzuki Jimny pohorelo

Hodnotiace kritéria sa stále sprísňujú.