SME

Volkswagen Passat 2,0 FSI Highline

V zozname horúcich noviniek a kandidátov na redakčný test v tomto kalendárnom roku už dlhšie figuruje nový Volkswagen Passat. V očakávaní sme teda zasadli za volant šiestej generácie tretieho najpredávanejšieho Volkswagenu.

V priebehu 32 rokov sa na celom svete predalo až 13 miliónov Passatov a v rámci automobilky ho prekonali iba Golf a Chrobák.

Najmä priestor

Dôkladná zmena vizáže vyviedla Passat z tieňa konzervatívneho dizajnu, ktorému však paradoxne tento model vďačí za predajné úspechy. Uvidíme, či kombinácia nových svetiel, chrómovanej mriežky chladiča a nezameniteľného bočného profilu prinesie ovocie, podľa nás je zaujímavá. Pri dlhšom skúmaní pod novou tvárou karosérie nachádzame klasický Passat s podstatne väčšími vonkajšími rozmermi. Nárast vnútorného priestoru nás ohúril už po otvorení dverí. Výrazné zlepšenie sme cítili najmä v šírke a dĺžke interiéru. Priestor nad hlavou vzadu, žiaľ, pripomína predchodcu. Celkovo však Passat nastavil latku vnútorného priestoru vysoko, nehovoriac o objeme batožinového priestoru (485 l). Úzky vstupný otvor do kufra je už tradične problémom štvordverových limuzín.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Menej je viac

Kým vonkajší dizajn pôsobí neurčito, interiér s horizontálne členenou prístrojovou doskou nám ulahodil. Pochvalu si zaslúžia aj odkladacie priestory a boxy vo dverách. Zvlášť nás potešilo jednoduché nastavovanie klimatizácie, autorádia a prehľadný prístrojový panel. Počas celého testu sme hľadali odpoveď na otázku, či elektromechanická parkovacia brzda ovládaná tlačidlom je módny výstrelok alebo praktický detail. Zaťahovanie ručnej brzdy tlačidlom je vecou zvyku, treba naň však malú ovládaciu silu. Výraznú pomoc  elektromechanickej brzdy cítiť pri pohýnaní sa v kopci. Na pohnutie stačí pridať plyn a pustiť spojku, brzda sa odistí samočinne (ak máte zapnutý bezpečnostný pás).

Passat za milión

Nový model síce začína na cene 756 200 korún, ale testovaný Passat 2,0 FSI Highline už prekračuje hranicu milióna korún a ponúka primeranú exkluzivitu, vrátane kompletného bezpečnostného balíka, dvojzónovej klimatizácie, tempomatu a športových sedadiel s kombinovaným poťahom koža/alkantara. Práve sedadlá s výborným bočným vedením a držaním tela sú o dve triedy lepšie, ako má základná verzia Trendline. Navyše sedadlo vodiča je pozdĺžne i výškovo manuálne nastaviteľné, s elektrickým nastavovaním bedrovej opierky a sklonu operadla. Zo zoznamu príplatkového vybavenia sme mali vo vozidle elektricky ovládanú slnečnú clonu zadného okna.

SkryťVypnúť reklamu

Majster 2,0 FSI

Motor s výkonom 150 k a krútiacim momentom 200 Nm nás potešil pružnosťou. Za dobre odvedenú prácu si však vypýta svoje a iba pri veľmi opatrnej jazde sa priemerná spotreba dostane pod 8 l/100 km. Celková priemerná spotreba v teste 9,6 l/100 km však pri limuzíne vážiacej 1,4 t asi nikoho neprekvapí. Vzhľadom na kultúru chodu, zrýchlenie i dobre navrhnutú šesťstupňovú prevodovku považujeme motor 2,0 FSI za príjemného spoločníka na dlhé cesty.

Dobrá práca

Na základe prvého testu môžeme povedať, že Passat ožil vo všetkých smeroch. Karoséria pôsobí živšie a modernejšie, nové línie i nápady sa objavili aj v priestrannom interiéri a po rokoch čakania je pod kapotou Volkswagenu kvalitný benzínový štvorvalec objemu dva litre. Vonkajšie rozmery a zadné svetlá s LED diódami posúvajú Passat o triedu vyššie. Vo všetkých smeroch obdarené auto by mohlo mať lepšie odhlučnenie motora a podvozka.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok zaznamenal výrazný skok vpred. Passat sa totiž veľmi ľahko ovláda a pohlcuje kinetickú energiu rozmernej karosérie. Najväčšiu zásluhu má na tom nová zadná náprava. Tvrdšie naladenie podvozka pripomína športovú limuzínu. Systém ABS reaguje na brzdenie pri takomto manévri príliš citlivo.

Radikálne zmenený interiér vyniká priestorom, množstvom odkladacích priestorov a jednoduchosťou obsluhy. Za ovládanie autorádia na volante si treba aj v luxusnom vybavení Highline priplatiť.

 

 

 

 

Ručnú brzdu ovládanú tlačidlom možno použiť v núdzovom prípade (napríklad plechovka pod brzdovým pedálom) ako záchrannú brzdu na vlaku. Pri panickom brzdení sa aktivuje brzdový asistent znásobujúci brzdný účinok a automaticky sa zapnú výstražné smerovky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 531
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 410
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 062
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 629
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 588
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  2. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  3. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  4. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  8. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 262
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 701
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 376
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 814
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 325
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 084
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 472
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 505
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu