SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Volkswagen Passat 2,0 FSI Highline

V zozname horúcich noviniek a kandidátov na redakčný test v tomto kalendárnom roku už dlhšie figuruje nový Volkswagen Passat. V očakávaní sme teda zasadli za volant šiestej generácie tretieho najpredávanejšieho Volkswagenu.

V priebehu 32 rokov sa na celom svete predalo až 13 miliónov Passatov a v rámci automobilky ho prekonali iba Golf a Chrobák.

Najmä priestor

Dôkladná zmena vizáže vyviedla Passat z tieňa konzervatívneho dizajnu, ktorému však paradoxne tento model vďačí za predajné úspechy. Uvidíme, či kombinácia nových svetiel, chrómovanej mriežky chladiča a nezameniteľného bočného profilu prinesie ovocie, podľa nás je zaujímavá. Pri dlhšom skúmaní pod novou tvárou karosérie nachádzame klasický Passat s podstatne väčšími vonkajšími rozmermi. Nárast vnútorného priestoru nás ohúril už po otvorení dverí. Výrazné zlepšenie sme cítili najmä v šírke a dĺžke interiéru. Priestor nad hlavou vzadu, žiaľ, pripomína predchodcu. Celkovo však Passat nastavil latku vnútorného priestoru vysoko, nehovoriac o objeme batožinového priestoru (485 l). Úzky vstupný otvor do kufra je už tradične problémom štvordverových limuzín.


Menej je viac

Kým vonkajší dizajn pôsobí neurčito, interiér s horizontálne členenou prístrojovou doskou nám ulahodil. Pochvalu si zaslúžia aj odkladacie priestory a boxy vo dverách. Zvlášť nás potešilo jednoduché nastavovanie klimatizácie, autorádia a prehľadný prístrojový panel. Počas celého testu sme hľadali odpoveď na otázku, či elektromechanická parkovacia brzda ovládaná tlačidlom je módny výstrelok alebo praktický detail. Zaťahovanie ručnej brzdy tlačidlom je vecou zvyku, treba naň však malú ovládaciu silu. Výraznú pomoc  elektromechanickej brzdy cítiť pri pohýnaní sa v kopci. Na pohnutie stačí pridať plyn a pustiť spojku, brzda sa odistí samočinne (ak máte zapnutý bezpečnostný pás).


Passat za milión

Nový model síce začína na cene 756 200 korún, ale testovaný Passat 2,0 FSI Highline už prekračuje hranicu milióna korún a ponúka primeranú exkluzivitu, vrátane kompletného bezpečnostného balíka, dvojzónovej klimatizácie, tempomatu a športových sedadiel s kombinovaným poťahom koža/alkantara. Práve sedadlá s výborným bočným vedením a držaním tela sú o dve triedy lepšie, ako má základná verzia Trendline. Navyše sedadlo vodiča je pozdĺžne i výškovo manuálne nastaviteľné, s elektrickým nastavovaním bedrovej opierky a sklonu operadla. Zo zoznamu príplatkového vybavenia sme mali vo vozidle elektricky ovládanú slnečnú clonu zadného okna.


Majster 2,0 FSI


Motor s výkonom 150 k a krútiacim momentom 200 Nm nás potešil pružnosťou. Za dobre odvedenú prácu si však vypýta svoje a iba pri veľmi opatrnej jazde sa priemerná spotreba dostane pod 8 l/100 km. Celková priemerná spotreba v teste 9,6 l/100 km však pri limuzíne vážiacej 1,4 t asi nikoho neprekvapí. Vzhľadom na kultúru chodu, zrýchlenie i dobre navrhnutú šesťstupňovú prevodovku považujeme motor 2,0 FSI za príjemného spoločníka na dlhé cesty.


Dobrá práca

Na základe prvého testu môžeme povedať, že Passat ožil vo všetkých smeroch. Karoséria pôsobí živšie a modernejšie, nové línie i nápady sa objavili aj v priestrannom interiéri a po rokoch čakania je pod kapotou Volkswagenu kvalitný benzínový štvorvalec objemu dva litre. Vonkajšie rozmery a zadné svetlá s LED diódami posúvajú Passat o triedu vyššie. Vo všetkých smeroch obdarené auto by mohlo mať lepšie odhlučnenie motora a podvozka.


leftPodvozok zaznamenal výrazný skok vpred. Passat sa totiž veľmi ľahko ovláda a pohlcuje kinetickú energiu rozmernej karosérie. Najväčšiu zásluhu má na tom nová zadná náprava. Tvrdšie naladenie podvozka pripomína športovú limuzínu. Systém ABS reaguje na brzdenie pri takomto manévri príliš citlivo.

Radikálne zmenený interiér vyniká priestorom, množstvom odkladacích priestorov a jednoduchosťou obsluhy. Za ovládanie autorádia na volante si treba aj v luxusnom vybavení Highline priplatiť.

 

 

 

 

Ručnú brzdu ovládanú tlačidlom možno použiť v núdzovom prípade (napríklad plechovka pod brzdovým pedálom) ako záchrannú brzdu na vlaku. Pri panickom brzdení sa aktivuje brzdový asistent znásobujúci brzdný účinok a automaticky sa zapnú výstražné smerovky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 410
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 619
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 781
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 276
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 039
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 445
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 410
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 171
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 346
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 250
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Píše Janka Debrecéniová

„Spoločná zodpovednosť“ je ukážkou nezodpovednosti

Uznesenie vlády fakticky porušuje viacero základných práv a slobôd.

Testovanie na nový koronavírus v Bánovciach nad Bebravou.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N