SME
Štvrtok, 27. január, 2022 | Meniny má Bohuš

Volkswagen Passat 2,0 FSI Highline

V zozname horúcich noviniek a kandidátov na redakčný test v tomto kalendárnom roku už dlhšie figuruje nový Volkswagen Passat. V očakávaní sme teda zasadli za volant šiestej generácie tretieho najpredávanejšieho Volkswagenu.

V priebehu 32 rokov sa na celom svete predalo až 13 miliónov Passatov a v rámci automobilky ho prekonali iba Golf a Chrobák.

Najmä priestor

Dôkladná zmena vizáže vyviedla Passat z tieňa konzervatívneho dizajnu, ktorému však paradoxne tento model vďačí za predajné úspechy. Uvidíme, či kombinácia nových svetiel, chrómovanej mriežky chladiča a nezameniteľného bočného profilu prinesie ovocie, podľa nás je zaujímavá. Pri dlhšom skúmaní pod novou tvárou karosérie nachádzame klasický Passat s podstatne väčšími vonkajšími rozmermi. Nárast vnútorného priestoru nás ohúril už po otvorení dverí. Výrazné zlepšenie sme cítili najmä v šírke a dĺžke interiéru. Priestor nad hlavou vzadu, žiaľ, pripomína predchodcu. Celkovo však Passat nastavil latku vnútorného priestoru vysoko, nehovoriac o objeme batožinového priestoru (485 l). Úzky vstupný otvor do kufra je už tradične problémom štvordverových limuzín.


Menej je viac

Kým vonkajší dizajn pôsobí neurčito, interiér s horizontálne členenou prístrojovou doskou nám ulahodil. Pochvalu si zaslúžia aj odkladacie priestory a boxy vo dverách. Zvlášť nás potešilo jednoduché nastavovanie klimatizácie, autorádia a prehľadný prístrojový panel. Počas celého testu sme hľadali odpoveď na otázku, či elektromechanická parkovacia brzda ovládaná tlačidlom je módny výstrelok alebo praktický detail. Zaťahovanie ručnej brzdy tlačidlom je vecou zvyku, treba naň však malú ovládaciu silu. Výraznú pomoc  elektromechanickej brzdy cítiť pri pohýnaní sa v kopci. Na pohnutie stačí pridať plyn a pustiť spojku, brzda sa odistí samočinne (ak máte zapnutý bezpečnostný pás).


Passat za milión

Nový model síce začína na cene 756 200 korún, ale testovaný Passat 2,0 FSI Highline už prekračuje hranicu milióna korún a ponúka primeranú exkluzivitu, vrátane kompletného bezpečnostného balíka, dvojzónovej klimatizácie, tempomatu a športových sedadiel s kombinovaným poťahom koža/alkantara. Práve sedadlá s výborným bočným vedením a držaním tela sú o dve triedy lepšie, ako má základná verzia Trendline. Navyše sedadlo vodiča je pozdĺžne i výškovo manuálne nastaviteľné, s elektrickým nastavovaním bedrovej opierky a sklonu operadla. Zo zoznamu príplatkového vybavenia sme mali vo vozidle elektricky ovládanú slnečnú clonu zadného okna.


Majster 2,0 FSI


Motor s výkonom 150 k a krútiacim momentom 200 Nm nás potešil pružnosťou. Za dobre odvedenú prácu si však vypýta svoje a iba pri veľmi opatrnej jazde sa priemerná spotreba dostane pod 8 l/100 km. Celková priemerná spotreba v teste 9,6 l/100 km však pri limuzíne vážiacej 1,4 t asi nikoho neprekvapí. Vzhľadom na kultúru chodu, zrýchlenie i dobre navrhnutú šesťstupňovú prevodovku považujeme motor 2,0 FSI za príjemného spoločníka na dlhé cesty.


Dobrá práca

Na základe prvého testu môžeme povedať, že Passat ožil vo všetkých smeroch. Karoséria pôsobí živšie a modernejšie, nové línie i nápady sa objavili aj v priestrannom interiéri a po rokoch čakania je pod kapotou Volkswagenu kvalitný benzínový štvorvalec objemu dva litre. Vonkajšie rozmery a zadné svetlá s LED diódami posúvajú Passat o triedu vyššie. Vo všetkých smeroch obdarené auto by mohlo mať lepšie odhlučnenie motora a podvozka.


leftPodvozok zaznamenal výrazný skok vpred. Passat sa totiž veľmi ľahko ovláda a pohlcuje kinetickú energiu rozmernej karosérie. Najväčšiu zásluhu má na tom nová zadná náprava. Tvrdšie naladenie podvozka pripomína športovú limuzínu. Systém ABS reaguje na brzdenie pri takomto manévri príliš citlivo.

Radikálne zmenený interiér vyniká priestorom, množstvom odkladacích priestorov a jednoduchosťou obsluhy. Za ovládanie autorádia na volante si treba aj v luxusnom vybavení Highline priplatiť.

 

 

 

 

Ručnú brzdu ovládanú tlačidlom možno použiť v núdzovom prípade (napríklad plechovka pod brzdovým pedálom) ako záchrannú brzdu na vlaku. Pri panickom brzdení sa aktivuje brzdový asistent znásobujúci brzdný účinok a automaticky sa zapnú výstražné smerovky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  4. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  5. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  8. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  9. Mecom ide na zelenú
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. Vianočné dovolenky sa vrátili na čísla pred pandémiou
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  6. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  9. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  10. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti? 9 392
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 768
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní 3 604
  4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 3 507
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 031
  6. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť 2 877
  7. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať 2 620
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 2 452
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 219
  10. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 2 185
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavel Macko, generálporučík vo výslužbe.

NATO zvažuje vyslať tisíc vojakov aj na Slovensko.


2 h
Ukrajina žije vo vojne od roku 2014.

Diplomacia zatiaľ neuspela, Rusko môže zaútočiť kedykoľvek.


4 h
Skúška predstavenia

Pre menej ľudí hrajú divadlá lacnejšie predstavenia.


26. jan
Janne Ahonen.

Počas ZOH v Pekingu bude pôsobiť ako televízny expert.


SITA 26. jan

Neprehliadnite tiež

Prvá skica nového Mitsubishi ASX. Premiéru bude mať na jar 2023.

Premiéru bude mať na jar 2023.


7 h
Hyundai Tucson

Uspel ten, kto si spravil včas zásoby.


11 h
BMW M760 s motorom V12.

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.


25. jan
Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


24. jan

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Když se podaří, co se dařit má, když rozkvete růže z poupěte...
  2. Lukáš Ranik: Desiatkam tisíc domácností v panelákoch zdražie v januári teplo v priemere o 45%!
  3. Peter Svoreň: Fenomén omikron a jeho dopad na svetovú ekonomiku
  4. Martina Hilbertová: Odborníci: Aj deti treba chrániť pred koronavírusom. Priebeh môže byť ľahký, následky vážne
  5. Rudolf Pado: Ochranársky marazmus alebo všetky víťazstvá sú dočasné a všetky prehry trvalé
  6. Anna Milanová: Minulá Jeseň... 2021
  7. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Porozmýšľajme o tom, ako rozmýšľame
  8. Ján Marton: Roľníci všetkých regiónov spojte sa. Pre záchranu vidieka a dostatku potravín.
  1. Simona Kyselicová: Ako sa testuje na Covid v Nórsku. P.S.: Som pozitívna 12 069
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 9 582
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 6 155
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 5 649
  5. Monika Nagyova: Vzťahové okienko. Páry, ktoré sa medzi sebou nerozprávajú. 5 163
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: Epilóg – Zbohom, Anglicko 4 178
  7. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy 4 032
  8. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 4 013
  1. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  2. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  7. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  8. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
Skryť Zatvoriť reklamu