SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

SsangYong Korando vie šikovne skryť svoj jediný problém (test)

Za rovnakú cenu a výbavu sa podobné auto ťažko zháňa.

SsangYong Korando (Zdroj: Marek Čepa)
SsangYong Korando 1,5 Turbo GDI 163 6AT Premium
Cena od / verzia od (eur)16 990 / 22 390
Spotreba WLTP výrobca / test (l)7,1 / 9,5
Objem batožinového priestoru (l)551
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 675; 4 450; 1 870; 1 620

Pri výbere nového SUV sa ľahko stane, že si naň nespomeniete. Má pomerne generický dizajn a navyše jeho meno treba každému aspoň dvakrát zopakovať, aby si ho zapamätal.

SsangYong Korando - auto, ktoré je plné prekvapení a rozhodne sa oplatí mu dať šancu. O príchode na slovenský trh aj jeho cenách, sme informovali už pred rokom, takže prišiel čas si Korando vyskúšať na vlastnej koži.

S dĺžkou 4450 mm je jasné, že juhokórejský SsangYong chce u nás konkurovať najpredávanejším kompaktným SUV, ako Hyundai Tucson či Škoda Karoq.

Vie vyhovieť takmer každému

Na výber sú dva preplňované štvorvalcové motory so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou - naftový 1,6 e-XDI s výkonom 136 koní alebo, ako v našom prípade, benzínový 1,5 GDI, ktorý má 163 koní.

Oba motory sú vlastnej konštrukcie, parametrami zodpovedajú súčasnej európskej konkurencii.

Kto by chcel pohon všetkých kolies, nie je problém, pripláca sa zaň 1 490 eur. Rovnaká suma je aj za 6-stupňový meničový automat od Aisinu.

Až do prevzatia auta sme nevedeli, v akej výbave sa nám Korando vlastne ujde a s akou cenou počítať.

Tá je jedným z najsilnejších argumentov, prečo dať tomuto pomerne decentne pôsobiacemu SUV šancu. Začína totiž s dobrou výbavou od 16 990 eur.

Je to podobá suma ako za menšie Mitsubishi ASX, ale takmer o 2 000 eur menej než za najlacnejší Karoq s trojvalcom. Oproti novému Tucsonu je cenový rozdiel teraz dokonca až 5 000 eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Korando si už Slováci všimli

Predaje nových áut ukazujú, že na Slovensku už Korando nie je úplne neznáme. Za 10 mesiacov tohto roka sa predalo 276 kusov a nováčik predbehol aj také stálice, ako Nissan Qashqai, Honda HR-V či Seat Ateca.

V súčasnosti sa Korando najlepšie predáva v akčnej výbave Style+, ktorá stojí 18 290 eur a dieselová verzia je od 21 290 eur.

Súvisiaci článok Vyskúšali sme najlacnejšie veľké SUV a off-road v jednom (test) Čítajte 

Ako to už pri novinárskych autách chodí, nám sa Korando do rúk dostalo v najvyššej výbave Premium.

S prakticky všetkými najzaujímavejšími príplatkami vrátane 6-stupňového automatu, ale bez pohonu všetkých kolies, vyšla cena na stále celkom zaujímavých 26 470 eur.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kníhkupectvo Panta Rhei v Bratislave.

Robí nám vrásky, že stále nepoznáme kompenzácie, vraví Michal Rajter.


13 h
Pre zaočkovaných a tých, ktorí ochorenie Covid-19 prekonali, sa otvoria všetky obchody už v piatok 10. decembra.

Od pondelka ostane doma druhý stupeň a stredné školy.


4 h
Ukrajinskí vojaci na fronte v Doneckej oblasti.

Biden volal v utorok s Putinom.


4 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


8 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Skryť Zatvoriť reklamu