SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Nový Citroen C4 je už na Slovensku. Koľko stojí a čo ponúka?

Elektrická verzia pôjde do predaja neskôr.

Citroën C4Citroën C4 (Zdroj: Marek Čepa)

BRATISLAVA. Hlavnou tohtoročnou novinkou Citroënu je tretia generácia modelu C4.

Segment kompaktných hatchbackov je predajmi v Európe dlhodobo stabilný a to aj napriek rastúcemu úspechu SUV.

Citroën sa rozhodol, že pri novej C4 oba segmenty spojí a výsledkom je kompaktný crossover s plynulo klesajúcou strechou.

Pozreli sme si prvé dve C4 na Slovensku a zároveň nazreli do čerstvo zverejneného cenníka. Koľko teda nový Citroën C4 stojí a čo ponúka?

Konštrukčne nová C4 využíva podvozkovú platformu EMP1, ktorú poznáme zatiaľ len z menších modelov PSA, ako Peugeot 208 a 2008, DS3 Crossback či Opel Corsa a Mokka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Okrem vyššej konštrukčnej tuhosti s nižšou hmotnosťou, je možný len pohon predných kolies. Zadná náprava je jednoduchá s torznou priečkou (deformovateľná traverza), ale ako je už pri Citroëne zvykom, nechýbajú tlmiče s hydraulickými dorazmi. V ponuke nechýba benzínová aj naftová verzia, neskôr pribudne aj elektrická.

Na dĺžku má C4 vyše 4,3 metra, benefitom je veľký rázvor kolies a veľkosť kufra je identická s Volkswagenom Golf, teda 380 litrov.

V ponuke benzínových motorov nájdeme výhradne preplňované trojvalce 1,2 PureTech v troch výkonnostných verziách. Najslabší má výkon 75 kW (102 koní) a 6-stupňovú prevodovku.

Silnejší PureTech má 96 kW (131 koní) a okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky môže mať aj s 8-stupňovým automatom.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  7. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  8. Appka, ktorá hľadá predražené platby, je už v slovenskej verzii
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 361
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 437
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 788
  4. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 976
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 836
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 763
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 3 102
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 597
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf rodinnej firmy Unipas Maroš Kara

Rodinná firma Unipas z Hornej Nitry má tridsaťročnú tradíciu a klientov od protinožcov.


23. jún
Michal Kaščák

Festival Pohoda oslavuje 25 rokov od svojho vzniku.


23. jún
Igor Matovič na tlačovej konferencii.

Ani Heger si nemyslí, že sa Matovič zmení, vraví politológ Baboš.


6 h
Ilustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 21 h

Neprehliadnite tiež

Ford Focus Kombi Active

Posledný kus zíde z linky v roku 2025.


23. jún
Podcast Klik.

Kľúčová výhoda je ľahká škálovateľnosť.


a 2 ďalší 23. jún
BMW M1 Group 4 Andy Warhol

Na dielo minul šesť kíl farby.


22. jún
Peugeot 408

Naftový motor sa v ponuke neobjaví.


22. jún

Blogy SME

  1. Robert Puk: Keď sa poskok Šípoš pletie do Bratislavy
  2. Lubomir Zahora: Reforma zdravotníctva po rakúsky
  3. Jozef Černek: Deň prvý, hotel
  4. Věra Tepličková: My pracujeme i v sobotě, soudružko
  5. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu
  6. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam
  7. Věra Tepličková: Já jsem duhová víla,
  8. Erik Kriššák: Aj žraloky sú tu od prvohôr - zbierka
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 191
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 149
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 752
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 845
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 790
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 727
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 372
  8. Rastislav Profant: Putin už prehral, ale nikto mu to ešte neoznámil, pretože sa všetci boja o svoj život 2 535
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  5. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu