SME
Sobota, 23. október, 2021 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Z Dacie Sandero sa stalo lepšie auto, než sme čakali (prvá jazda)

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

Dacia Sandero (Zdroj: Peter Kálmán)
Dacia Sandero
Cena od / verzia od (eur)8900 / 11 200
Priemerná spotreba výrobca / test (l)5,1 - 5,5 / 5,5
Objem batožinového priestoru (l)328
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2604; 4088; 1848; 1499

Spolu so zverejnením cenníka Sandera sme si rumunskú novinku rovno v krátkosti vyskúšali. Po prvých dvoch generáciách tohto malého hatchbacku neboli očakávania príliš vysoké. Finálny dojem nás však trochu prekvapil.

Je dobre známe, že Renault so značkou Dacia cieli na menej náročnú klientelu, ktorej záleží na nízkej cene, ale zároveň chce mať nové auto. Za posledný rok išli ceny áut hore a zdražela aj Dacia.

Lenže kým u mnohých drahších značiek sa zmena prejavila prakticky len v cenníku, pri novom Sandere dosť výrazne cítiť pridanú hodnotu. Možno nie v základnej výbave za 8900 eur, ale keď pridáte štyri tisícky, dostanete slušne vybavené aj celkom dobre jazdiace auto.

Veľa sa zmenilo najmä pod povrchom

Aj keď dizajnové zmeny nie sú nijako výrazné, tretia generácia je od podlahy nová. Je to zrejme najdôležitejšia informácia, lebo tak nemáme pred sebou auto s technológiou predminulého, dokonca ani minulého, ale rovno súčasného Renaultu Clio. Hoci je pravda, že v zjednodušenej forme.

Súvisiaci článok Nová Dacia Sandero ide do predaja, ostane cenovým zázrakom? Čítajte 

Na jazdu sa nám ušlo modré Sandero v najvyššej výbave Comfort a s litrovým preplňovaným trojvalcom TCe 90, ktorý má výkon 67 kW (91 koní). Ak niekto pri čítaní náhodou prevrátil očami, že zase najvyššia výbava, tak stále hovoríme o verzii s cenou od 11 200 eur.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
Skryť Zatvoriť reklamu